/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Twainproblemer
Fra : ole_thorsen
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 28-08-03 10:08

Hej !

Jeg har ikke i et stykke tid anvendt min scanner (Medion MD6228) under XP Pro, men da jeg så i går skulle scanne fik jeg følgende fejlmeddelelse fra mit billedbehandlingsprogram Ulead Photo Express SE 4.0:
Error in getting twain data source

Så prøvede jeg med Photo Plus programmet og fik følgende fejl
TWAIN error [T009]
Error opening TWAIN data source (TWAIN.DLL) Please copy TWAIN.DLL from your source disk to your Windodows folder [T039]
Problemet er bare, at TWAIN.DLL allerede ligger, hvor den skal.
Ulead, som laver begge programmer, havde på deres hjemmeside ikke nogen anden forklaring end at checke kabler o. s. v.

Jeg har prøvet 3 gange at afinstallere begge programmer og scanner og geninstallere det hele igen, men med samme resultat.

Jeg har også prøvet at scanne fra IrFanView: ingen problemer.
Det er der heller ikke, når jeg scanner til eet af programmerne i Office XP pakken (Word, Excel og PowerPoint)

Er der nogen, der har et godt bud ?

ole_thorsen

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 28-08-03 10:15

Jeg glemte lige at oplyse, at Photo Express fulgte med scanneren.
Det samme gjorde Fine Reaser Sprint 5.0, som er et OCR program, og som også melder fejl ved forsøg på scanning

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 28-08-03 10:34
Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 28-08-03 11:27

-> lengberg

Ja det ser bekendt ud, bortset fra at min scanner en tilsluttet via USB

ole_thorsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-03 11:31

Måske en opdatering af driver>
http://download.medion.de/medion.de/treiber/treiber/index.php?id=70&name1=Medion-Scanner&name=Scanner
Det kan være den er korupt.

Manse9933

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 28-08-03 13:29

->Manse9933

Har hentet og udpakket en ny driver. Da jeg ikke kunne finde en .exe fil til at installere med, gik jeg via Enhedshåndtering -> scanner -> egenskaber ind og opdaterede driveren den vej: desværre uden resultat

ole_thorsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-03 15:00

En amatør blander sig, når du geninstallerer Photo Express er alle andre programmer lukkede? Også antivirusprogrammet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-03 15:23

Prøv og se i din twain32 mappe om der ligger disse filer,disse er fra min pc>
C:\WINDOWS\twain_32

C:\WINDOWS\twain_32\SCNDRVU\TWAIN_32.ds

C:\WINDOWS\twain_32\SCNDRVU\TWAIN_32.rdl

C:\WINDOWS\twain_32\SCNDRVU\0-0.raw
høre til min usb scanner.
Manse9933

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 28-08-03 17:51

-> Manse

I mappen C:\WINDOWS\TWAIN_32\flatbed\ som det hedder her på bjerget, er der en masse filer.
Af dem, der hedder noget med TWAIN, har jeg kun 2, nemlig TWAIN.DLL og TWAIN_32.dll. Der findes også en fil ved navn WIATWAIN.DS, men ingen med efternavnet .RDL

ole_thorsen

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 28-08-03 17:53

-> Teil

tak for tippet, men jeg har været en go' dreng og lukket alle andre programmer samt deaktiveret min NAV

ole_thorsen

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 29-08-03 08:49

Hej igen !

Nu har jeg fundet ud af det !
Jeg kopierede TWAIN.dll, TWAIN_32.DLL og WIATWAIN.DS fra C:\WINDOWS til C:\WINDOWS\TWAIN_32\flatbed\ og nu virker "skidtet"
Jeg ved ikke, hvem jeg skal tildele "æren" og point'ene for at lukke spørgsmålet ?

ole_thorsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-03 16:24

Det må jo være dig selv, du skal give points!