/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Emma Kirstine Elisabeth Kretzschmer
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 2256 gange
100 point
Dato : 15-08-03 23:16

Emma Kirstine Elisabeth Kretzschmer ( 1824 - 1901 ) blev født og gift i København med Wulf Siegward Rosenstand
( 1811 - 1868 ) og fik tre børn, Helga Rosenstand ( 1848 - 1915 ), Victor Rosenstand (1851 - ? ) og Alma Rosenstand (1854 - 1916 ).

Emma's forældre: Peter Christian Kretzschmer ( 1796 - 1845 ) og Susanne Nicoline Goldberg ( 1800 - ? ).
Wulf's forældre: Ditlev Mehl Rosenstand ( 1785 - 1852 ) og Maren Thorup ( ? ).

Er der nogen der kender eller har flere oplysninger disse personer eller endnu bedre, Emmas børns efterkommere, dem vil jeg gerne i kontrakt med.

Med venlig hilsen

Prinsenafhirshberg

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-03 01:47

Roden, Emma: http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~gamst/af_1298.htm#0

Victors datter - Olga Anne Louise Rosenstrand
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~gamst/ap_f50.htm#10247

Men det førte jo ikke ret langt... Sorry

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-08-03 18:34

Søg på FS.
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
der er mange med de navne du søger, søg på de forskellige navne, samtidig er der nr. til kirkebøgerne på arkivet hvor du finder de oplysninger du mangler.
Derudover er der folketællingerne .
Du skriver ikke hvor de boede , så det er lidt svært at hjælpe.
held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-08-03 18:42

Fra Folketællingerne på DDA. er det dine aner ?
Senta

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Amerikavej, No. 2, Matrikel no. 206, , 1. Sal, 3, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Axel Einar Rosenstand, 35, Gift, Husfader, Kjøbmand,
Louise Betty Rosenstand, 35, Gift, Husmoder, ,
Sigfrede Marie Rosenstand, 11, Ugift, Barn, ,

Carl Kristen Vilhelm Rasmussen, 9, Ugift, Barn, ,
Gerda Fransiska Rosenstand, 4, Ugift, Barn, ,
Elna Louise Rosenstand, 1, Ugift, Barn, ,
Elisabeth Nicoline Rosenstand, Under 1 Aar, Ugift, Barn, ,
Alfred Knud Rosenstand, Under 1 Aar, Ugift, Barn, ,
Peter Bierlich, 25, Ugift, , Kommis,
Karen Sophie Jensen, 25, Ugift, , Tjenestepige,
Sørine Poulsen, 23, Ugift, , Barnepige,
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Frederiksberggade (Lige numre), Raadhusets, , Frederiksberggade 10, 3die sal, 3, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Victor Harald Theodor Rosenstand, 33, Ugift, , cigarhandler, Kjøbenhavn
Einar Wolfgang Theobald Rosenstand, 34, Ugift, , maskinarbeider, " [Kjøbenhavn]
Helga Susanne Rosenstand, 38, Ugift, , musiklærerinde, " [Kjøbenhavn]
Frederik Georg Emil Rosenstand, 21, Ugift, , handelsbetjent, " [Kjøbenhavn]

Godkendelse af svar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 19-08-03 01:26

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 22-12-03 23:09

Hej
Jeg er selv igang med Rosenstand-slægten og undre mig over navnet "Ditlev Mehl Rosenstand". Kender du forældrene til ham da jeg en Maren Groth Mehl og Wulf Sigvard Pedersen Rosenstand som får sønnen Holger Reedtz Rosenstand (1790 - 1871). Er dette evt en bror til Ditlev.
MVH Christina Rasmussen
dsl66012@vip.cybercity.dk