/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
OK-knap til venstre eller højre
Fra : leifnel
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 19-08-03 17:03

Jeg mener at det er "god latin" at have den positive knap (OK, ja, godkend) til venstre og den negative (clear,nej,annuller) til højre, men er det nedskrevet i en standard et sted?

Leif

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 19-08-03 17:25

Hej Leif

Jeg tror ikke der er nedskrevet regler for placering af knapper, og hvis man surfer rundt på Internettet og indstalerings vejledninger på nye programmer, så er der heller ikke enighed om hvordan de skal være.

Men da vi læser fra venstre mod højre, skal du placerer knapperne således at den knap du helst vil have folk trykker på er til venstre.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 18:49

Ja jeg kan bedst lide at ok er til højre og fortryd/clear til venstre for denne.
Hvis jeg skriver noget rod og inden jeg vælger/accepterer får muligheden for at fortryde, er det jo denne knap der bør stå forrest.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Emesen.