/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Teglgaards husene i Slagelse
Fra : Freja
Vist : 693 gange
200 point
Dato : 22-08-03 21:14

Jeg kan ikke finde min morfars familie
Min morfar hed:
Hans Ove Andersen født den 14/2-1914 i Sankt Peders sogn i Sorø Amt
Hans far hed:
Peter Marius Andersen Født ???
Hans mor hed Anna Oline Rasmini Olsen og var ca. 24 år i 1914.
Han blev født i Teglgaards husene i Slagelse (Sankt Peders sogn) er der nogen der kender det område, jeg ville blive glad hvis nogen kunne fortælle lidt om det.
Er der nogen der kender ovenstående familie? Og evt. ved hvor de kommer fra. Så Vidt jeg har fået oplyst flyttede de senere til Holsteinsborg gods, hvor de boede som arbejdsfolk.
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-08-03 09:12

Det nærmeste jeg kan komme det er denne:
http://home19.inet.tele.dk/lotte-lynge/andersen/M0000012.HTM
Men eh.. det er jo nok dine sider
Hvis ikke, er der så ikke nogle af hans børn der er nulevende, og måske kan fortælle mere..
Her er børnene..
http://home19.inet.tele.dk/lotte-lynge/andersen/M0000003.HTM
---
Her der en Peter Marius Andersen hvor alderen måske passer meget godt.. Også 24 i 1914 - En folketælling fra fejø:
72   Daglejer ved Agerbrug # Anders Andersen
Anders Andersen   23-11-1859   g   Fejø         Husf   1890      4
Petra Jensine Andersen   17-10-1858   g   Omø Sorø A         Husm   1890
Karen Antonia Andersen   05-09-1890   u   Fejø         Dat
Peter Marius Andersen   16-11-1892   u   Fejø         Søn
Kristine Magrethe Andersen   07-04-1895   u   Fejø         Dat
Annine Andersen   04-05-1899   u   Fejø
Linket: http://home2.inet.tele.dk/pkv/genea/indtastn/FT1901.rtf

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-08-03 09:19

Ups han var 22 i 1914...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-08-03 09:27

En Anna Oline Olsen.. på 20 i 1914
Haslev sogn
Født 20-08-1894 1945 Anna Oline Olsen

1945 er et nummer i listen..
http://knudaagaard.dk/sogn/diverse.htm

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 23-08-03 13:35

Hej Jens
Tak for dine forsøg, ja det er mine sider, og jeg har den sidste tid forsøgt at komme videre, nu er det sådan at jeg ikke kan spørge min morfar, da han desværre er meget dement og derfor ikke til at føre en samtale med, derfor håbede jeg at andre måske kendte området, han er født i, jeg fandt desværre ikke noget jeg kunne bruge på arkivet for der har jeg været inde i min sommerferie. Så derfor prøver jeg dette. Den sidste du har skrevet om Anna vil jeg kigge lidt på, da det måske kunne være hende.
Hilsen fra Freja (Lotte)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 23-08-03 16:10

Hej Lotte!
Velkommen på banen igen.
Prøv at kontakte Holsteinsborg gods. Så vidt jeg har fået oplyst fra andre, er de de meget imødekommende på godskontoret.

Måske skal du søgt i FT 1921 og fremad for for Holsteinsborg?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 23-08-03 16:18

Hej Jeannie
Jeg har set i FT for 1921, og kan selvfølgelig have overset dem, da det var i dage hvor det bare var så varmt, og derfor ikke fik noget særligt ud af mit besøg på arkivet. Men du mener at man bare kan skrive til godset og spørge om de har haft en arbejder boende som hed Peter Marius Andersen. Ja det kan da godt være de har deres gamle arkiver liggende, jeg må se at finde en adresse.
Har du ellers haft en god sommer?
Hilsen fra Lotte

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 23-08-03 16:35

Hej Lotte!
Jeg har ikke aner fra Holsteinsborg, men det har nogle af mine bekendte. Så vidt jeg husker, har godset ALLE de gamle originaler af f.eks. skifter flerer hundrede år tilbage, så mon ikke de også har registre med arbejdere på godset inden for de sidste 100 år?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 23-08-03 16:53

Jo det er da helt bestemt vær at prøve af.
Hilsen fra Lotte

Accepteret svar
Fra : skatten

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-03 06:18

Hej Freja Teglværks husene hører eller har hørt ind under godset Valbygården som ligger på Valbygårdsvej i Slagelse prøv der de ved sikkert noget,god jagt.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 31-08-03 08:48

Hej Peter
Det var lige den oplysning jeg manglede, for da jeg var på arkivet, kunne de ikke umiddelbart hjælpe mig så det blev det man kan kalde at søge i blinde. Nu har jeg da noget konkret at gå efter.
Hilsen og god søndag fra
Lotte

Godkendelse af svar
Fra : Freja

Dato : 31-08-03 08:49

Tak for svaret, det vil hjælpe mig videre.

Kommentar
Fra : skatten

Dato : 31-08-03 09:21

Hvis ikke Valbygårdens godskontor kan hjælpe dig, så kan du muligvis spørge på en anden stor gård i nærheden som hedder Rødstensgården som også ligger på Valbygårdsvej.

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 31-08-03 23:06

Tak for al hjælp, det er dejligt at man kan få hjælp et sted når alt andet ikke rigtig virker.
Hilsen fra Lotte