/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
symptomer på borrelia
Fra : uh
Vist : 2882 gange
20 point
Dato : 29-08-03 17:58

Hej Jeg er en kvinde på 38 år som nu i 5 mdr har haft smerter i begge mine ben samme steder på samme tid har for 1 måned siden fået kontateret borrelia i mit blod og har nu afsluttet 10 dages pencelinkur men mine smerter er der stadigvæk,det jeg kunne tænke mig at vide det er selvfølgelig om det kan være borreliaen der giver mig disse smerter søger derfor andre som har haft borrelia og kan for tælle om deres symptomer .Det skal lige siges at mine smerter føles som om de sidder i huden hvor der også er en brændende fornemmelse,håber at nogen kan nikke genkenende til mine symptomer og vil svare ,på forhånd tak.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 18:02

symptomer opfattes vidt forskelligt fra person til person.
din læge har i en blodprøve fundet tegn på borrelia burgdorpheria og det betyder at du skulle have penicillin.
du burde være rask nu.

held og lykke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-08-03 18:33

Hej, uh.
Jeg har selv haft borreliose 2 gange de sidste par år. Første gang havde jeg smerter i hofterne og var umanerlig træt. Men jeg forbandt det ikke med en infektion, og fik en henvisning til fysioterapeut. Men jeg havde haft 3 bittesmå flåter (nymfer) som jeg havde pillet hurtigt af, og der var ingen lokal reaktion. Men jeg bad alligevel min læge om at blive undersøgt for borreliose. Han mente ikke det var nødvendigt, men "føjede alligevel barnet". Og en uge senere ringede han til mig!! og bad mig om ØJEBLIKKELIG at starte en penicillinkur, da jeg havde akut borreliose. Jeg droppede fysioterapien, og smerterne i hofterne forsvandt næsten helt i løbet af penicillinkuren. Her i foråret, inden flåtsæsonen rigtig var i gang, snakkede jeg med min læge om at få undersøgt om jeg stadig havde antistoffer mod borreliabakterien i mig, for så behøvede jeg ikke at være bange for at få infektionen igen. Jeg fik igen taget en blodprøve, og igen ringede lægen efter en uge og bad mig gå i gang med en kur. Denne gang havde jeg end ikke set en flåt på mig.
Men som beckski også siger, så kan symptomerne være vidt forskellige fra persom til person. Og jeg er da ikke i tvivl om, at selv om infektionen er blevet kureret, så kan der være opstået nogle skader, som er længe om at forsvinde igen. Tænk bare på Mimi Jacobsen..

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 18:42

mimi havde det problem at hendes infektion var ubehandlet!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-03 19:06
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 29-08-03 19:30

Du bliver da nødt til at kontakte din egen læge for at få et konkret svar.

Hvordan brugerne her på kandu har haft/kendskab til sygdommen kan du ikke bruge til noget, så kontakt din egen læge.

mvh ans

Kommentar
Fra : uh

Dato : 29-08-03 20:05

Har været ved lægen et utal af gange og han kan ikke sige om det er det der gør at jeg har det sådan der er taget mange forskellige prøver af mig jeg ønsker bare at høre fra andre som måske har eller har haft det lige som mig og hvad man eventuelt kan gøre og ikke kan gøre ved det

Godkendelse af svar
Fra : uh

Dato : 29-08-03 20:13

Tak for svaret ans.
Jeg er blevet undersøgt på kryds og tværs af min læge men han kan ikke finde ud af hvad jeg fejler derfor syntes jeg at det kunne være rart at høre andres erfaring med netop lige de symptomer som jeg har ,men ellers har du da ret hvis jeg ikke havde været ved min egen læge

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 30-08-03 00:10

hehe ....
flot ans.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-08-03 18:31

Mimi blev da forhåbentlig behandlet på et eller andet tidspunkt da man blev klar over, hvad hun fejlede, beckski.
Det jeg mener er, at fordi infektionen ikke bliver opdaget med det samme, så kan der være opstået varige skader på f. eks. nerver. Eller i hvert fald skader, som først bedres ganske langsomt, længe efter at infektionen er kureret.

Du kunne bede din læge om at blive testet igen, hvis du er usikker på, om infektionen er helt væk. Jeg ved ikke rigtig, om man kan se det i en ny blodprøve, men du kan da spørge. -Måske skal der gå en vis tid efter penicillinkuren, før der er mening i at teste dig igen. Så kan du samtidig få kontrolleret, om du danner langvarige antistoffer, der ligesom en vaccination beskytter dig mod en ny infektion...... i hvert fald for en periode.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 01-01-06 12:24

Hej UH

Det er godt nok et gammelt indlæg du har skrevet i 2003, men jeg kunne godt tænke mig at høre,
hvordan det er gået for dig sidenhen?
Jeg fik i september 05 et insektstik, som forsvandt men kom igen i oktober. Lægen mente dog ikke det var Borrelia,
så der blev ikke gjort mere. Først i december 05 fik jeg så utrolig ondt i højre knæ - lige ved siden af, hvor insektstikket havde været!
Lægen mente dog stadig ikke det var Borrelia, så jeg fik bare nogle gigtpiller og smertestillende til at tage smerterne.
I løbet af december måned fik jeg følelsen på begge lårs overside, som om de var solskoldede - og senere også på overarmene.
Jeg fik også ondt i ryggen - over lænden. Egentlig har jeg ikke haft andre symptomer - ingen hævede lymfekirtler eller feber.
Først her sidst i december måned fik jeg overtalt min læge til at få taget blodprøve for Borrelia, og de viste, at jeg HAR haft en Borrelia-infektion,
som jeg nu er i penicillin-behandling for..... Så symptomerne kan være forskellige, ser det ud til?
Jeg synes det kunne være rart at vide, hvor længe du har haft problemer med det, for når man har haft en infektion uden at blive
behandlet, kan det jo godt have ødelagt noget i kroppen, som kun langsomt heles....
Vh ILS