/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Riffelammunition
Fra : hephep
Vist : 4249 gange
100 point
Dato : 21-08-03 22:04

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med en hjemmeside i Tyskland hvor man kan købe ammunition til en jagtriffel?

Måske en adresse på en forretning i Flensborg hvor ovenstående kan købes?

Er der nogle særlige regler for køb af våben og ammunition i udlandet ud over gyldig våben tilladelse?

Accepteret svar
Fra : TEAS

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-03 23:37

Bare skriv 7,62 eller hvad den nu heder og søg.
Der er særlig regler for import af sådan noget.
Du skal bare købe dem her i landet de 20stk du bruger om året
kan du godt betale eller meld dig ind i hjemmeværnet og tag et par
håndfulde fuldkappet med hjem.
god jagt
teas

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-08-03 06:35

Hej hephep
Du kan ikke købe ammunition uden tilladelse, ej heller i Tyskland.
Bekendtgørelse om skydevåben og ammunition, der må anvendes til jagt m.v. se dette link
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19940004105-regl
Danmarks Jægerforbund (siden har mange gode informationer og links) http://www.jaegerforbundet.dk/1
Teas -> Dit forslag er meget enkelt, men strafbart... fy!
God jagt...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-08-03 06:42

NB: Bekendtgørelse om våben og ammunition mv http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000006605-regl
Du kan finde alle bekendgørelser og lovgivninger via http://www.jaegerforbundet.dk/499/515
Forslag... hvis du "bruger" meget ammunition, så meld dig ind i en skytteklub og tag en genladningskursus, se evt. http://www.jaegerforbundet.dk/753

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 22-08-03 14:30

Hej Hephep.
Du skal ikke prøve at smugle nogen ammunition ind i landet i disse tider
Hvis du bliver taget vil de tro du er terorrist og blive behandlet efter det og
både dig selv og din omgangs kreds vil blive husundersøgt for illegale våben med mere.
Det lyder næsten til at du ingen våbentilladelse har! da det kun er et par kroner at sparer per stk.
Og hvis du har lejet en jagt til 10000Kr om året er det da tåbeligt at køre til Tyskland for at spare 40Kr om året.
Det lugter af ulovlig våbenbesidelse.
Og der er frit lejde nu til at aflevere illegale våben til politiet.
teas

Kommentar
Fra : hephep

Dato : 24-08-03 00:24

Hej Teas.

Der er overhovedet ikke tale om ulovlig våbenbesiddelse. Jeg har en gyldig våbentilladelse
+ gyldigt jagttegn, så det skal du overhovedet ikke bekymre dig om !!!

Jeg har hørt at jagtammunition kun koster 1/3 i Tyskland.

Med mindre du ikke ved noget om det forespurgte er der ingen grund til at du blander dig i debatten !!!

Hilsen

HepHep

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 24-08-03 08:31

Når du vil sparer de få kroner i forhold til hvad det koster at have en jagt ved at købe patroner i Tyskland så gør det.
Jeg har en 9mm.riffel for at spare noget der kunne mærkes skulde jeg købe 1000stk og da jeg ikke bruger så mange
om året nøjes jeg med at købe en til to æsker om året.
med jæger hilsen
teas

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 03-10-03 18:18

Jagtimportlageret er rimelig billig ang. ammo.Jeg har en 44.rem.mag.Jageren/lystfiskeren i ålborg siger 6,5 kr/stk ved 100stk.
Jagtimportlageret siger 4.44 kr/stk. ved 100stk.

Det er da en væsentlig besparelse!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-11-03 22:48

HepHep.
Du har ret i at meget jagtudstyr er billigere i tyskland,men det er altså ikke lovligt at indføre noget som helt af det i Danmark hvis det omfattes af våbenloven. Så lad være med det. Tøj og andet kan du sagtens få glæde af at købe.

Godkendelse af svar
Fra : hephep

Dato : 14-11-03 18:26

Tak for svaret TEAS.