/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus eller ?
Fra : stas
Vist : 391 gange
200 point
Dato : 15-08-03 08:50

Som så mange andre har jeg også haft besøg af "msblast" Jeg har fået den fjernet og nu virker tingene igen, det vil sige, jeg kan ikke se en eneste side/film/spil lavet i flash. Det eneste der er et ikon der viser at her skulle der have været noget andet. Jeg har været omkring macromedia for at hente playeren, men ikke engang det kan jeg. Hvad gør jeg. ?
Det skal siges at jeg bruger windows xp-home, at jeg ikke har rodet i noget vitalt, brugte et program fra symantec til fjernelse af virus. Problemmet er så at sige bare kommet ud af den blå luft.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 08:59

Hmmm! Jeg ville nu nok kigge min PC efter i sømmene med on-line scan og andre ting og sager fra http://www.spywarefri.dk/
Tomme og "glemte" ikoner er ikke noget nyt fænomen, slet skidtet og se hvad der sker. Vent med at tømme skralde-spanden, så kan du al'tid genetablere ikonet.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : x13

Dato : 15-08-03 11:45

hejsa
jeg ved at norton næsten altid sletter de filer der har været virus i så du har nok tabt nogle filer prøv at afinstallere din
flash og hent den igen (husk at genstarte pc'en inden at du henter den igen )
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : stas

Dato : 15-08-03 21:10

Hej clan og x13.

Alt det i forslår har været prøvet, jeg har ingen, virus, spyvare, trojaner eller lign.
Også ideen med at afinstallere og geninstallere er prøvet.

I dag prøvede jeg så at snakke med MS, men de kunne overhovdet ikke forstå/løse problemmet, men de har jo også nok at beskæftige sig med i disse dage.

Problemmet er at når jeg er på nettet kan jeg ikke se noget i flash. Normalt når man er på en flashside og ikke har playren, så popper der en besked op om dette. Ikke engang det oplever jeg.
Når jeg så prøver at downloade playeren fra Macromedia, sker der absolut ingenting.
Jeg får bare vist et hvid billede, med et lille rødt kryds i det hjørne. Nøjagtig det samme som når jeg besøger en flash side.
Jeg kan godt downloade playeren til shokwave.

Jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre. Jo en ting ved jeg. Jeg vil ikke formatere harddisk, men lige nu er jeg godt nok træt af hackere og B......

Er der nogen der måske har løsningen eller prøvet noget tilsvarende. ?
Søren

Kommentar
Fra : Flemming777

Dato : 13-09-03 11:39

Hejsa jeg har lige et spørgsmål om en trojan downloader dyfica,b virus kan det passe at den skal komme igen når jeg genstarter min com.jeg har en avg viruscanner der køre en gang i døgnet og den viser at den er fjernet fra min com. Men ligeså smart jeg genstarter er den der igen. Nogen der har en forklaring på det

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 03:22

Har du prøvet at rense din regedit, der kunne ligge rester af den "gamle" installation, så du ikke kan geninstallere før al reference er fjernet.

ellebye