/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kunstige klipper
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 31-07-03 12:59

Jeg skal til at lave noget med sten og vand i haven, og er blevet meget fasineret af "Klippen" i Holstebro, og klipperne i Randers Regnskov. Jeg har tænkt mig at lave det hele selv, så jeg har brug for en opskrift på hvordan man laver betonnen, og fremgangsmetode til den meget naturtro overflade.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 16:12

Spørg denne mand. Han har en vis erfaring: http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/Klippedesign/Klipper.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 10-08-03 22:04

Du kan også spørge Legoland i Billund. De er også dygtige til klipper og en tur i parken i Billund kan også give en slags inspiration.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-08-03 22:37

det er de helt konkrete opskrifter jeg har brug for. jeg håbede der var nogle betonfolk, der ved noget.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-03 07:42

Da jeg bygge plastic modeller som knægt lavede jeg tabloer og landskaber bla. klipper. Naturligvis i skala 1:72. At de var vejrbestandige ved jeg fra en vinter jeg havde glemt et 'værk' vinteren over i haven. efter at have været skuret med vand og sæbe stod det som nyt.
Fremgangs måden var denne :

Føste bukkes hønsenet i den rette form.
Nettet beklædes med papmassé.
Der blandes beton af 2 dele cement til 1 del sand.
(Jeg vil tro at til permanent udendørs brug skal du påføre flere lag!)
En glat, men dog nupret struktur fås ved at man dubber den halvtørre beton med en svamp eller grydesvamp.
Betonnen kan også modeleres med fingrene, men husk at bruge gummihandsker.
Bemales til sidst med Alkyd maling.

Du kan også sprøjte glasfiber oven på skabelonen af hønsenet/papmassé, men det har jeg dog ingen erfaringer med. Jeg havde en kammerat der lavede et lille havebasin på denne måde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:13

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 30-05-05 19:57

Tak for svaret molokyle.