/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikke viste typer på tastatur
Fra : Rupta
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 08-08-03 14:52

Ka´ nogen her oplyse hvordan man indtaster et stort "S", et S, der om sit symmetripunkt er drejet 90 grader med uret og spejlvendt?

Der er altså tale om et spejlvendt S, der ligger ned på linien.

Tegnet betyder i anden sammenhæng et "svarende til", men jeg har set det anvendt i visse url´ere og vil derfor gerne vide, hvordan det indtastes på et comp.-tastatur!

PS: Jeg anvender MS XP-Pro.

Med venlig hilsen Rupta.

Accepteret svar
Fra : 1sidelmann

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-03 14:58

Hold Alt Gr nede og til højre for å tasten er tegnet som er "tilt" tegnet (kommer forst frem når du taster mellemrum.

Mvh Jørn

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-08-03 15:01

~ er det den her du mener - hvis det er den så er det Alt Gr + ~ ( den er lige ved siden af Enter knappen !! ) tegnet fremkommer når du efter denne handling trykker på mellemrumstasten......

og hvis det ikke er den du mener - så bare glem du så mig

Karina

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-08-03 15:04

Skal lige være sikker - svarende til har faktisk 2 af disse (egentlig oversat "er næsten lig med") som 2+2 ≈ 5

Er det ikke det, du reelt søger ?

I word: Indsæt / symbol / så ligger tegnet lidt over midten.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 08-08-03 15:09

du fåer det fram ved at trykke på "Alt GR" samtidlig med du trykke tasten mellem Å og return tasen og så skal du slippe Alt Gr og igen trykke på den tast ved siden af Å tasten

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-08-03 15:11

Nå, det kunne ikke kopieres over direkte fra word - men OK - fremgangsmåden duer i Word, så alt efter, om det er det tegn, som du skal bruge, kan du hente det der.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-03 15:56

~ = altgr + ~ og så space
Nu er der vist ikke flere versioner.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-08-03 19:48

I skal alle have mange tak!

1sidelmann kom først med en brugbar kommentar, hvorfor denne accepteres som svar på mit ?.

Tak til alle og fortsat god sommer!

//Rupta.

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 08-08-03 19:54

Tak for svaret 1sidelmann.

Også tak til alle øvrige der har svaret!

1sidelmann kom først med en anvendelig kommentar, hvorfor denne accepteres som svar!

Fortsat god sommer!

//Rupta.