/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
¨Hvad er en sxw.fil
Fra : hatmand
Vist : 744 gange
200 point
Dato : 15-08-03 12:30

Min håbefulde datter har på skolen lavet noget halløj til en diskette,men vi kan ikke åbne den hjemme. Det er en sxw fil og jeg har intet program der vil acceptere den. Kan den evt. konverteres til andre programmer og i så fald hvordan

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-08-03 12:34

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=sxw&Submit2=Go%21

Åbn den i Wordpad/Notesblok. Det er en alm. tekstfil.
Højreklik på filen ->Åbn med og vælg så notesblok.
Eller gå via Start -> Programmer ->Tilbehør ->Notesblok/Notepad/Wordpad ->Filer ->Åbn og vælg så filen

Kommentar
Fra : hatmand

Dato : 15-08-03 12:36

Det har jeg lige prøvet, men det virker desværre ikke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 12:43

Hej hatmand
Du kan se omkring fil formater på http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/filtyper/filtyper.htm og hvis man kigger under SXW ser du dette er en Word fil format. Denne burde du kunne åbne med Word.
Citat
SXW
Dokument- type (som Word / WordPerfect).
For applikationerne / programmer:
Open Office
Star Office

Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 12:50

sxw er et pakket format alá *.zip. Du kan omdøbe en fil til *.zip eller *.rar og så unzippe den som normalt.

Du kan læse om sxw filer her : http://sysview.net/manual/formats.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 12:53

Lidt mere som måske kan hjælpe http://posthus.naestved-gym.dk/engelsk/formater.htm

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 210 point
Dato : 15-08-03 12:53

Hej ....

Programmet der danner disse filer er StarOffice - det er et program som netop skoler ofte benytter da det stort set ingen penge koster ....
http://posthus.naestved-gym.dk/engelsk/formater.htm

På denne side ( nu kender jeg jo ikke din datters skole ) kan man købe CD´en til StarOffice for 10 kr. - måske det kan lade sig gøre på din datters skole også.
http://www.skivegym.dk/staroff/tips/tips.php?starhjem

Kunne I ikke prøve at forhøre jer der ?!?

Har I prøvet i Word ?? - sommetider kan det lade sig gøre, dog med et vist layout-tab.

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 12:56

Citat
StarOffice

Og den frie version:

OpenOffice
filerne hedder *.sxw, den forrige version *sdw, men programmet kan sagtens læse begge dele

Fordele: Det er et program, der er næsten gratis for skoler at bruge, og lærere og elever kan få det udleveret på skolen. Det ligger på alle skolens maskiner.

Ulemper: Det kan ikke læses af andre tekstbehandlingsprogrammer, og selv om det bliver mere og mere udbredt, kan man ikke være sikker på, at det kan læses uden for skolen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 13:00

Ja det kan da godt være jeg er stæreblind - men det er da IKKE et Word fil format .... men et StarOffice format.......

Ja ja .... det er nok mig der ikke læser og FORSTÅR ordentligt,. jeg opfattede det vare således at det er fra Sun, hedder StarOffice og er et billigt ( konkurrerende ) alternativ netop til Officepakken ...*G

hvad vi bønder om agurkesalat !!

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 13:05

Hovsa, nej det er ikke som tidligere nævnt et Word fil format, det er et OpenOffice fil format. Beklager fejlen.
OpenOffice kan hentes (gratis) på http://www.openoffice.org/
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 13:11

Af frygt for at gentage mig selv vil jeg ikke.... øeh .. Ok. jeg løber sgu chanchen :

[citat]
Sun's StarOffice 6.0 (and OpenOffice.org 1.0, upon which it is based) use a new, fully documented XML-based file format called SXW. The -o sxw option tells SysView to create reports in this format. Because the SXW file format contains a number of files together in a single zip archive, a number of files are installed in /opt/SYSview/sxw/. The -s switch can specify an alternative location to find these files. This will allow you to define some of your own formatting options for the document, should you so desire.
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-08-03 13:25

LOL
kan I blive enige !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 13:29

>>>dk

Ja det spørger jeg osse om ..... stakkels Hatmand .....

---------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 13:32

Altså for at få det helt på det rene: sxw er et zip pakket XML fil-konglomerat (gruppe af XML filer), der understøttes af såvel StarOffice 6.0 som OpenOffice 1.0

Ifølge 'de kloge' (mig) kan man udpakke en sxw fil hvis man omdøber den til zip eller rar.

Hvis jeg gentager mig selv ret meget mere, får jeg sgu nok ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 13:34

-> dk Ja det er godt nok blevet lidt forvirrende
Det er jo også det som mine indsatte "citater" hentyder. Jeg kom fejlagtigt til at skrive Word... uha' uha' men det har jeg bedt om undskyld for *GG *
StarOffice er købe versionen og OpenOffice er den gratis version, ellers nogenlunde samme program, står under min kommentar 12:56
Nå det er vist på tide jeg daffer af... skal jo også lave noget + denne streng er ved at være noget "tyndslidt"
Hygge til jer alle...
Søren (på jobbet)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 13:37

Molokyle .... får du noget for det der, selvglade kodehoved *GGGGGGGG

ja så er jeg jo osse KLOG ......
eller en smule i hvert fald - jeg hævede jo da trods alt det var et Sun produkt og ikke et Officeprodukt.......

Må håbe Hatmand forstår hvad du mener..... ellers er det næsten synd.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 13:39

Ja daffer osse af ..... det her får man jo dårlige nerver af, den ivrighed hvormed der "pastes", og dokumenteres.....

Håber det lykkes for jer Hatmand

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 13:39

Ja daffer osse af ..... det her får man jo dårlige nerver af, den ivrighed hvormed der "pastes", og dokumenteres.....

Håber det lykkes for jer Hatmand

Karina

Kommentar
Fra : hatmand

Dato : 15-08-03 13:40

Rigtig mange svar der giver en gammel Hatmand grå hår på hvoedet. Går i gang med at prøve svarene. Vender tilbage med mindre jeg afgår en stille og pinefuld død under mit modige forsøg

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 17:09

Hej hatmand... They called him Brave Heart
Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 09-10-03 11:28

Hej Hatmand,

Hvis din datter går på en skole som er underlagt undervisningsministeriet, kan i købe en StarOffice studielicens for 10kr, så kan du installere en lovlig version og åbne filen. men det kan også hentes "gratis" på http://www.openoffice.org

Og ja molilyle har ret de bruger zipligenden pakke algoritme sammen med XML....

Mvh Henrik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 11:41

Det sagde jeg jo...

Nu må vi bare håbe Hatmand ikke er afgået ved en stille død. I så fald : Ære være hans Minde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hatmand

Dato : 09-10-03 12:20

Jeg lever et stille og tilbagetrukket live efter det nervøse sammenbrud dette spørgsmål gav mig.

Til trods for min kraftige medicinering, fandt vi ud af det og indkøbte omtalte star office.

Mange tak for alle svarene.

Hatmand

Godkendelse af svar
Fra : hatmand

Dato : 09-10-03 12:22

Tak for svaret Fnollerpige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 12:56

Jamen, så er alting jo godt igen

</MOLOKYLE>