/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uvelkomne mails ?
Fra : Gazi
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 09-08-03 23:35

Jeg får en masse engelske mails, som jeg ikke har bedt om at få. Jeg har forsøgt i en uendelighed, at få dem til at unscribe min email adresse, MEN de vælter stadig ind.
Hvad gør jeg????

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 09-08-03 23:44

Brug Mailwasher - Det er gratis
http://www.mailwasher.net/

Med Mailwasher kan du checke dine mails direkte på serveren, og her slette og/eller blackliste dem du ikke vil modtage, og ikke bruger unødig båndbredde på at hente dem hjem.

Jeg har prøvet adskillige anti spammail programmer, og Mailwasher er et af de bedste jeg har prøvet.

/VMEK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 23:55

Du skal ikke skrive trykke på unscribe min email adresse,så bekræfter du bare
til spammers at din konto er aktiv og så smider de bare flere e-mails din vej.
Gør som mig jeg bruger dette program LetterBox 4.3.2 med dette program
kan du læse e-mail på serverev og slette dem der er også en auto slette
funktion hvor du makerer e-mailen i ruden og trykker auto delete og så
når der kommer nye mails fra denne konto så bliver de slettet automatisk
der er også venne liste om man kan oprette regler for hvordan programmet
skal behandle e-mails på serveren det køre uden at dit Standart e-mail program køre for at hente e-mail fra serveren så skal du bare åbne dit
normale e-mail program,der kan sættes lyd på der varsler nye mails på
serveren o.s.v det er engenligt et ret simpelt program.
http://www.ultima-thule.co.uk man kan bruge det gratis eller betale for det
vis man ønsker det N/A
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 23:58

jeg staver som en søvnig mand, godnat

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-08-03 09:13

hvillken mail program bruger du freks. i M.outlook højeklik på mail vælg uønsket e-mail.
i outlook expres vælg meddelesregler. blokerede afsender. tilføj. skriv adr.(Freks. engman.com) /blokkere alt fra dette domænet engman.com
eller Eng@engman.com ( kun fra denne person)

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 10-08-03 09:23

Når jeg modtager noget, jeg ikke ønsker, går jeg i Outlook Express, op under meddelser, trykker på : opret regler ud fra meddelser, i det nederste vindue der kommer frem trykker jeg helt nede i bunden på "slet den fra serveren",
når jeg har svaret ok og igen er uden i hoved vinduet trykker jeg igen på meddelser, og der efter på :bloker afsender" og så modtager jeg ikke mere af det skrammel.
Der kommer dog ofte nye til så dette er noget jeg gør cirka en gang om dagen nu, har efter hånden blokeret for 60 steder især fra USA.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-03 13:42

Her er også et lille program>

http://www.spamihilator.com/index2.php?lang=en

Manse9933

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-08-03 17:19

hejsa
prøv at gå ind på
www.spywarefri.dk
og stil spørgsmålet i deres forum jeg er sikker på de kan hjælpe dig.
jeg har selv hentet meget hjælp der
m v h

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-03 22:17
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-03 22:21
Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-08-03 22:55

Hej
Tak for alle svarene. Det var svært at vælge, men jeg har prøvet mailwasher, som vmek skrev.
Så nu må jeg bare vente og se om det dur.

Gazi

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 11-08-03 12:39

Jeg mener også, at du skulle forsøge med K9 fra www.keir.net. Det er også gratis.
K9 er det mest effektive program jeg har afprøvet. Jeg modtager ca. 30 spam mails hver dag, ca. 10 mails jeg bare skal skimme, og kun ca. 5 mails som er vigtige.

Med en kombination af K9 (som særdeles effektivt spam filter) og så indbakke filtre i Outlook (som automatisk lægger de mails der skal skimmes i særlige mapper), så benytter jeg i dag så at sige ingen spild tid på at sortere mine mails.

Det der er særdeles interessant i forbindelse med automatiske filtre, det er om ALLE gode mails slipper igennem, og kun ganske få dårlige slipper igennem. Og at INGEN gode nogensinde bliver fra sorteret.

Lidt statestik på K9's effektivitet:
Ud af de sidste 2114 emails, har der været 1348 som var spam og 766 som jeg faktisk ønskede at modtage.
Der er INGEN gode, som er fejl sorteret (jo, jeg HAR faktisk gennemgået ALLE de frasorterede, for at kontrollere effektiviteten af dette program) og kun 9 spam mails som er sluppet igennem.

Jeg er yderst tilfreds med K9's resultater.

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 12-08-03 13:27

Nu er jeg bare en af de mange der har en kommentar, men jeg afprøver i øjeblikket SpamKiller fra Mcafee. Jeg synes efter 1 uge, at det er et enormt godt program. Det kan konfigureres i næsten alle ender og kanter. Du kan selvfølgelig lave en regel for at du ikke vil modtage mails for helt specifikke domains eller afsenderadresse. Men du kan også, hvis der optræder bestemte sætninger eller ord i din mail, definere hvad der så skal ske...

McAfee Spamkiller er ikke så dyr endda. Jeg har købt mit for 149,- + moms (forhandlerpris), og jeg har hørt at den vejl. udsalgspris er 249,- + moms, så jeg synes det er billligt når man slipper for alt det bøvl.

Programmet kommer med en masse foruddefinerede regler, og fungerer faktisk godt allerede fra start...

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 12-08-03 21:40

Hmm... er mailwasher fup og påhængt virus??????

Gazi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 22:03

Her er et der kan klare både pop3 og web mail kontoer.
http://www.eprompter.com

Har du fået virus?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 22:08
Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 12-08-03 22:08

Ja jeg hentede mailwasher hjem og så kunne jeg ikke komme på nettet. Eller rettere
hver gang jeg kom på ,lukkede maskinen selv ned.
Ret irriterende.

Gazi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 22:11

Det lyd meget mystisk,har du så scannet for virus og fundet ud af hvad
det handler om.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 12-08-03 23:53

Jeg har lige måtte tømme alt og starte forfra.Så nu skulle den køre igen.
Gazi

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-03 11:31

okay,dette er i hvert tilfælde afprøvet godt og grundigt,det er ikke så sofistikeret som alle de andre,jeg har prøvet de fleste af de ovenstående
og fundet ud af at dette lille simple program kræver det mindste arbejde
at veligeholde så det er ren dovenskab at jeg har valgt det simple frem
for det sofistikerede,udemærket lille fyr gør sit arbejde og køre meget stabilt.
http://www.ultima-thule.co.uk/

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Gazi

Dato : 13-08-03 13:03

Tak for svaret Manse9933.
Nu skulle jeg være på banen igen, forhåbentlig uden virus og dumme mails.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-08-03 13:10

Selv tak,du kan jo prøve at køre en aktiv scan med panda antivirus>

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?IdVendor=1&IdLang=2&IdPais=63

Manse9933