/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scandisk, win. 98
Fra : Baun
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 25-08-03 22:43

Pc'en "fryser" til tider helt umotiveret, og må "tvangslukkes". Når den så startes op og scandisk går i gang, kommer denne meddelelse: "Størrelsen af filen c:\windows\intern~1\TVDEBUG.LOG er angivet forkert. Visse programmer vil muligvis ikke kunne finde hele filen, eller der kan være ugyldige data sidst i filen. Vælg reparer for at få scandisk til at rette størrelsesoplysningerne for filen". Hvad er løsningen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 22:47

Prøv at lade scandisk reparere, som den gerne vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : Baun

Dato : 25-08-03 22:56

Jeg lader naturligvis Scandisk reparere, og problemet er løst for denne gang. Hovedproblemet er at det med jævne mellemrum dukker op (og stadig kan løses), men hvordan løses problemet én gang for alle?

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-03 22:56

OG anskaf dig en kraftigere køler til CPUen -
Du bruger Zonealarm... tvdebug.log kan du så vidt jeg kan se i øvrigt disable...
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=gen&message.id=5225

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 25-08-03 22:59

Næh du kan sgi ikke disable den..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-03 00:13

Det kunne jo tyde på at det er zonealarm der giver problemet, måske skulle du afinstallere eller opgradere den?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 00:28

Jeg tror nu mere på at CPU'en bliver for varm - zone filen vill altid få et problem ved maskinafbrud, idet den hele tiden udbygges medens man browser rundt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-03 00:40

Ja muligvis! Hvis vi kunne få at vide om det er et bestemt program den fryser i? Sker det når du er på internettet? Eller er det helt umotiveret som du skriver?

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 26-08-03 09:53

Hej Baun!

Jeg har nogenlunde samme problem med Windows-udgaven 0g W-98
Scandisk virker fint i DOS, men ikke fra Windows, der er et lidt
andet program.
Jeg gætter på, at du heller ikke kan defragmentere harddisken?
Det er et kendt problem i W-98, der kan løses ved en Service-pack eller
at anvende et andet defragmenteringsprogram, der er udviklet netop
p.g.a. problemer i W-98
Du kan hente Power Defrag - PDBot.exe her:

http://www.e-tecnik.com

hvor en gratis udgave kan hentes.
Brug Scandisk fra DOS.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-03 10:07

Samme problem med scandisk her, filallokeringstabeller fejl.
Scandisker i DOS.
Defrag. sker med Diskeeper Lite som kan downloades gratis fra
www.robsten.dk se under freeware

Kommentar
Fra : Baun

Dato : 26-08-03 15:36

2603ph & Teil: Jeg kan ganske rigtigt ikke defragmentere med win. 98, og bruger derfor Diskeeper Lite, som fungerer aldeles tilfredsstillende.
Jeg er glad for at have fået lokaliseret TVDEBUG.LOG til Zonealarm, samt tipset om køleren
(JensT)

Godkendelse af svar
Fra : Baun

Dato : 26-08-03 15:37

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 16:10

Ja, langt de fleste "frosne" computere jeg møder, og det er en del, holder op med at "fryse" (læs svede), når de får en bedre køler.

tak tak Baun

Kommentar
Fra : godtnok

Dato : 20-10-03 22:52

Min scandisk fungerer fint, jeg har sporet problemet med "tvdebug.log er beskadiget" til :
"Problem with a 32-bit program blocking a thread" iflg. microsoft hjemme side (står til sidst i bootlog.txt), dette skulle i øvrigt være et problem med Programmeringssprog C, mærkeligt da filen hænger sammen med zone alarm programmet .
Men hvordan problemet løses ved jeg ikke. min computer vil blot ikke lukke og når den efterfølgende tændes går scandisk i gang .
Håber nogen har forslag.