/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Regler vedr. softguns
Fra : viskinge
Vist : 3279 gange
100 point
Dato : 19-08-03 10:46

Hvad er reglerne for brug af softguns i boligkvartere.
Hvor gammel skal man være for at benytte softguns.

Grunden til mine spørgsmål, er at hvor jeg bor, er det blevet in, blandt 12-15 årige, at rende og skyde med plastikkugler.
Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid, før noget går galt. Derfor søger jeg regler.

MVH

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-03 10:48

Man skal være 18, for at måtte have en softgun http://www.dragons-lair.dk/pages/content_softguns/main_thelaw.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-03 11:07

Man skal være 18 år for at købe en softgun.

Da mine børn var under den alder købte jeg en, men den blev kun brugt i haven, hvor de skød efter en skydeskive.

At bruge den på et offentligt sted, over eller under 18 år er ulovligt.

Desuden forstår jeg ikke de forældre til børn af den alder, som du nævner, giver dem lov.

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-08-03 11:16

Læsovenstående link ans - der står hvem der må bruge og hvor de må bruge.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-08-03 18:40

Tak for svaret 3773.