/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ipens ejer
Fra : pcboy
Vist : 536 gange
80 point
Dato : 11-08-03 15:45

Hej er der nogle der kender en hjemmeside hvor man kan se hvem der ejer en ip
og er der nogle der ved hvordan man skjuler sin ip fra outlook så det ikke kan se den???

Hilsen pcboy

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 11-08-03 16:00

http://webtrace.uni2.dk kan du indtaste websiden. Herefter 'tracer' uni2s server den. Du kan klikke på ejeren i nederste højreste hjørne af søgningen og få data på hvem der ejer ip-adressen.

Mht Outlook har jeg ikke lige et svar på hånden.

/wolan

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-08-03 16:05

Hej PCboy

Jeg tror ikke, du er i stand til at slå det op overhovedet - så bliver det i alt fald ud fra hvilke udbydere, som råder over den. Personligt er jeg på kabel, hvor jeg har 2 "flydende" (ingen fast) IP-adresser. I sagens natur "ejer" jeg derfor ingen.

Du kan gå den anden vej og søge den modsatte vej - hvilke IP-adresse returneres fra en e-mail eller lignende. Se forskellige muligheder på denne side : http://www.abika.com/help/IPaddressmap.htm

Jeg er rimeligt overbevist om, at du ikke kan skjule ip-adressen. Det er jo den direkte forbindelse "ud til", så at skjule den, vil for mig at se være som at cutte forbindelsen

Mvh Erling

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 11-08-03 18:21

Du kan kun finde der hvor den som "ejer" ip-adressen har sin udbyder, skal du videre kræver det en dommerkendelse ifølge dansk retslovgivning.

Og du kan IKKE skjule ip-adressen fra den mail du sender afsted. Selvom mailen er "anonym", som nogle kalder det når deres egen ip-adresse ikke står i den, har dem som afsender den altid din ip-adresse stående i en database

mvh
admin
http://www.findsvar.dk/

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 11-08-03 21:33

det er muligt at skjule din ip, hvis du kan få fat i en shell account... så skal du "route" din egen forbindelse gennem en anden comp som kører på en anden forbindelse. Ellers, skal du lave dit eget outlook proggy som sender en falsk pong tilbage så din comp ikke automatisk svarer på outlooks ping... Det kan lade sig gøre, men er aldeles besværligt....

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 12-08-03 06:45

Hej JudAs.J.LAiR.P

hvad shell account og hvor finder jeg den eller er den anden måde bedere???
Jeg vil gerne lære det så jeg er lige glad hvilken en af måderne man bruge!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 08:57
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 09:00
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 09:15
Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 13-08-03 09:26

Hej kan man ikke selv spore en ip med dos???

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 26-08-03 13:44

Hej JudAs.J.LAiR.P
kan du ikke fortælle mig hvordan???