/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98 & Voloview
Fra : kenneth24
Vist : 494 gange
40 point
Dato : 08-08-03 09:03

Jeg har et problem med en Windows 98 pc (450 Mhz, 256 Mb ram), og Voloview fra Autodesk. Programmet kan sagtens starte op, men når jeg forsøger at åbne en .dwg tegning (Autocad), så kommer programmet og melder "programmet har udført en ulovlig handling" !!

Det skal lige nævnes at Win98 er opdateret med alt hvad jeg kan finde på windows update. Jeg har kørt registreringsdatabase cleaners og forsøgt at finde opdateringer til Voloview, men lige lidt hjælper det !

Nu er jeg så træt af den maskine at jeg overvejer at formattere den og starte helt fra bunden, medmindre der er nogle hardcore fyre herinde der lige sidder inde med den information jeg lige mangler....

Har kun 40 point at tilbyde..

Tak på forhånd

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-08-03 09:31

Kører du med spyware,antivirus,firewall, bots fjernere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-03 10:47

Hvis det er voloview fra autocad 2000/2002 kan det være den ikke kan køre i '98.
Voloview kører så vidt jeg husker med bestemt antal flydende licencer, så hvis du har flere kørende, kan det også være det.
Eller hvis din voloview er til autocad 14 er det ikke sikkert du kan åbne en 2000/2002 fil.
Det var lige et par muligheder.
Hvis det er en prøve-version så prøv at rykke datoen tilbage til installations tidspunktet.
Emesen.

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 08-08-03 12:56

Nu har jeg snakket med NTI Cadcenter, og de siger at den skulle kunne køre på en Win98 SE (det er også den version jeg prøver på..) De vil have 996,-/time for at hjælpe mig med problemet. Men nu vil jeg lige prøve på en XPP, for at se om det kører der...

Emesen: Det var nogle rigtig gode bud, men alle bots er fjernet (Ad-aware 6.0 & Spybot search and destroy), ingen spyware, NAV er afinstalleret og firewall´en har jo som sådan ikke noget med det at gøre, når det er i et større firma og maskinen logger på et domæne...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-03 16:41

Der er også den mulighed, at du ikke har tilladelse til at gå ind på den server hvor tegningerne ligger. Hvis du har en cad-fil til rådighed kan du prøve at åbne volo først og så hente din cad-fil.
Det er et stykke tid siden jeg har arbejdet med cad og volo, så måske husker jeg ikke rigtigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 12-08-03 13:32

Tak for rådene...

Emesen: Tegningerne ligger på det lokale drev, og de kan umiddelbart indlæses i en fornylig installeret autocad (installeret for at teste filerne !) Så adgangen til filerne er ikke problemet, men det var et rigtig godt bud !

Men programmet skal ifølge Autodesk og NTI Cadcenter kunne køre under Win98SE (det er den version maskinen kører pt), så det skulle heller ikke være der problemet har gemt sig.

Jeg har i den mellemliggende tid afprøvet VoloView på XPP, og her fungerer det uden problemer af nogen art. Så løsningen bliver at jeg opgraderer Win98SE til XP. Kunden vil jo heller ikke acceptere at jeg bruger hele dage på problemet...

Tak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-03 14:00

Hvis du lægger autocad 2000 ind på en comp. så mener jeg NTI og autodesk selv anbefaler Win 2000, men jeg har afprøvet den under XP uden problemer. 450mhz 512 mb ram
Emesen.