/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Externt tastatur på bærbar med xp
Fra : PGaard
Vist : 975 gange
50 point
Dato : 22-08-03 17:52

Hej derinde
Ja så er jeg tilbage med et lille spørgsmål igen..

Har en bærbar pc, med en 14,1" TFT skærm og ville godt have en noget større skærm at kigge på..

Så jeg anskaffede mig en 19" og det er bare kanon...

Samtidig købte jeg et tastatur fra Logitech, trådløst med mus og hele svineriet...

Men er nu løbet ind i det problem, at jeg meget gerne ville kunne slukke og tænde min bærbare ( som nu står under skrivebordet ) via tastaturet..

Alt andet virker som det skal og det er udemærket, men jeg kan ikke helt få dvale / standby funktionen til at virke

Har ikke noget imod at min bærbare kun går i dvale eller standby, men vil meget gerne slippe for at skulle åbne og lukke låget på den, hver gang jeg skal tænde og slukke..

Så folkens... Kom med nogle gode tips og ideer, så jeg kan få rigtig fornøjelse af mit nyanskaffede legetøj ! *S*

Mvh. Palle

ps..

Bærbar kørende Windows XP
Logitech trådløs tastatur og mus Cordless MX

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 18:16

Tror det er logitech keyboardet. Da jeg ikke ved hvad keyboard du har kan du gå insd her og måske få svar på dit spørgsmål http://www.logitech.com/index.cfm?page=support/products/categories&CRID=1796&countryid=4&languageid=15 Du skal bare klikke på det tastatur+mus du har

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 18:18

Hmm hele linket kommet ikke med så kopier hele linket og sæt det ind i adresselinien på din browser!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 18:41

Står der ikke noget der ligner dette i din bios,det gør der i min under
Power Management Setup Page>>

Keyboard Power On   Disabled

KeyBoard Power On

If you enable this item, you can turn the system on and off by pressing hot keys on the keyboard. You must enable the Keyboard Power On jumper in order to use this feature.
Så skal du nok tjekke din manual,angående jumper settings.

Manse9933

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 22-08-03 18:55

Hej igen manse9933

Har fået den til at gå i dvale, men kan desværre ikke få den "ud af dvale igen"
uden at åbne låget... Kan ikke få den til det via tastaturet, hvor jeg går ud fra at det er samme tast ( månen ) jeg skal bruge..

Og nej desværre står der ikke noget i den stil i min bios... :0(

Mvh. Palle

ps... Tedd dit tip kiggede jeg på og derved kan jeg nu få den i dvale, uden at den viser ( logoff ) skærmen.. Og det er jo et lille fremskridt...
Så håber resten kommer også ! *S*

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 19:42

På mit tastatur kan jeg f.eks. gå ind i kontrolpanel>tastatur>key settings>
og så makere den knap på tastaturet jeg jeg vil tilføje en funktion og så>
edit så kommer der en boks frem med nogle mulighedder>der vælger jeg så at
sætte en markering i>choose from a list of commands>next>shut down windows>
finish,så kan jeg lukke min pc med den tast jeg har valgt.
Eller sæt et mærke i (samme boks)start a program,web page,or file,browse>
system32 og find tsshutdn.exe finish,når du så trykker på valgte tast kommer
der en cmd vindue frem med en boks,system vil shut down in 60 sec.

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 22:46

Jeg tror du skal ind under Kontrolpanel >>Tastatur >> egenskaber >> Strømstyring og så sætte flueben i Tillad at denne enheden ud af standby!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 22:50

Tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby lyder hele rumlen vist

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 22:50

Tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby lyder hele rumlen vist

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-03 22:53

Du skal naturligvis markere Logitech tastaturet før du kan gå ind under egenskaber Sorry for de mange indlæg!

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 23-08-03 09:16

Hej Tedd og Manse

Jamen det er da bare i orden med alle de indlæg.. Er ind i mellem lidt langsom ! *G*

Men nu er problemet ikke længere at jeg ikke kan få den i dvale..
Nu kan jeg, ved hjælp af tastaturet, ikke få den ud af dvale / standby igen ! *S*

Det jeg faktisk tror / kan forestille mig, er at når jeg sætter computeren i dvale, at så også porten hvorpå tastaturet og musen er tilsluttet, også går i dvale og derfor ikke "modtager" signal fra tastaturet, når jeg vil have den ud af dvale / standby igen (tror jeg nok ) :0)

Sååååå....... ??????

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-03 14:02

Du har sat flueben i tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby? Hvis du har det, så er det nok din bios der skal skal indstilles. Desværre kender jeg ikke rigtig noget til din bios, så der kan jeg nok ikke hjælpe dig. Det kan muligvis osse være den måde din bærbare håndterer strømforsyningen på, altså det med låget? Du kan gå ind strømstyring og se hvordan dine indstillinger er går jeg ud fra!

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 23-08-03 18:07

Hej Tedd

Ja der er sat flueben i ( tillad at denne enhed sætter computeren ud af dvale )

Inde i bios har jeg ikke de store muligheder, hvad dvale angår..

I avanceret strømforsyning, har jeg sat flueben i "foretag intet", når jeg lukker låget på den bærbare.

Synes faktisk at alle mine indstillinger ser ok ud, men de virker bare ikke helt efter hensigten..

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-03 20:47

Jeg er overbevist (næsten da jeg ikke kender så meget til laptops) at det er dit keyboard eller mus der fejler lidt. Har du checket FAQen inde på logitech? Det må osse være muligt at skrive en email til deres support omkring dine problemmer Held og lykke eller man kunne måske sige OP MED LÅGET?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-03 20:50

Det er naturligvis osse muligt du skal sætte en jumper på dit motherboard (det skal jeg på mit Gigabyte motherboard) før det fungerer, så er det jo din laptop FAQ du skal ind på