/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ISO
Fra : Lgj
Vist : 717 gange
70 point
Dato : 14-01-02 21:41

Jeg har nogle problemmer med en trailer som jeg har downloadet på internet det er nemlig en ISO fil efter et stykketid fandt jeg ud af at man skulle pakke det ud med WINISO og det gjorde jeg. Da den var færdig fandt jeg ud af at det var en DAT Fil og den fil kan min computer ikke selv starte og jeg kender ikke noget program man kan starte en dat fil med så Hjælp.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:50

On Mon, 14 Jan 2002 20:41:24 GMT, "Lgj" <Lgj.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har nogle problemmer med en trailer som jeg har downloadet på
>internet det er nemlig en ISO fil efter et stykketid fandt jeg ud af at
>man skulle pakke det ud med WINISO og det gjorde jeg. Da den var færdig
>fandt jeg ud af at det var en DAT Fil og den fil kan min computer ikke
>selv starte og jeg kender ikke noget program man kan starte en dat fil
>med så Hjælp.ers vil egentlig gerne ud af det og få styr på det hele
>igen som jeg havde for et par år siden,idet det er belastende for

Har du prøvet at lukke den op i Windows Media Player?

mvh
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Kommentar
Fra : Lgj

Dato : 14-01-02 22:01

Er der ikke andet at gøre for jeg kender ikke nogen der har en mac.

Kommentar
Fra : Lgj

Dato : 14-01-02 22:03

Jep det var det første jeg gjorde

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:57

Mon, 14 Jan 2002 20:41:24 GMT, skrev "Lgj" <Lgj.news@kandu.dk>:

>Da den var færdig
>fandt jeg ud af at det var en DAT Fil og den fil kan min computer ikke
>selv

I de fleste tilfælde kan mediaplayer da afspille den, det er
muligt, at du skal have et m2v codec.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:00

"Lgj" <Lgj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:LfH08.14494$aS.1982901@news010.worldonline.dk...
> Jeg har nogle problemmer med en trailer som jeg har downloadet på
> internet det er nemlig en ISO fil efter et stykketid fandt jeg ud af at
> man skulle pakke det ud med WINISO og det gjorde jeg. Da den var færdig
> fandt jeg ud af at det var en DAT Fil og den fil kan min computer ikke
> selv starte og jeg kender ikke noget program man kan starte en dat fil
> med

Prøv at omdøbe den til .MPG
--
FeZ

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 80 point
Dato : 14-01-02 22:33

Hej Lgj
Gå om i dit kontrolpanel og klik på den der hedder mappeinstillinger-og klik på den fane der hedder filtyper
og så finder du-dat filen deromme-når du har funden den-så ændre du den bare til at alle dat filer skal åbnes i mediaplayer
MVH Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 00:03

Hej Lgj

Efter hvad jeg kan finde ud af,-så kan du ikke afspille DAT-Filer på Windows Media Player :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com/support/mediaplayer/wmptest/wmptest.asp
Desuden ville det være lidt dumt at gå om i "Mappeindstillinger" og sætte Media Player til at åbne alle DAT-filer,-da denne fil-type kan være mange ting,--Bla. Tekstdokument,-det får du jo ikke så meget ud af i Media Player.

Hvis det er en .dat fil rfa en VCD, kan du bare rename den til mpg og køre den normalt i mediaplayer.
Ellers kan du Downloade VirtualDub 1.4 :
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=118 Så skal du konvertere den til DivX .

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-02 14:43

On Mon, 14 Jan 2002 21:03:10 GMT, "Lgj" <Lgj.news@kandu.dk> wrote:

>Jep det var det første jeg gjordeorldonline.dk>sServers WHERE

Så er den formentlig kodet med m2v eller et lignende mpeg2 codec. I så
fald burde PowerDVD kunne afspille den.

mvh
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 16-01-02 13:08

Ja, jeg forstår heller ikke at Brianis svar blev accepteret, da man IKKE kan få Windows Media Player til at afspille *.dat filer. Løsningen er at konvertere, eller rename den.

MVH

Sansan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-01-02 13:37

Hej med jer
Da det jo er en trailer og ikke en tekstfil Lgj skal have åbnet-forslog jeg at man kunne prøve at ændre den i mappeindstillinger-og så forsøge at få den til at åbne i mediaplayer-hvis det lykkes kan man jo altid bagefter rename den-og gå tilbage til sine mappeindstillinger-og sætte dat filer tilbage som den stod før.
Nu er mit svar godt nok blevet accepteret-så mon ikke Lgj har fået det til at kører på denne måde.
HVIS IKKE
Kan man downloade den der hedder Movieplay 3.28 en smart lille mediaplayer der kan åbne dat-filer
den kan hentes her http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=288
MVH Brian