/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp til Kandu
Fra : hellesally
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 20-08-03 22:19

hej alle.

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan ånde og leve uden "kandu" - syn's det er den dejlig side. Man kan lære meget, grine af meget, komme af med lidt agressioner m.v. (heldigvis ikke så meget det sidste).

Jeg bliver bare så ENORMT irriteret over, at "kandu's forbindelse" er så dårlig. Ligner snart jeg ved ikke hvad af røde hår på ryggen af den ventetid der er på at skifte fra den ene side til den anden - eller hvad f..... man skal kalde det.

Nåh, men hvordan bliver det så løst ???? INDSAMLING ???

Jeg vil da gerne være med til at betale X antal kroner for at "kandu" kan få samlet sammen til en større server eller hvad det nu er de har brug for.

Er jeg den eneste eller er der andre der kan følge min ide ?

Fotsat god aften til alle

Helle

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-08-03 22:26

Kandu sagde jo selv (for lang tid siden!!)at nu havde de fået løst problemet og nu ville det være hurtigt, og det hjalp også et stykke tid med fuld fart på, men nu er det mere som før igen, og jeg vil da indrømme at det er surt at det tit skal være så langsomt.
mvh
bantam

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 22:27

Der var engang en som henviste til ejeren af Kandu, og så vidt jeg husker var det et stort firma som indehaver af dette forum.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:41

Det kan være det er mit gamle hakkebræt er så langsomt, det egentlig kan være lige meget, men hos mig kører kandu.dk hverken hurtigere eller langsommere end andre fora jeg har været på; om så det er akvariefisk, lystfiskeri eller Javascripts det handler om.

Hvad er jeres svar tider?

Hos mig : Login/out ca. 10 sek. Valgt spørgsmål eller tip ca.20 sek. Opdatering efter afsendt kommentar ca. 30 sek. E-mail response ca.3 min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 22:45

Det svinger med noget i den retning. Men jeg sætter bare en ny side til at åbne mens den anden venter.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 20-08-03 22:46

De sidste par dage syntes jeg at der har været store problemer med nettet generelt. Lige nu fungerer kandu tilfredsstillende herfra.

Private bidrag til kandu syntes jeg ikke om. De mere eller mindre selvbestaltede "ordenshåndhævere" vil være hurtige til, at påberåbe sig sine rettigheder som betalende ydere, og det tror jeg nemt kan komme til at skærpe tonen på kandu.

Og slet ikke uden at kende mere til ejerforhold og økonomi på kandu.

Men det er selvfølgelig kun min opfattelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:49

Ja, jeg ser også kun problemer i 'frivillig' brugerbetaling.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:52

Medens vi har sludret lige nu, har jeg nået et hente den nye opdatering til IE6 Sp1. Jeg fik lige en besked fra Microsoft, så til ALLE med Win98 og IE6 Sp1. skynd jer ind at hente den på : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:54

Hellesally -> Hviken forbindelse har du? Jeg bruger 1Mb./256Kb. fra TDC. på en 133Mhz./128Mb. maskine.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 22:56

IE5 og OE5 er godt nok til mig. Men ellers tak for tippet *****
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-03 22:58

hellesally

I dag kører det også meget langsomt hos mig. Det sker i perioder. Hver gang er det irriterende, men når det så virker glemmer jeg det igen.

Til molokyle

Dine tider, som du nævner kan jeg ikke i dag nikke gengældende til. Hvis jeg skal ind på et spørgsmål har ventetiden været mere end 1 minut.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:58

Iøvrigt ligesom emesen: Jeg laver da bare noget andet imens jeg venter. F.eks svare på andre spørgsmål, finder lidt på Google, roder med min hjemmeside eller noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-08-03 23:03

undre mig over tiderne.....jeg loader en side på under 3 sek. og logger ind og ud på nogenlunde tid 3 sek.

Jeg har en 512 tdc på en 866 mhz med 256 ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 23:11

Her er 450mhz/512mb gennem hub/10mb og 166mhz server med 10/100mb netkort
til adsl 256/128
Emesen.
PS. molokyle uden for spgm. passer mustek scsi kort til din scanner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 23:14

melander -> Sådan er det hos mig også I BEDSTE FALD. De tider jeg angav er WORST CASE. emesen kører så 'hut jeg visker' med 166Mhz/256Mb.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 23:19

emesen -> er mustek AT eller PCI til SCSI? Jeg har fået lovning på et oldnordisk PCI/SCSI. Jeg skal bare lige fange ham hjemme og selv pille det ud.

Ps. Jeg synes engang du fortalte det var en 166Mhz'er, har du fået ny 'gammel' puter?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 23:23

emesen -> nåe... det var server. Og iøvrigt tror jeg (uden at vide det præcist); det er et AT/SCSI, der sidder i hans støvede gamle puter-ting oppe på loftet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 23:57

Iøvrigt tror jeg også (..igen uden at vide det præcist) at kandu.dk's server indimellem også skal lave 'recompress' af hukommelse og defragmentering af harddiske, MirrorDisk konsistens check, databasevalidring og alm. opdateringer. Er man så uheldig at 'være på' imens, ja så ta'r det selvfølgelig lidt tid at komme til fadet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-08-03 06:38

Den umiddelbare positive effekt af en brugerbetaling på Kandu, ud over et hurtigere board, ville være, at en meget meget lille gruppe af intrigante, dybt selvoptagede forfattere af ekstremt kedelige og ligegyldige spørgsmål og kommentarer af gerontil karakter, måske ville forsvinde fra boardet.

Jeg tror dog at det er illusorisk, i det Kandu's ledelse, som førnævnte gruppe helt uden belæg på klovneagtig manér, søger at lade os fornemme at være knyttet til, ikke hidtil har været villig til suverænitetsafgivelse.

I øvrigt yderst forståeligt.

Mvh og god morgen
Ram

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 21-08-03 06:54

Disse tekniske oplysninger lyder fine,men summa sumarum er at forbindelsen stort set er dræbende langsom,og har bemærket at spgm jævnligt er oppe at vende.Sidder selv bag 512/128 -2,4 Ghz 512 Mb.
Mvh og godmorgen ;-<> Helle

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-08-03 07:00

>hellesally.

Jeg kiggede lige, og kunne se, at du har været tilmeldt siden 15/5 d.å. Jeg tror du vænner dig til det. Jeg har nogenlunde samme maskineri og nethastighed, men jeg synes ikke jeg er så irriteret over langsommeligheden, som jeg var tidligere. Men du har da ret, det ville være rart, hvis den blev speedet op.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 09:02

hellesally -> Vi kan alle bruge mere båndbredde. Jeg tror dog ikke der er nogen der bliver tilfredse, før svartiden når ned på 0 sek. Mest irriteret bli'r jeg selv, når der er gået 'sport' i svartiden til et spørgmål eller man deltager i en ophedet debat, får på puklen og sidder og brænder inde med en kommentar der virklig svi'er. Som ram2 si'r; man vender sig til det.

Da jeg for mange herrens år siden gik på EDB skole, lærte jeg i faget 'bruger venlighed', at psykologiske studier havde påvist, det ikke er lange svartider der irriterer folk mest, men skiftende svartider.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-08-03 10:28

Ok nu er det nok mig der spørger bøvet - men hvorfor er det lige at vores egne individuelle internethastigheder skulle have noget med det at gøre ( alle skriver hvor hurtig en forbindelse de har ) - og så er det lige jeg mener : jeg får 10 Mbit forbindelse her sidst i august - det vil da ikke gøre Kandu hurtigere - da det er min opfattelse - at det aldrig går stærkere end den hastighed der er på den server du besøger !! ??

Hvis man har 28.8 eller 56 K - kan ens bevægelser på nettet virke langsomme, men alle dem der har adsl f.eks får det jo ikke hurtigere "igennem" af den grund.

Eller er der noget jeg totalt har misforstået ??

Problemet må være kapaciteten af den server Kandu har deres side/database liggende på eller hur ???

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 10:45

fnollerpige det har du ret i. Forbindelseshastigheden kom op at vende fordi jeg spurgte hellesally i et forsøg på at forstå hendes problem. (Hvisker : så du min Smiley ;du kan sludre med i skingurs tråd : http://www.kandu.dk/dk/spg/20997)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-08-03 10:57

Hej Molo - jepper så den godt ...... den er fin, men ser mere bombet ud .... den ligner mig når min svigerfamilie er taget hjem efter et laaaaangt besøg *GG

Karina

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-03 11:20

Hej Hellesally

Jeg synes, du skal sende kandu en mail om problemet
- og så linke til dette spørgsmål.

Da kandu ved juletid blev lagt ud på en større server,
havde det en fantastisk virkning.

Men det vælter jo hele tiden ind med nye brugere
- så nu er serveren blevet for lille igen.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Hvis du med brugerbetaling mener et frivilligt engangsbeløb
til forbedring af loadtiden - så er jeg med på den.
Men brugerbetaling generelt tror jeg ikke er nogen god idè
- for det er der jo ingen af konkurrenterne, der har.

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 21-08-03 17:42

Tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg mente IKKE brugerbetaling, men jeg aner ikke hvem/hvad der står bag kandu, om det er "stærke pengefolk" eller hvad. Meningen var, at hvis det var et lille "fattigt" et eller andet, som på grund af den store interesse ikke havde moneter til at sørge for en større server, kunne man vel nok lave en eller anden form for indsamling, så der kunne investeres i en større server. Prøver at maile til kandu.

Og så kommer det største problem. Hvem hulen skal nu ha point ?

Tænkeren sættes i gang - i køkkenet.

Mange hilsner

Helle

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 21-08-03 17:44

Hov..... glemte lige at spørge, om andre end Rellom ville være interesseret i et frivilligt bidrag - uden at man så på nogen måde fik indflydelse på kandu ?

Helle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-03 17:49

hellesally

Jeg ved ikke om du har bedt en bøn i nat?
Hos mig er det meget hurtigere i dag, så noget er der da sket.

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 18:47

hellesally! Jeg ved det ikke - men vil heller ikke afvise det - men det skulle være absolut uden indflydelse.
Emesen.
PS. Den drøner derudaf.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 19:59

Jeg er fattig lystfisker :|\__……i/..~~~~~~`~~´´~~~~

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 21-08-03 21:00

Måske vil det bare blive til skønne spildte kræfter. Jeg oplever ofte at når kandu er langsom, så er nettet generelt langsomt. Kan det ikke tænkes at der er eller kan være andre "flaskehalse" på nettet.??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 21:39

Rfou -> Det var derfor jeg eferlyste brugernes 'forbindelser', men som fnollerpige rigtigt nok påpegede, er det nok ikke der skoen trykker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boye

Dato : 21-08-03 21:41

Fra min side er det da serverhastigheden ,mange logget på,laaaaaaaang svar tid ,få logget på rimelig tid,for mit vedkommende sker det jævnligt at jeg afbryder fordi den simpelthen står stille,forslaget om en engangs donation ,lyder da i mine ører meget fornuftig,da jeg ihvertfald har stor glæde af Kandu.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:05

Præcis lige nu (..se tiden ved Dato) er kandu.dk EXTREM hurtig hos mig. 2 sek. for at skifte mellem. emner og 10 sek. for at komme ind og ud af spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:06

Opdatering : 12 sek.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 21-08-03 22:06

dito her!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:07

Indlæg/kommentar < 1.min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:12

Tja.. og så røg jeg af ,men det er måske ikke kandu.dk's skyld, nærmereme mit mosefund og TDC.

Sku' li'e reboote !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:13

Se, så kører det igen. Hva' er problemet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:14

Se på tiden 1 min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:21

Rfou -> Hvad er tiderne på de mails du har fået fra mine sidste kommentarer sammenholdt med tiderne ovenfor :>------^

???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:23

Det største problem (synes jeg); er der kan gå laaaaaaang tid før mails dukker op.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 21-08-03 22:24

Ca det samme - Jeg er godt tilfreds.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:26

Din sidste kommentar = 2 min. før email. Det må jeg sige ja til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 22:28

Hopper af her. Håber der er nogen der ser det også kan køre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-08-03 08:19

Så vidt jeg kan se, blev der spurgt om en donation for at få KANDU til at køre bedre,ikke om MOLEKYLES og Rfou op & downl,har bemærket at du,MOLEKYLE, konstant får det drejet hen på din egen person,og ikke på hvad emnet egentlig drejede sig om.KANDU er vel lavet til den almene hob og ikke kun for at tækkes dig.Uanset med hvilke øjne du ser på Kandu,så kører den det meste af tiden,elendigt.At du så finder et tidspunkt hvor det glider er da bare glædeligt,men er da ikke noget parameter.
Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 08:56

ofa -> Det er muligt du ikke findet det interessant, men det var faktisk nogle kommentarer til dette :

[citat]
...at "kandu's forbindelse" er så dårlig
[/code]

Hvis ikke du kan se sammenhængen med spørgmålet?

Tja...

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hellesally

Dato : 22-08-03 21:05

Tak for svaret Rellom og alle andre. Vender tilbage, hvis der skulle komme en interessant eller spændende tilbagemelding fra kandu.

God week-end til alle

Helle