/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Upgrade af Award Bios , V. 6.000PG
Fra : flemse123
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 22-08-03 20:07

Hej med Jer i NG !
Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme igennem med en opgradering af ovenstående bios.
Jeg kører p.t. WIN2K Pro, men kunne forestille mig at køre XP PRO senere.
Mvh
Flemming
P.s. har været inde på deres HP, men blev henvist til et firma, der kunne gøre det mod at jeg sendte 25 $ !
Det er jo de gratis ting her i livet, der er de bedste, så plz, kan det gøres gratis ?!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-03 21:41

Prøv lige at surfe rundt her:
http://wimsbios.com/
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Jeg ved ikke om din bios er der men du kan jo prøve.
Emesen.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 23-08-03 00:27

hvad med inde på bundkort producentens hjemmeside der er mange gange en vejledning i biosupdate.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 10:27

Ja og link nr 2 bruger du til at finde ud af hvilket bundkort og type du har.
Emesen.

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 24-08-03 08:13

Foreløbig tak til Jer alle for indlæggene, men på grund af andre aktiviteter i week-enden for jeg nok først set på dem i aften.
Med venlig hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 24-08-03 08:38

Jeg er kommet til følgende : BIOS er : Award Bios , V. 6.000PG, Bios ID er :07/21/2000-8363-686A-6A6LMAWCC-00.
Motherboard er : AK33 R1.01 Jul.21.2000 AOpen Inc. Chipset er :VIA 82C305 rev 2.
Super I/O : VIA 686 found at 0h:7h:0h.
Så langt så godt. Motherboardet kan opdateres til en nyere ver. det er 123, men det er der jeg står lidt af. Der skal tilsyneladende laves en flashdiskette i dos osv for at opgradere BIOS. Hvordan gøres dette ? På forhånd tak til Jer begge. /Flemming

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 11:01

Jeg har ikke været der hvor du bliver bedt om at lave flash-diskette.
Du kunne måske lige fortælle hvor du fandt det.
Det er sandsynligt at du skal lægge filen ned på en diskette og starte maskinen
op på disketten eller bare lægge filen på disketten og indstallere den Windows
via start>kør>pege på diskettens setup(det skal man i min Award bios update).
Emesen

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 24-08-03 21:26
Kommentar
Fra : phg1

Dato : 24-08-03 21:28

det første link dur ikke gå ind på overclocking.dk skriv bios i søg gå ned under guide der er en tråd der hedder sådan flasher man bios.

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 27-08-03 04:29

Tak for svaret emesen.