/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl i program
Fra : Skorpion
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 31-08-03 17:34

Når jeg har ringet op til nettet, så går der ca 2 min. hvorefter den skriver : svshost.exe har genereret fejl og lukkes af windows. Programmet skal genstartes. Jeg kan ikke gå ind i programmer og se oversigten, og nogle sider på nettet kan jeg ikke se. Jeg køre win 2000, og har modem.

Håber på hjælp. På forhånd tak.

Venlig hilsen Skorpion

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 17:54

Hmm.. Er det ikke svchost.exe ?
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-03 17:58

Prøv>
http://www.spywarefri.dk/index.htm
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

og hent de nyeste opdateringer på microsofts update

Manse9933

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 31-08-03 17:58

Ups, du har ret. jo, det er svchost.exe. Hvad er det for noget, og kan man fjerne det?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-03 18:00

svchost.exe er en system fil den må du ikke slette,det kan være du har fået
en blaster orm.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-03 18:04
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 18:32

Ja svchost er en windows tjeneste. Jeg tror faktisk ikke du ka gå på nettet uden den. Som sagt ovenover, så lyder det som spyware eller en trojan du har på din puter, prøv at scanne din(e) harddiske på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp. Der findes osse Spyware online scannere på nettet, som skrevet af Manse9933 kl. 1758

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-03 20:25

Du har fået msblast ormen (også kendt som lovesan). Det samme skete for mig. Start med at starte taskmanageren, på process taben finder du msblast.exe og lukker denne. Derefter går du til www.microsoft.com hvor du på forsiden kan se hvad du så skal gøre.

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 09-09-03 21:07

Beklager at jeg først skriver nu, men jeg havde problemer med at komme ind på siden. Jeg kan ikke finde msblast, og kan derfor ikke lukke den. Jeg ville gerne have formateret min harddisk, men ved ikke hvordan, da jeg ikke kan komme ind i dos med win 2000. Kan I hjælpe med det.?

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 09-09-03 21:10

Jeg glemte lige at fortælle at jeg prøvede fixblast, men den fandt ikke noget.

Godkendelse af svar
Fra : Skorpion

Dato : 19-09-03 18:53

Tak for svaret BertelBrander. Beklager forsinkelsen

Hilsen Skorpion