/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gode råd til hjemmebaren
Fra : 2mmy
Vist : 1993 gange
100 point
Dato : 13-01-02 18:59

Håber dette er placeret i den rigtige kategori.

Jeg har længe brugt www.cocktailguide.dk , er der andre gode sider som den? Jeg gidder ikke de sider, der indeholder 800 drinks, hvor der bare står hvad der skal hældes i.

F.eks nogle tips om hvordan det skal gøres, råd, en links til steder hvor man kan købe noget til hjemmebaren (udstyr/sour/etc. ikke alkohol).

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-01-02 19:19

Jeg kender langt de fleste sider, der kan findes på Jubii, lige akkurat det link har jeg i forvejen i mine foretrukne. Har også fundet et par isenkramsforretninger gennem Jubii.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-01-02 19:24

briani >> Den første er 99% kopi afwww.shakeit.dk . Og den anden side indeholder ikke noget brugbart (har alligevel set den før).

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-01-02 19:24

Tillæg:
Side om bjesk:
http://www.bjesk.net/

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-01-02 19:46
Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-01-02 19:54
Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-01-02 20:06

Det sidste link var nu meget sjovt, men ligesom de andre, ikke noget jeg kunne bruge.

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-02 20:26

Pyha...

Det er meget du beder om

Ok.

Grundudstyret er selvfølgelig et målebæger, en shaker og en si.

Til baren kan du købe gin, vodka, tequila, rom, pastice, whisky (ikke for røget) og en brandy eller calvados. Det er dine grundbyggesten, hvis du skal kunne stille alles behov.

Vil du starte i lidt mindre skala, er mit forslag: gin, vodka, whiskey og brandy eller calvados.
Af likører vil jeg anbefale cointreau og så vil jeg foreslå en vermouth, angostura og grenadin. Og hvis du så har en skål med appelsiner, citron og lime er du godt kørende - og selvfølgelig is i fryseren.

God fornøjelse - du ved jo, hvor du kan finde opskrifterne.

Mange hilsner Rikke

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-01-02 20:34

Af de ting du har nævnt har jeg:

Målebæger
Shaker
Si

Rom
Vodka
Whisky
Tequila
Vermouth (dejlig billigt)
Frugt (købes til lejligheden)
8 pakker med is i fryseren

Af det du har nævnt mangler jeg:
Gin
Pastice (hvad er det?)
Brandy
Calvados
Cointreau
Angostura (hvor kan det købes, hvad bruges det til)
Grenadin (hvor kan det købes, hvad bruges det til)

+ Nogen ide om hvor man kan købe Sour (The American Way):
http://www.cocktailguiden.dk/sour.asp
Har set en del drinks hvor det bruges, og kunne godt tænke mig at prøve det.

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 13-01-02 23:39

Pastice er en fælles betegnelse for fransk spiritus med smag af anis. (Deres nationalsprut) Du kender nok pernod. Har du prøvet den med masser af is og en anelse vand? Lækkert en varm sommeraften mens bøfferne syder på grillen.

Grenadin kan du få i et hvert velasorteret supermarket og er en højrød sirup af saften fra granatæbler. Du kender den sikkert fra Tequila-Sunrise.

Angostura er et bitterstof udvundet af - såmen angostura-træet. Det bruges i bitter og i mange af de klassiske cocktails. Vær dog forsigtigt med det. Det er kun et stænk, der skal bruges, men prøv den klassiske rom og cola og tilsæt lidt angostura. Det tager lidt af det søde og føjer en ekstra dimension til.
Gå til en vinhandel eller specialitetsbutik. De har det helt sikkert. Her kan du sikkert også få sour.

Rikke

Kommentar
Fra : Sebastiano

Dato : 17-01-02 19:15

Ciao2mmy

Jeg bemærkede at du har været inde på CocktailGuiden.dk og klikkede mig lige frem til denne side fra vores Stat-server. Det er ikke mange sites der findes med direkte salg af bargrej - men der eksiterer en enkelt med bopæl i USA.
http://cocktails.about.com/mbody.htm

Så skal jeg lige nævne at vi er igang med at etablere en BarShop - Køb af merchandise (Martini Cocktailglas, Bacardi askebægre etc), spiritus/likør/Sour (ingredienser), legetøj (Flair/Tom Cruise flasker etc), Bargrej (sshakers, blenders etc.) og meget andet... f. eks en FridayNight PartyPackage - En flamingo box med isteringer, friske frugter, spiritus, bargrej, glas - som bliver leveret til døren inden for en time hvis du bor i Storkøbenhavn og sendt med posten til resten af landet (isterningerne kan holde sig i 4 dage)

Jeg håber at jeg gav mere nyttig viden.

De bedste hilsener

Sebastian Ryholm
CocktailGuiden

Godkendelse af svar
Fra : 2mmy

Dato : 17-01-02 19:52

Genial side i har lavet, det er simpelthen så gennemført og godt lavet. Der er mange sider der har flere drinks end jeres, men så er de bare sorteret i alfabatisk orden, og uden tilknyttet kommentarer eller ordentlig vehledning. Ser frem til jeres kommende shop, men jeg kunne forestille mig at det blev lidt dyrt , har ikke på fornemmelsen at i er så billige.

Har set PanicShop, er også smart for dem der bor i København.

Ting såsom Sour, speciel smart udstyr til at lave isterninger er svært at finde.

Kommentar
Fra : Sebastiano

Dato : 18-01-02 13:51

Mange tak for rosen og vi arbejder med meget mere - et par nye kategorier er på vej... og du får selvfølgig al info når vi begynder at sende nyhedsbrevene ud om 14 dage.

Nemlig med Sour og Isterninger - to af de mest elementære elementer er utrolig svært at finde - derfor lægger vi vægt på at sælge sour i shoppen... også i samarbejde med Scotsman der ved hvordan man laver isterninger.

Men udgangspunktet er at du skal føle det som en service du kan bruge - hele vejen - uden den mindste besvær. Det er hårdt arbejde - men vi nyder det og håber du vil være tilfreds med CocktailGuiden's udvikling.

De bedste hilsener

Sebastian

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 18-01-02 14:49

Jeg har også for længst tilmeldt mig nyhedsbrevet, men har dog undret mig lidt over at der ikke er kommet noget endnu. Glæder mig til at se hvad Scotcman er for noget, undrede mig altid over om det var en speciel slags is-poser eller hvad det gik ud på (når logoet kommer frem i flash-filmen).
En ting såsom de dutter prof. folk sætter på flaskerne, så de er lettere at hælde af - måske også noget der var lidt salg i.

På det link du gav ,så jeg en automat ligesom dem de har til vinsmagning nede i forretningerne, også ekstrem brugbare - men det skulle nok være lidt billigere end de $600 som der blev forlagt for ét stativ.

Der er efterhånden gået lidt sport i det for mig med den hjemmebar.

Kommentar
Fra : Sebastiano

Dato : 18-01-02 15:34

Jeg bærer samme 'sport' - og der er lige pludselig en fed fest og stemning til Friday Party hjemme i hytten i forhold til 'almindelige hjemmebarer med blot en åbnet flaske vin'.
Dejligt at vide at vi har en interesseret gæst på CocktailGuiden, det bringer smil.

Hvad angår produkterne til salg må jeg lige nævne at vi på CocktailGuiden går op i kvalitet og denne kvalitet i produkterne koster som regel lidt mere - men CocktailGuiden vil tage almindelig og respekteret pris.
Et eksempel kan være blenders, hvori Phillips og andre husholdningsbrands ikke vil være præsenteret med en blender med en styrke der ikke kan klare bartenderen isterninger, mix og stabilitet. Fortrinsvis vil Hamilton Beach være præsenteret - et respekteret og anderkendt produkt af verdens bartendere.

Og 'de små dutter' er også elementære - naturligvis er de også med.

..og der er også andre overraskelser på vej - vi glæder os til at vise dig og håber virkelig at du vil kunne nyde brugen af CocktailGuiden's services.

Mange tak for samtalen - det var bekræftende og jeg bider mærke i dine ord :)

De bedste hilsener

Sebastian

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-01-02 19:25

Har I overvejet at lave et forum? Det kræver selvfølgelig at I har en del besøgende, så det ikke bliver et "dødt" forum. På den måde ville brugerne også være med til at tilføje indhold til siden, så man oftere kom tilbage for at se om der var sket noget.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeres konkurrence-side virker? Den tager måske navnet fra brugerprofilen, hvordan skulle I ellers vide hvem der har indsendt diverse scorereplikker. En liste over de sidste 5 videre kunne også vise at der var gang i den.

Btw: Jeres kontakt-side er helt tom?

Kommentar
Fra : Sebastiano

Dato : 20-01-02 18:12

Og du har ret... og der bliver knoklet... vi mangler nogle aspekter og når de er igang tager jeg hellere end gerne imod din kritik - meget dejligt at modtage din kritik, du kan 'se' :)

Sebastian@florio.dk - når udviklingen er klar og hvis du får lyst.

De bedste hilsener

Sebastian Ryholm
CockctailGuiden.dk