/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hvorfor får jeg fejl i scriptet?
Fra : splitten
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 06-08-03 16:14

Hejsa

Er der nogen, der vil kigge på mit script?

Jeg fåer en fejl '800a0046'

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/annoncer/koebanno.asp, line 29

Linie 29 er denne:
Set textFile = fileObject.OpenTextFile( koebliste, 8, True )

Her er hele scriptet
<% @LANGUAGE =VBScript %>

<%
Option Explicit
%>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns = "http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>Køb, salg og bytte ved Filatelist.dk</title>
</head>
<body>
<%
Dim fileObject, textFile, koebListe, mailtoUrl

koebliste = Request.ServerVariables( "APPL_PHYSICAL_PATH" ) & "\koebliste.txt"

Set fileObject = Server.CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" )

If Request( "hiddenInput" ) = "true" Then
Call Response.Write( "Tak for din indtastning " & Request( "username" ) & "!" )
%>
<hr />
<%
mailtoUrl = Date() & " <a href = " & Chr( 34) & "mailto:" & Request( "email" ) & Chr( 34 ) & ">" & Request( "username" ) & "</a>: "

Set textFile = _
fileObject.OpenTextFile( koebliste, 8, True )

Call textFile.WriteLine( "<hr />" & mailtoUrl & Request( "comment" ) )
Call textFile.Close()
End If
%>

<p>Indtast din annonce herunder.</p>

<form action = "koebanno.asp" method = "post">
<table>
<tr>
<td>Dit navn: </td>
<td><input type = "text" size = "60" name = "username" /></td>
</tr>

<tr>
<td>Din e-mailadresse: </td>
<td><input type = "text" size = "60" name = "email" />
</tr>

<tr>
<td>Indtast din annonce: </td>
<td><textarea name = "comment" rows = "3" Cols = "50"></textarea></td>
</tr>
</table>

<input type = "submit" value = "send" />
<input type = "reset" value = "slet felter" />
<input type = "hidden" name = "hiddenInput" value = "true" />
</form>

<%
If fileObject.FileExists( koebListe ) = True Then

Set textFile = fileObject.OpenTextFile( koebliste, 1 )

Call Response.Write( "Annoncer:<br />" & textFile.ReadAll() )
Call textFile.Close()
End If
%>

</body>

</html>

Hvad er fejlen?

Det ligger på en apache-server og asp-fortolkeren er fra chilisoft.
Adressen er http://www.filatelist.dk/annoncer/koebanno.asp

Med venlig hilsen
Lene Nielsen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-08-03 07:51

Den understregning, der ligger efter lighedstegnet før file - hvorfor er den der?

Set textFile = _
fileObject.OpenTextFile( koebliste, 8, True )

Permission denied betyder normalt at du ikke har den ønskede adgang til filen.

Kommentar
Fra : splitten

Dato : 09-08-03 17:29

Understregningen betyder bare at sætningen fortsætter på næste linje. Det virker heller ikke, hvis jeg fjerner den og rykker resten op på samme linje.
Filen skulle ikke være adgangsbeskyttet. En tekstfil med både skrive- og læserettigheder.
Jeg har en .htaccess, men er ikke sikker på om den går ind og blander sig, da jeg ikke ved så meget om .htaccess.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-08-03 09:50

Der er noget med at appl_physical_path leverer forskellige strenge på forskellige systemer...
--
Måske har du ikke fat i den rigtige sti til filen...

Fandt det i dette lille kodeudklip...

'=== Find the local server path to the current script ====
' We found that APPL_PHYSICAL_PATH returned different paths on
' different operating platforms! So, just in case .....
If InStr(Request.Servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH"),"TeeChart5") then
AppPath = Request.Servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
else
AppPath = Request.Servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "\TeeChart5\"
end if
--------------------------------------------------------------------

mvh
Jens

Kommentar
Fra : psxdk

Dato : 12-08-03 10:25

Ja og efter som han har filerne liggende på en apache server med chilisoft asp fortolker pakken er det en UNIX/Linux server :)

Du kan jo evt lave en chmod 777 /dir/file
det kan da være en mulig fejl ..

MVH

MN

Kommentar
Fra : psxdk

Dato : 12-08-03 10:25

Ja og efter som han har filerne liggende på en apache server med chilisoft asp fortolker pakken er det en UNIX/Linux server :)

Du kan jo evt lave en chmod 777 /dir/file
det kan da være en mulig fejl ..

MVH

MN

Kommentar
Fra : psxdk

Dato : 12-08-03 10:25

Ja og efter som han har filerne liggende på en apache server med chilisoft asp fortolker pakken er det en UNIX/Linux server :)

Du kan jo evt lave en chmod 777 /dir/file
det kan da være en mulig fejl ..

MVH

MN