/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Petter Christian Kretzschmer
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 1024 gange
38 point
Dato : 16-08-03 21:48

Min 4 x tipoldefar Andreas Kretzschmers storebror, Petter Christian Kretzschmer, kender jeg næsten slet ikke noget om.

Han blev født i 1769 i Sorø, første barn af materialforvalter Johan Jacob Kretzschmer og hans kone Anna Maria Schouw og så at han står nedskrev i kirkebogen for Holmens, Holmens, Kbhvn., ( sogn nummer 21 ), mere har jeg ikke om ham.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-08-03 17:00

På FS. er du kun denne PETER CHRISTIAN KRETZSCHMER født 17 JUN 1796 , når der søges på navnet på KRETZSCHMER er der kun et par stk. før 1800 i Danmark men en del fra Tyskland , efter 1800 er der 29 med navnet KRETZSCHMER fra Danmark, men fra Tyskland og andre lande i år 1700 er der en del med det navn.
Navnet KRETZSCHMER lyder Tysk, ligeså med navnet Schouw

Senta

Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - 9
• Census/1880 US Census - over 25
• IGI/Continental Europe - 7
• IGI/Denmark - over 25
• IGI/Germany - over 25
• IGI/North America - over 23
• IGI/World Misc. - 17
• U.S. Social Security Death Index - over 25
• VRI/Denmark - 2
1. Frederik Wilhelm KRETZSCHMER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Feb 1838 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. Knud Frederik Vilhelm KRETZSCHMER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 25 Jan 1895 Nyborg, Svendborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

PETER CHRISTIAN KRETZSCHMER
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 17 JUN 1796

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: SUSANNE NICOLINE GOLDBERG Family
Marriage: 31 OCT 1823 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 27
Wife Age at Marriage: 23

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M218374 1813 - 1858 0044536 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 38 point
Dato : 17-08-03 17:31

Fundet på DDA, samtidig er der 12 med navnet Kretzschmer,er det ikke dine aner.
Senta

Udtræk fra DDD

Amt : kbhv

Retur til søgeside

12 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1850
Navn: Agnes Ottelia Kretzschmer Køn: K
Alder: 6 Civilstand: Ugift
Erhverv: hans datter
Fødested: Ditto
Sogn: Øster Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Øster kvarter II
Husstands-/familienr: 1144 Matr.nr/adresse: Dybensgade 189, 1ste sal
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1887 Løbenr.: 5562
Kilde: FT-1845
Navn: Agnes Ottilia Kretzschmer Køn: K
Alder: 1 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Barn
Fødested: Do [Kiøbhv]
Sogn: Frimand Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Hjørnet af Kjøbmagergade og Løvstræde
Husstands-/familienr: 1 Matr.nr/adresse: Stueetagen
Antal familier/hus: 2
Indtastningsnr: C2733 Løbenr.: 1430

Kilde: FT-1845
Navn: Andreas Kretzschmer Køn: M
Alder: 74 Civilstand: Gift
Erhverv: *fhv. Brændevinsbrænder, lever af sine Midler
Fødested: Kjøbenhavn
Sogn: Købmager Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Østergade 66
Matr.nr/adresse: 1. Sal
Antal familier/hus: 8
Indtastningsnr: C3428 Løbenr.: 1576

Kilde: FT-1850
Navn: Ane Martine Kretzschmer Køn: K
Alder: 19 Civilstand: Ugift
Erhverv: deres børn
Fødested: Do.
Sogn: Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Klædebo Kvarter
Husstands-/familienr: 425 Matr.nr/adresse: Lille Købmagergade 79, stueetagen
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1730 Løbenr.: 2182

Kilde: FT-1845
Navn: Emma Kretzschmer Køn: K
Alder: 21 Civilstand: Gift
Erhverv: Kone
Fødested: Kjøbenhavn
Sogn: Købmager Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Østergade 55
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: C3428 Løbenr.: 1207

Kilde: FT-1850
Navn: Frederik Vilhelm Kretzschmer Køn: M
Alder: 12 Civilstand: Ugift
Erhverv: deres børn
Fødested: Do.
Sogn: Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Klædebo Kvarter
Husstands-/familienr: 425 Matr.nr/adresse: Lille Købmagergade 79, stueetagen
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1730 Løbenr.: 2183

Kilde: FT-1850
Navn: Frederik Wilhelm Kretzschmer Køn: M
Alder: 37 Civilstand: Gift
Erhverv: silke- og klædehandler, huusfader
Fødested: Kjøbenhavn
Sogn: Øster Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Øster kvarter II
Husstands-/familienr: 1144 Matr.nr/adresse: Dybensgade 189, 1ste sal
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1887 Løbenr.: 5560

Kilde: FT-1845
Navn: Ludvig Kretzschmer Køn: M
Alder: 18 Civilstand: Ugift
Erhverv: Læredreng
Fødested: Do [Kiøbhv]
Sogn: Frimand Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Hjørnet af Kjøbmagergade og Løvstræde
Husstands-/familienr: 1 Matr.nr/adresse: Stueetagen
Antal familier/hus: 2
Indtastningsnr: C2733 Løbenr.: 1431

Kilde: FT-1850
Navn: Niels Andreas Kretzschmer Køn: M
Alder: 24 Civilstand: Ugift
Erhverv: deres søn, handelsbetjent menig ved 4. forstærkningsbattalion.
Fødested: Do.
Sogn: Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Klædebo Kvarter
Husstands-/familienr: 425 Matr.nr/adresse: Lille Købmagergade 79, stueetagen
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1730 Løbenr.: 2181
------
Kilde: FT-1850
Navn: Søren Martinius Kretzschmer Køn: M
Alder: 51 Civilstand: Gift
Erhverv: hörhegler
Fødested: Sorøe
Sogn: Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Klædebo Kvarter
Husstands-/familienr: 425 Matr.nr/adresse: Lille Købmagergade 79, stueetagen
Antal familier/hus: 5
Indtastningsnr: C1730 Løbenr.: 2179

Kilde: FT-1845
Navn: Søren Martinus Kretzschmer Køn: M
Alder: 46 Civilstand: Gift
Erhverv: Hørsælger
Fødested: Sorø
Sogn: Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Lille Købmagergade 79
Husstands-/familienr: 407 Matr.nr/adresse: Stuen
Antal familier/hus: 4
Indtastningsnr: C2788 Løbenr.: 2057

Kilde: FT-1845
Navn: Vilhelmine Kretzschmer Køn: K
Alder: 40 Civilstand: Gift
Erhverv: Kone
Fødested: Sorø
Sogn: Købmager Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Østergade 66, Baghuuset
Matr.nr/adresse: 1. Sal
Antal familier/hus: 8
Indtastningsnr: C3428 Løbenr.: 1589

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Købmager Kvarter, Østergade 66, , 1. Sal, , FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jacob Hartvig, 67, Enke, , Vexeller, Kjøbenhavn
Nathan Hartvig, 24, Ugift, , Contorist, Kjøbenhavn
Betty Herschel, 25, Ugift, , Husholderske, Kjøbenhavn
Ane Andersdatter, 20, Ugift, , Tjenestepige, Qvandløse, Holbæk Amt
Andreas Kretzschmer, 74, Gift, , *fhv. Brændevinsbrænder, lever af sine Midler, Kjøbenhavn
Johanne Lund, 71, Gift, , Kone, Sorø

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-08-03 17:34

Folketælling fra Sorø 1801
enta

Samtlige personer i husstanden

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, Sorøe Kiøbstad, , Torvet bemeldte No 37, 44de familie, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andreas Kretzschmer, 30, Gift, Huusbonde, Vertshuusholding,
Johanne Kirstine Lund, 28, Gift, Hans kone [Andreas Kretzschmer], ,
Peder Christian Kretzschmer, 5, Ugift, Deres børn [Andreas Kretzschmer og Johanne Kirstine Lund], ,
Søren Martinus Kretzschmer, 3, Ugift, Deres børn [Andreas Kretzschmer og Johanne Kirstine Lund], ,
Anne Marie Kretzschmer, 1, Ugift, Deres børn [Andreas Kretzschmer og Johanne Kirstine Lund], ,
Christiane Lund, 26, Ugift, Hendes søster [Andreas Kretzschmer og Johanne Kirstine Lund], ,
Maren Andersdatter, 23, Ugift, Tienestepige [Andreas Kretzschmer og Johanne Kirstine Lund], ,

Godkendelse af svar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 25-08-03 19:03

Tak for svaret senta.