/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point for et tip?
Fra : Haveredskab
Vist : 373 gange
15 point
Dato : 01-09-03 10:24

Jeg så lige at der var en der skrev at der var mange ens tips, og at det var pointrytteri.
Men hvordan får man point for et tip`?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 25 point
Dato : 01-09-03 10:30

Man bedømmer et tip ved at tildele det et vist antal stjerner.
Hver stjerne svarer til 10 point.
Får dit tip fx 2,5 stjerner, giver det 25 point.

Godkendelse af svar
Fra : Haveredskab

Dato : 01-09-03 10:31

Tak for svaret Rellom. Det vil jeg da lige prøve

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-03 10:32

http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp der kan du læse om hele pointsystemet, men ellers helt korrekt hvad rellom skriver.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-03 10:38

Haveredskab, du får ikke point for at bedømme andres tips,
men når andre bedømmer dine tips.

Sådan har du sikkert også forstået det.
Men bare for at undgå misforståelser.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-09-03 10:39

Hvad får jeg ud af at skrive tips?
Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer.
Hvad du selv får ud af at skrive tips er, at få superpoint, der bliver nemlig valgt 5 tilfældige brugere som læser dit tip, og de får lov at give tippet karakter (stjerner). Det antal stjerner du får for dit tip ganges med 10, og det er det antal superpoint du optjener.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-03 10:56

>Rellom

Man får da 10 point, hvis man afgiver bedømmelse af _andres_ tip.

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-03 11:24

Ram2 > Ja, men det er 10 ledige point og ikke superpoint.
Og ud fra Haveredskabs henvisning til "pointrytteriet" må
det for mig at se være superpoint, han tænker på.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-03 11:28

Ikke desto mindre burde jeg nok i mit svar have gjort klart,
at det var superpoint, jeg snakkede om.
Så det var da godt, at vi fik det på det rene nu.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-03 11:31

OK - Du har ret, hvis den antagelse er rigtig. Jeg opfattede bare din sætning: >>du får ikke point for at bedømme andres tips<< som pålydende - du fortolker jo

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-03 11:33

Ja - nu kan der vist ikke drives mere ud af dette

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-03 11:47

Nej.
Ikke hvis jeg har fortolket det rigtigt, når jeg læser DIN næstsidste
kommentar som et svar på MIN næstsidste kommentar og DIN sidste
kommentar som et svar på MIN sidste kommentar.