/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp pro. og et Service Pack problem!! Hjæ~
Fra : jaafar19
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 22-08-03 16:52

Hej alle sammen.
Når jeg vil installere en service pack fra en cd eller en update fra internettet, kommer der en lille error box ud og siger (( Service Pack 1 setup canceled )) mens den er igang med at installere,.
Det er en XP pro. engelsk version jeg bruger. jeg har brøvet over 50 gang og den siger bare det samme !!!

håber der findes nogen der kan hjælpe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 17:00
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 17:02

Du kan kun indstallere en Service Pack på Engelsk til en Engelsk udgave.
Hvis dit serienummer ikke er ok vil den heller ikke opdatere SP1 men kun enkelte filer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 17:15
Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 23-08-03 13:05

Det nytter hekller ikke med det to løsninger som Manse9933 gav mig !!!

emesen jeg vælger ikke nogen sprog når jeg klikker på windows update den bliver automatisk engelsk !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-08-03 13:30

Så prøv at gå ned i>

C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log
Og omdøb edb.log og kan du ikke omdøbe den så omdøb hele mappen CatRoot2>
og genstart,omdøb den f.eks.til dit fornavn så kan du bedre finde den
bagefter og slette den.
Prøv så at gå ind på win update.
mappen se også i>
C:\WUTemp og vis der er noget i denne mappe så slet det.

Manse9933

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 25-08-03 08:47

Hej igen...

Hvad nytter det hvis man omdøber denne fil??? sker der ikke nogen fejl i systemet??? jeg spørger før jeg prøver !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-03 13:12

Nej, der vil blive oprettet en ny,en årsag til man ikke kan opdaterer,er tit
at ens edb.log er korupt,så derfor skal denne ubyttes med en ny,det er det mest kendte problem når win update svikter,

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-03 13:17

man kan ikke slette den,derfor omdøbning,der er flere herinde det har hjulpet

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 26-08-03 10:10

OK jeg prøver så

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 26-08-03 19:10

Hej, jeg har fået et helt andet problem !!!
Den slutter installationen og siger
( Setup could not verify the integrity of the file Update.inf. Make sure the Cryptographic service is running on this computer )

Hvad er det egnligt den siger, jeg forstå det ik !!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 20:01

Jeg har ikke kunne finde den side jeg fik mine info fra indtil nu,jeg fandt lige igen af nogle omveje(jeg har haft samme problem selv)>>>>>
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot
Klik på>

Problem Downloading/Installing a Software (Non-Driver) item
Klik så på>
Updates fail to install and you receive error message 0x80070643

Ellers må du rode lidt rundt på siden.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 20:04
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 20:22

Make sure the Cryptographic service,denne tjeneste finder du under computeradministration>tjenester og programmer> tjenester se om den er startet.
Jeg løste problemet som du beskriver,med disse commandoer i komandopromt>

To get the updates to re-appear and/or to be listed as available again. Go to Start/Run/CMD and type in:
del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log. Then try again.

Can't download any updates and/or you receive an error message: Go to Start/Run and type in: regsvr32 wintrust.dll. If that doesn't help: Go to Start/Run and type in CMD. At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each line:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2 <disse komandoer.
net start cryptsvc

Then try the install again.
Another issue: When you use the Windows Update scan feature, the scan quickly reaches 100%, and then displays the "There are no updates available at this time" message. To correct this:

Verify that your computer's date and time are accurate and that the Internet Explorer language option is not empty.

To check the language setting in Internet Explorer:

1. Click "Tools" and then choose "Internet Options"
2. Click the "Languages" button
3. Make sure at least one language is listed in the "Language Options" dialog.

If the above hasn't helped: Go to Internet Explorer/Tools/Internet Options/Connections/Lan Settings and uncheck: Automatically detect settings.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 20:28

net stop cryptsvc <<<<< stopper Cryptographic service
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2 <<disse komandoer
net start cryptsvc <<<<< starter Cryptographic service

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-08-03 11:13

På dansk lid mere overskuligt>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;818018

Manse9933

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 30-08-03 16:44

Tak for svaret, men efter det jeg har gjordt kom den gamle peoblem igen . (( Service Pack 1 setup canceled ))

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-08-03 17:05

Så prøv at omdøbe Hele mappen CatRoot2 igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-03 09:30

Jeg kom til at tænke på at,du kan prøve at dawnloade en opdatering,her fra>
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da&categoryid=6&expandtoplist=true
Manuelt og vis det lykkes så prøv at gå ind på winupdate igen og prøv.

Manse9933

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 01-09-03 19:15

hvadfor en skal jeg vælge ??????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-09-03 20:38

Du kan jo prøve nr.3: August 2003, Samlet programrettelse til Internet Explorer 6 (822925)
Husk at skifte sprog.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-09-03 20:40

Men prøv først at omdøbe Hele mappen CatRoot2 igen,før du dawnloader.

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 02-09-03 20:24

Ja kan godt installere samlet programrettelse til Internet Explorer 6 (822925), men det er ikke det samme som Service Pack 1 til windows, og når jeg går ind i Windows Update så siger den stadig at der mangler Service Pack 1. og hvis jeg starter installationen, så er der den samme problem (( Service Pack 1 setup canceled ))....
...
..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-09-03 16:17

Læs lige om vad det handler om før du dawnloader>
http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/downloads/servicepacks/sp1/express.asp

If you are using a browser other than Internet Explorer 5, Internet Explorer 5.5 or Internet Explorer 6 for this download, please click here.If you are using a browser other than Internet Explorer 5, Internet Explorer 5.5 or Internet Explorer 6 for this download, please click here.<<<<<<<<<<<< her
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-09-03 16:20

vis det lykkes så gå ind på winupdate bagefter og tjek.