/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp--jeg har brug for kreative løsning~
Fra : altformaend.dk
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 20-08-03 16:07

Hej alle,

Jeg skal opbygge et website, hvor der skal afstemmes på nogle musikstykker, altså ved navn(evt. lydklip, kan komme til senere, hvis muligt). Derfra skal det være muligt at kunne se hvilket stykke musik der har fået flest stemmer??

Det er første problem-stilling.

Nummer 2;
Jeg har hørt det er muligt at opdatere en evt. "hit-liste" via en email...altså udefra, dvs. man hjemmefra sender en form for email, som så opdatere ens hjemmeside.
(jeg mener det var email, man skulle bruge).

Håber alle i kolge folk kan hjælpe, og er der tvivl, så skriv tilbage.

/altformaend.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-03 16:36

Hejsa

Jeg bruger altid quickpool, hvis jeg skal lave en afstemning - utrolig nem og enkel...

http://www.quickpoll.dk/

Fremgangsmåden er, at du på quickpools hjemmeside laver din afstemning, og lader dem generere dit indhold.

Jeg har aldrig selv prøvet at redigere i det udefra, men vil umiddelbart tro, at du kan gøre det - ikke via mail, men ved at logge ind på deres side og redigere din afstemning.

Hvis du vil slippe meget let om ved det, vil jeg anbefale dig at prøve det - det er i alt fald et enormt tilgængeligt program.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 16:49

Her er nogle scripts i ASP og PHP til at implementere en afstemning på dit eget site : http://www.rolator.dk/search/index.php?action=search

Nummer 2 har jeg godtnok aldrig hørt om og hvad skulle fidusen være ?
Hvis man alligevel har fat i nettet, hvorfor så ikke bare opdatere via ftp?

Du kommer under alle omstændigheder ikke uden om en eller anden form for serverside programmering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 16:58
Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 20-08-03 18:07

Hej MOLO og Erling,

Det kan godt være jeg husker forkert at det ikke er via email, men det skulle gerne være nemt, idet "kunder" skal stemme på sange, derefter skal vi "nemt" kunne opdatere en hitliste....

Jeg kigger på links lidt senere, tak "so far "

/altformaend.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 18:17

Jamen; det bliver da også 'nemt' nok. Det svære ligger i, det er dig der skal implementere/kode det. Kunderne og administratoren vil ingen forskel mærke. De vil bare kunne stemme løs og opdatere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:29

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>