/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
canon s820 photo printer
Fra : botage
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 20-08-03 15:20

hej, når jeg genfylder mine patroer løber blækket ud igennem printerhovedet? og drypper ned ibunden af printeren, jeg overfylder ikke patronen, hvad er læsningen, kan en canon s820 kun bruge canon patroner en gang og så kan de ikke genopfyldes?lige nu er printeren "sat til tørre" der sidder en svamp i bunden af printeren, lidt mystisk? hvis patronerne skal være tætte fra canons side.
mvh Bo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 16:43

Jeg gætter på overfyldning eller for tyndt blæk. Efterfyldningsvædske skal passe til printeren. Jeg har prøvet med Lexmark farve til en canon - den dryppede længe, og virkede ikke.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : fran32

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-03 15:09

Har du husket at lukke hullerne igen. Enten med smelte lim eller endnu bedre, originale ball-plugs
fran32

Kommentar
Fra : botage

Dato : 21-08-03 16:32

hej, en blækforhandler http://www.trykspar.dk/ har fortalt mig at det er vigtigt at hullet bliver lukket igen, jeg havde lukket dem med tape, men jeg har så ikke prøvet endnu, da jeg har bestilt uoriginale patroner.
mvh Bo

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 26-08-03 08:24

Tak for svaret fran32.
   hej, jeg har nu sat nye patroner i, en original, der er 3 gange dyrere end uoriginale og resten uoriginale, der er løbet lidt blæk ud af den sorte og cyan, hvorfor er lidt et mysterium stadig, men der er vel en grund til at s820 printeren er forsynet med en svamp i hele printerens bredde og mindre svampe andre steder, måske er det en fejl ved printere med fast printerhoved?
irreterende og dyrt er det ihvertfald.
jeg vil så prøve at fylde dem op igen og tætne med en prop.
hilsner Bo

Kommentar
Fra : fran32

Dato : 26-08-03 08:32

Hej botage
Når du har fyldt dine patroner og tætnet dem, vil der altid løbe lidt blæk ud, indtil der er dannet undertryk i patronen
MVH fran32