/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DIIRegisterServer in mshtml.dll failed. ~
Fra : Bsk
Vist : 534 gange
120 point
Dato : 22-08-03 08:20

Hjælp.

Efter jeg har opgraderet explorer fra ver. 5 til 6 med servicepack 1 og herefter installeret sikkerhedsopdateringen virker min explorer slet ikke!!!

Det lader til at explorer ikke kan finde mshtml.dll.

Hvis der er nogle der er bekendt med mit problem, vil jeg meget gerne hører fra Jer?

Jeg har en Toshiba bærbar med win98 OEM.

Mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 08:29

Måske kan du finde en løsning her>
http://www.wintip.dk/hotspots/em/em1.htm
Du kan også prøve at sætte din win cd i drevet og åben kør og skriv>
sfc /scannow eller sfc.exe husk mellemrum mellem sfc og /
Manse9933
eller i komandopromt.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:49

Hej Manse9933

Jeg fik følgende fejlmeddelelse:

Internet Explorer 6 kan ikke repareres på grund af følgende fejl:

Der opstod en fejl eller en undtagelse under kald af funktionen DIIRegisterServer i C:\windows\SYSTEM\mshtm.dll

Jeg får heller ikke lov til at opdatere fra CD'en win98 - muligvis fordi det er en OEM udgave?

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:57

Hej igen.

Den har godtaget sfc.exe kommandoen, og jeg har fået følgende meddelelse.

Fil beskadiget - User.exe.

Jeg har mulighed for at gendanne denne fil fra CD'en, men jeg ved bare ikke, hvor jeg skal finde den? Det kan være, at du ved hvor den ligger?

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 09:01

prøv din søge funktion og søg på cd'en

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 130 point
Dato : 22-08-03 09:03
Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 09:09

Tusing tak. )

Jeg prøver lige de forskellige links, men de ser lovende ud!

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 09:53
Godkendelse af svar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 09:56

Tak for svaret Manse9933.

Jeg fandt svaret i det første link, nemlig at afinstallere ver. 6 og nu har jeg så den tidligere ver. 5 igen.

Det eneste jeg er ked af er at jeg ikke længere har kontrolpanel i min stifinder oversigt?? - Hvorfor ved jeg ikke, men det kan du måske også hjælpe mig med at finde ud af?

Endnu en gang Tusind tak!

Mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 10:05

prøv sfc.exe igen så skal jeg se om jeg kan hitte på noget

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 10:06

Ok, prøver lige sf.exe igen ;_))

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 10:10

prøv også at højre klik på start>egenskaber> menuen start avanceret og se om du kan indstille,vis kontrolpanel
i denne computer, og meld tilbage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 10:21

prøv åben stifinder gå op i toppen mappeindstillinger>vis>
sæt et mærke i vis kontrolpanel i denne computer,så har du den der,måske
Har du ikke mappe indstillinger oppe i toppen af stifinder så højerklik
på værktøjslinien>tilpas og tilføj mappeindstillinger.
Manse9933

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 10:32

Hej igen

Kørte sfc.exe og fandt en fil der mgl. eller var beskadiget. Ud over dette fandt jeg en fil der hedder USER.EXE og jeg tror nok det er en rest fra afinstall. af msexpl. ver. 6, da en af fejlmedd. var at USER.EXE ikke fandtes eller var beskadiget.

Skal jeg geninstallere denne fil eller ignorere den?

Jeg prøver også lige dine nye tip.

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 10:36

Hey, Im back again )

Da jeg åbnede stifinder kom følgende fint frem i stifinderen:

Printere
Kontrolpanel
Netværk via modem
Planlagte opgaver
Web-mapper

Så virkede det altså at køre sfc.exe.

Endnu en gang mange tak for hjælpen )

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 10:45

Forresten - hvad er USER.EXE er den en id til programmerne?

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 11:27

det er lidt kompliceret at forklare men det er et Windows-brugergrænseflade objekt,man kan godt,simpelt kalde det en id til programmerne,den køre f.eks,når du opdatere win programmer,for at kunne genkende pc'en
opsætning o.s.v o.s.v(brugergrænseflade )så vidt jeg snusker.
Godt du fik det til at virke,men du kan godt opdatere din IE,vis du tjekker
nogle af ovenstående link's og følger anvisningerne.
Manse9933

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 11:38

Ok.

Jeg prøver lige at gennemgå dem igen.

Umiddelbart kan jeg nemlig ikke finde nogle fejlmeddelelser vedr. USER.EXE.

Mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 11:43
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 11:45

computeraministration log bog

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 11:51

USER.EXE prøv og søg efter den i windows mappen,kan du ikke finde den så prøv og indstaller fra cd eller C:\WINDOWS\system\dllcache\user.exe