/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan vil du dø?
Fra : elxx
Vist : 450 gange
1 point
Dato : 30-07-03 19:30

Nogle er ikke bange for at dø, og nogle frygter døden. Mange frygter tanken, om en pinefuld død som hjertestop eller andet, som ellers meget normalt som slutning på livet hos mange meget gamle mennesker. Jeg har selv mine tanker om hvordan jeg vil dø, men kunne godt tænke mig at høre andres. Jeg venter lige med at skrive til jeg ser at andre har skrevet om deres tanker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 20:09

Ønske : Mæt af dage, hurtigt, nemt og smertefrit.

Ps. Har været død. Lige som at slukke for stikkontakten,

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-03 20:48

Jeg kunne tænke mig at sove ind, når det er tid.
Emesen.
Hjertestop er ikke så pinefuld for den der dør, men måske for dem omkring som er hjælpeløse.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-07-03 20:56

Jeg vil gerne dø gammel og træt - en aften hvor børn og børnebørn har været hjemme og spise, og når de så er kørt - tage en lille lur i min yndlingstol og med mit slumretæppe om benene - inden jeg skal ud og vaske op .... og så blunde lidt, og sove ganske stille og roligt ind ....

( og så kommer ungerne til, at tage den opvask alligevel som de stak af fra )

Karina

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 30-07-03 21:51

Kunne forstille mig at jeg vågner op en morgen og konstatere at jeg er afgået ved døden, for ærlig talt jeg har stadig så mange aktiviteter og interesser at jeg ikke har tid til at koncentrere mig om dette problem tilmed, håber bare at jeg netop kan nå at afslutte det jeg er i gang med på fornuftig vis så andre ikke skal gå og bryde sig om hvad pokker det nu var han lavede.
Mvh OW

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 30-07-03 21:56

Tak for alle dem som har givet et svar indtil nu
Det lyder ganske fornuftigt det hele.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 22:01

Man skal ikke være bange for at dø. Jeg kan følge dem, der er bange for at leve! Det er ikke for børn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-07-03 22:42

Det Fnollerpigen skriver, synes jeg er meget, meget smukt. Sådan vil jeg også gerne dø.

Min kone og jeg, har talt om døden, og om, hvis vi bliver meget/uhelbredelige syge vil vi gerne "have aktiv dødshjælp". Jeg ved det kan lade sig gøre. Da min elskede mormor i en alder af 90 år kom på hospitalet, med en brækket ryg, efter at være faldet, ringede personalet, på et sygehus i Nordsjælland til mig. Virkelig efter mormors ønske, da jeg har hemmeligt nummer, og fortalte mig hvad der var sket. De fortalte mig, hvor slemt mormor havde det, og at, hun i hendes alder, aldrig ville kunne klare sig selv mere. Hun ville, hvis hun klarede det, hvad de selv ikke troede, blive en stakkels krøbling, som skulle plejes alle 24 timer i døgnet. Jeg glemte at fortælle, at mormor boede i det hus, som bedstefar byggede i 1935. Det var et stort hus med en meget stor (2500 m2) stor have. Og passede mormor meget flot.
Jeg var ud af 9 børnebørn, mormors yndling, så derfor havde hun betroet mig mange ting. Blandt andet, at hvis/når hun blev gammel og rigtigt syg, skulle jeg hjælpe hende med at dø på en værdig måde.
Det fortalte jeg personalet, og fortalte dem, at jeg nu ville køre fra Odense til .......
og at mormors og mit største ønske var, at hun ville dø uden smerter.
Da jeg ankom til hospitalet kl 05.30 om morgenen, fortalte de mig at mormor var sovet stille ind. Én af sygeplejerskerne trak mig hen i en krog, og hviskede mig i øret, at de havde lyttet til mig, og at de troede på hvad jeg havde sagt.
Mormor, var det menneske som jeg elskede højst af alle i denne verden, og hun er stadig i mit hjerte, så mange år efter. Mormor lærte mig alt, hvad der er værd ar lære i denne verden.
Jeg har haft 2 blodpropper i hjertet, og har derfor været tæt på. Hver gang er jeg reddet - tror jeg - fordi det er sket i week-ender, hvor min kone har været hjemme.
Sidste gang, var lidt alvorlig. Det var vist lidt tæt på, fordi jeg, som nok de fleste mænd, ikke så gerne vil indrømme, at der er noget galt.
Da min kone ringede til vagtlægen, og fortalte at jeg var totalt lam i venstre side, kom der en hjerteambulance inden for 5 minutter. Og på hospitalet stod personalet klar til at modtage mig.
Egentlig er det lidt underligt, at dette spørgsmål kommer lige nu. Netop i aften, hvor jeg har mine 2 børnebørn på sommerferie (hhv 7 og 4 år). Sofie, som er mit yndlingsbarnebarn, spurgte nemlig i aften. "Morfar, når du er så gammel (jeg er meget ungdommelig - har lavet vandkamp med dem i dag) hvornår skal du så dø. Jeg er 58 år gammel, så jeg fortalte hende, at Morfar ikke var syg, så det varer nok mange år endnu. Hendes bekymgring var nok, at jeg ryger cigaretter. Det har hendes mor (min datter - som aldrig har røget) fortalt hende.
Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 23:21

Jeg kunne tænke mig at spørge elxx : Hvad mener du selv? Du må have gjort dig nogle overvejelser siden du stiller spørgsmålet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 31-07-03 05:49

Jeg syntes det er et meget svært spørgsmål, men jeg vil gerne dø på en spændende og interessant måde, med oplevelse i. Altså. Det skal være en oplevelse for mig at dø, og ikke bare ligge og sove oa.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-07-03 07:50

MOLOKYLE, du skriver at det ikke er for børn at leve? er de ikke nogen gange bedre til at leve? Mange voksne går jo rundt som zombier, netop fordi de er bange for at leve (dø) .
Jeg håber at når jeg skal dø, har jeg fuldført min opgave her i livet, fået mine børn af reden, sat mine spor i denne verden, elsket, grinet og grædt nok! Hvordan jeg dør er ikke så vigtigt, naturligvis har jeg ikke lyst til at lide, det er der vel ingen der har?
med livsglade hilsner
Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 09:05

mango -> Det er en talemåde (Ama'r igen). Det jeg mener, hvis vi skal se så firkantet på det, er at voksenlivet ikke er for børn

elxx -> Det du snakker om, lyder mere som dødsdrift. Jeg husker din fatalistiske indstilling til menneskedens fremtid fra en anden tråd. Det er muligt det er en oplevelse at dø, men så er det en kortvarig én af slagsen

Som sagt; er jeg selv engang blevet dræbt ved en trafikulykke. Det var sgu ingen oplevelse, der er værd at skrive hjem om. Faktisk mistede jeg hukommelsen tilbage til ca. 10. min. før det skete. Jeg er sikker på det må have været dramatisk. Jeg vågnede i hvert fald op på intensiv afdelingen på 'Riget' uden fortænder og med en plade i hovedet istedet for venstre øjenbryn. Når jeg tænker tilbage på det, var det faktisk en nådig død. Jeg oplevede intet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-07-03 09:36

Molo- i now..det var egentlig også kun "grebet" som en mulighed for at få sagt: så lev da!! I specielt myntet på dig altså!!
Jeg har selv været døden nær, også i en trafikulykke...det kan være (ved det ikke) at jeg værdsætter livet lidt mere. Jeg skriver ved ikke, fordi jeg altid har været meget livsglad.....så, måske ville jeg værdsætte det aligevel osv osv....det kommer til at lyde som noget vrøvl det er det nok også

Knus fra mig

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-07-03 09:37

ups..der skulle stå: IKKE specielt myntet på dig altså!!
Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 10:43

mango -> Joda, mønt du det bare på mig også Vi kan alle trænge til at blive mindet om at : Livet er en gave og at døden kommer til os alle på et tidspunkt, før eller senere, enten vi vil det eller ej.

elxx; jeg ved du ikke er så gammel som jeg. Jeg synes nu du skal koncentrere dig om at få et indholdsrigt liv, istedet for at tænke på en indholdsrig død.

Øv... hvor lyder jeg 'klog', når jeg læser hvad jeg selv skriver

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-07-03 14:02

MOLOKYLE ..ikke så gammel som dig...nej, det er jeg ikke KUN 40

Du kan også tro jeg koncentrerer mig meget om at leve livet og ikke på hvordan jeg vil dø

Knus sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 14:07

mango -> Det fremgik måske ikke klart, men det var nu stilet til elxx. Ifølge elxx selv, er elxx MEGET yngre end os to. Sådan cirka 20 år !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 31-07-03 17:22

Nu er mit liv ekstremt kedeligt, og langt fra indholdrigt. Det er ikke andet end stress, depresioner, OCD, og upopularitet det hele. Næsten ingen venner. Ensomhed, og jeg kan blive ved. Det kan snart ikke blive værre, men alligevel vil jeg prøve at overleve så lang tid som muligt. Jeg syntes det er et spændendet emne. Altså døden. Jeg vil bare ikke dø på en kedelig måde. Så vil jeg hellere leve for evigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 17:36

Næsten ingen venner > få gode venner er bedre end mange dårlige.
Nu er mit liv ekstremt kedeligt, og langt fra indholdrigt > man kan skabe et rigt indhold i sin tilværelse, hvis man vil - det kommer ikke af sig selv.
Det er ikke andet end stress > forsøg på at (op)nå noget, man alligevel ikke kan giver stress - men erkendelse af tingenes tilstand som den er kan give ro i sindet.
Jeg vil bare ikke dø på en kedelig måde > døden er ikke kedelig - men hvis man bare venter på den, bliver det kedeligt i længden.
Hvis du gør noget godt for andre, vil "det" leve for evigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 31-07-03 18:24

Sikkert, men jeg kan ikke. Jeg har givet op for længst. Pga. problemer med kommunikation og den sociale adfærd, KAN jeg ikke få nogle venner i ret langt tid ad gangen. Det betyder også ingen kæreste. Der er intet at gøre. Så er vennerne ude af verden. Nu er det sådan at jeg har perioder; ca. 80% af min tid er jeg deprimeret. Nogle gange mere eller mindre. Kan du ikke se at det er umuligt for mig at skabe en ordentlig tilværelse?
Ligemeget hvad jg laver giver det stress. Jeg lever sammen med min Stedfader, og han giver i aller højeste grad stess. Derfor flytter jeg snart hjemmefra, og det giver en meget høj ensomhed. Derfor heller intet jeg kan gøre på det punkt. Det er ikke interesant at dø normalt. Jeg vil som jeg før har sagt, dø på en spændende måde. Det skal være en oplevelse, og noget meget stort. Menneskene ødelægger sig selv. En komet rammer jorden osv. Det er hvad jeg mener med en spændende måde at dø på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 18:49

Ja bare du ikke ødelægger andres liv, for de har jo ikke gjort dig noget.
Emesen - slut her fra.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 31-07-03 19:55

Hvorfor siger du dog det. Jeg ønsker ikke at ødelægge andres liv. Hvor vil du i det hele taget hen med den kommentar?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 22:19

elxx -> Jeg tror emesen (uden at jeg kan kommentere på hans vegne) mener at : Nihil Sine Labore.
Intet kommer uden arbejde. Sid ikke med hænderne i skødet og vent på der kommer stegte duer flyvende. Det gør der IKKE. Du skal selv ud at søge en meningsfuld tilværelse for dig selv. Iøvrigt synes jeg da at du er en hyggelig fyr at skrive med. Cybervenner er også en slags venner. Hvis du erkender at alt ikke er lige fedt, skæg og ballade, men at tilværelsen også har sine mørke sider er du kommet langt. Depessioner er til for at blive overvundet. Som jeg siger: Nedture kommer man ikke over, man kommer igennem!

Klø på elxx.

Ps. Der er sgu nok også en kæreste til dig derude. Eller et par bollevenner. Du er jo ung endnu og det bli'r nemmere med tiden. Det LOVER jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 01-08-03 05:58

ja ja.. heh. Bollevenner er ingen interesse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-03 17:51

Hopper lige ind og ud igen.
</MOLOKYLE>! Ja det kunne ha' været mine ord.
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-08-03 19:56

Du har en moralsk pligt til at leve og holde dig i live så længe du kan, det er ikke for din egen skyld men fordi du hermed ikke skal tage modet fra andre der af en eller anden grund skulle have svært ved at holde fast i livlinen.
Jeg tro nok at jeg kan melde ud med at jeg tidligere, af og til, har tumlet med tanken om at hoppe af, jeg har også gjort mig tanker om hvordan "bekvemmeligheden derved". At jeg skal dø er vel nok sikkert men hvordan ja det må tiden så bestemme, indtil da tillader jeg mig at lade som om at det forløbigt ikke er temaet og jeg fortsætter derfor med at lægger planer for fremtiden, lave målsætninger, det gør ikke så meget at de ikke alle bliver gennemført bare noget lykkes af og til.
Lev og lad leve fra OW.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-08-03 10:02

Har du overvejet at få noget for din depression? Deprimerede mennesker er IKKE i stand til at trække sig selv op med hårene. Ring og få en tid hos din læge. Fortæl om din manglende enrgi, din opgivelse af verden, din fascination af døden. Intet menneske er tjent med at have det, som du tilsyneladende har.

Har du tænkt over, hvorfor du har fået det sådan? Hvornår knækkede filmen, så du gav op? Mennesker reagerer meget forskelligt på modgang...nogle styrkes og andre knækker. Nogle kan tåle RIGTIG meget modgang, før det ramler.

Prøv om du kan tage dig sammen til at gå nogle ture. Spis ordentligt. Plej dig selv. Dyrk de få venner du har, hvis det er ordentlige mennesker. Og af sted til lægen. Det kan kun gå for langsomt.

En depression medfører, at hjernen ikke er i stand til at danne det stof, der hedder serotonin. Og det kan man få piller for. Så bliver man i stand til at hjælpe sig selv.
Man spiser jo da også kalktabletter, hvis man mangler kalk. Derfor er der intet nedværdigende i at få piller for en depression.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 10:13

hvorfor tror du at jeg er deprimeret. Jeg vil ikke have noget imod det, jeg forstår bare ikke hvor du får det fra.... :/

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-08-03 10:30

Sikkert, men jeg kan ikke. Jeg har givet op for længst. Pga. problemer med kommunikation og den sociale adfærd, KAN jeg ikke få nogle venner i ret langt tid ad gangen. Det betyder også ingen kæreste. Der er intet at gøre. Så er vennerne ude af verden. Nu er det sådan at jeg har perioder; ca. 80% af min tid er jeg deprimeret. Nogle gange mere eller mindre. Kan du ikke se at det er umuligt for mig at skabe en ordentlig tilværelse?
Ligemeget hvad jg laver giver det stress. Jeg lever sammen med min Stedfader, og han giver i aller højeste grad stess. Derfor flytter jeg snart hjemmefra, og det giver en meget høj ensomhed. Derfor heller intet jeg kan gøre på det punkt. Det er ikke interesant at dø normalt. Jeg vil som jeg før har sagt, dø på en spændende måde. Det skal være en oplevelse, og noget meget stort. Menneskene ødelægger sig selv. En komet rammer jorden osv. Det er hvad jeg mener med en spændende måde at dø på.

DERFOR

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 10:41

Jeg tror ikke jeg er deprimeret.
Jeg kan bare ikke li' at leve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 10:51

Uden at være læge eller have nogen ekspertise på området, kan jeg godt følge skingur. Det kunne lyde som en depression på vej, ud fra det du skriver. Det kunne dog også 'blot' være forbigående tungsind i forbindelse med en ændring af de faste rammer, du trods alt befinder dig i, hos din stedfar. Usikkerhed på hvad fremtiden vil bringe.

elxx -> I stedet for at spekulere frem og tilbage, bør du bare springe ud i livet. Det er aldrig let, men heller ikke uoverskueligt. Det går sjældent som man forventer. Heldigvis går det ofte bedre end man havde turde håbe på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 11:05

i behøver ikke hjælpe mig. Det mit eget problem. Brug i nu bare tiden på det i vil og ikke sådan noget pjat. Mit liv har ikke noget med jer at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 11:25

Nix-bix, dén går ikke. Mit hjælpe-gen forbyder mig at bruge tiden på andet end at assistere andre mennesker i, at få et godt liv. Når en Cyberven har det skidt er det min pligt at støtte så godt jeg kan. Og jo:

Dit liv har i høj grad noget med os andre at gøre. Det er dig der skal passe os, når vi bli'r gamle !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 11:32

skal vi ikke bare glemme det.. helt ærligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 12:48

Ok elxx; Vi glemmer når du lukker spørgsmålet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-08-03 12:52

Du lyder ligesom æslet i Peter Plys.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-08-03 12:55

Jeg vil nu ikke hverken sige det ene eller det andet om elxx for dertil ved jeg al, al for lidt om personen ( måske fordi jeg ikke følger med 9 men hvor gammel, hvad køn - hvem, hvad hvorfor og "hvodden".

Jeg tror nu ikke du er deprimeret - heller ikke selvom du skriver at du føler det ( samme indlæg skingur refererer til, men måske du har en "downer" day indimellem, og føler trang til, at sige "kuk kuk - jeg er her altså også!!!!"

Så jo elxx.....jeg er med på at vi glemmer det igen.....

og som molokyle siger : "hjælpe en cyberven i nød" jooooh bevares.

og elxx - ja enig "life's a bitch" ( nogen gange )
men man er nødt til, at være nede engang imellem, så lægger man osse mere mærke til når man er oppe.

*smile*

Karina

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 13:06

Hvad med mørk chokolade... jeg har hørt at der er godt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 14:42

DanCake rules...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 15:18

ja, men jeg mener det seriøst.
Mørk chokolade skulle være god mod depresioner.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-08-03 23:01

Hej elxx

Vi er faktisk nogle personer der interesserer os for hvordan du har det, er det ikke dejligt? Prøv at mærke følelsen af at der er nogen der tænker på dig! Føles det ikke dejligt? giv dig selv lov til at føle det.......bare 10 sekunder!!
Jo mørk chokolade kan give et stemningsløft, men hvis du er langt nede og der ligger andre grunde til det end kortvarig tungsind, bliver du nok mere fed end glad af at spise al den chokolade
Du vælger selv hvad du vil, men det som skingur skriver er måske værd at overveje..MEGET! Det kan være svært at se at man selv er deprimeret..og selv om dette kun er cyber, er vi nogen der vil dig dig god.
Mange knus og kram
Sus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-08-03 23:06

Kære "elxx"

Mit spørgsmål til dig er meget direkte. Er du blevet misbrugt sexuelt?

Svar venligst JA eller NEJ.

Du har mange kanDu-Venner der godt vil hjælpe dig.

Da jeg synes dit problem er MEGA-STORT, kan du også, hvis du hellere vil svare mig privat, skrive til mig på franksp@jubiipost.dk

De venligste hilsener

Franksp

P.S. Kom nu ud busken, og vær 110% ærlig.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 23:39

Nej. Jeg er ikke! Hvorfor spørger du om det? Gør du grin med mig eller sådan noget? Undskyld jeg snakker på den måde, men det er sq da et enormt mærkeligt spørgsmål.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 09-08-03 23:50

Mango > Hvis jeg spiser chokolade bliver jeg fed, men nu er jeg altså ikke særligt fed i forvejen. Faktisk er jeg det lægerne kalder for kritisk undervægtig, men det gør mig ikke noget. Jeg vejer 54.7 kg, og er 181 høj, så jeg tror nu jeg har godt af det.
Jeg vil ikke gå til lægen imod depresion. Måske har jeg det slet ikke.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-08-03 00:26

Oki..skynd dig endlig at spise en masse chokolade ..det er da meget undervægtig du er! ...men hvad kunne der ske ved at undersøge det??????
Hvad var det værste der kunne ske?

Misbrugt sexuelt??? hmmm, ja måske et relevant spørgsmål, men er måske ikke så relevant i denne tråd?..ved det ikke!!
Der er meget fokus på netop det emne (og gudskelov) men det er dog ikke grunden til al elendighed, eller lignende...vi kender alle følelserne, og derfor føles de fleste ting jo ikke ukendte for os!
Jeg ved kun alt for godt hvor svært det kan være at genkende de "negative" følelser, men ved også at det kan lade sige gøre at genkende dem ...med tiden....Så bare tag dig den tid der skal til..tro mig det kan lykkedes
knuser sus

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 00:34

Hvis jeg bare var blevet misbrugt. Det kan jeg ikke så hvorfor man skulle have det dårligt. Ok, det er enormt trist, men hvis det kun var det vil jeg nok have det meget bedre.
Nu kan jeg slet ikke lide at gå til lægen. Jeg hader det bare.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-08-03 07:37

Nej elxx, jeg gør ikke grin med dig. Jeg ville prøve at hjælpe, men .............

Nu forlader jeg denne tråd, så jeg vil ønske dig al held og lykke i fremtiden, og ønske for dig, at du vil blive rask. Det første du skal lære, er nok at modtage hjælp fra andre.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-08-03 09:13

Det er svært at hjælpe mennesker, der af den ene eller anden grund har det bedst med at have det af helvede til. En slags sadomasochistisk selvvirksomhed.

Jeg begyndte næsten at overveje, om det er dig der gør grin med os?

Folk uddanner sig til praktiserende læger, fordi de kan lide at få andre mennesker til at have det godt. Din læge vil IKKE tro, du er hypokonder, hvis det er det, du er bange for.

Hvad ville det værste være ved at få det bedre?

mvh Christina

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 09:27

jeg kan bare ikke lide at gå til læge.
Inden på netdoktor's forum troede de også at jeg gjorde grin med dem.

Jeg er anderledes end andre, og det er gangske enkelt det jeg ikke gider leve med med. prøv at kigge her:
http://www.bomark.dk/toften38/?page=3
Der er mange andre link hvor i kan læse om det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-08-03 09:47

Hej Elxx

"Asperger personen har en aktiv styrke ved social interaktion, som viser sig på et flertal af følgende områder:

· Venskabelige relationer karakteriseret af absolut loyalitet og pålidelighed.

· Fordomsfri m.h.t. køn, alder og kulturel baggrund – evne til at opfatte andre som det de giver sig ud for.

· Siger sin mening uafhængig af sociale sammenhænge eller personlige hensyn.

· Evne til at forfølge en personlig teori eller perspektiv på trods af modsigende bevismængde.

· Søger omgangskreds eller venner, som er i stand til at vise entusiasme over for særlige interesser og emner; opmærksomme overfor detaljer; parate til at bruge tid på at diskutere et emne, som måske ikke er af primær interesse.

· Kan lytte uden hele tiden at skulle bedømme eller indskyde personlige kommentarer.

· Er interesseret i først og fremmest at komme med vigtige indslag i en samtale, og foretrækker at undgå ”small talk”, trivielle udtalelser og overfladisk konversation.

· Søger seriøse, positive ægte venner med en jævn og ligefrem humor.

Nye måder at tænke på fører ofte til opdagelser, der fuldstændig forkaster tidligere praksis, som derefter synes helt forældet. Det kunne f.eks. betyde at almindelige mennesker ville ændre deres opfattelse og deres reaktion og lære at drage fordel af de bidrag som personer med Aspergers syndrom kunne bidrage med. "

KOPI FRA:
http://www.bomark.dk/toften38/opgave/asperger_opgave.htm#_Toc2478475

Ja... det er så en måde at forsøge at se det positive på. Har du ikke en interesse, du kan dele med andre? (Udover døden, som måske ikke er den mest positive fritidsbeskæftigelse, man kan opdrive!) Så du kunne komme lidt ud blandt andre mennesker? Eller begynd at skrive en bog.

Du må ikke give op og lukrere på din sygdom. Der er også et liv til dig. Og gå så for pokker til læge, så du i det mindste kan blive lidt tykkere!

Det link du henviser til... kan du ikke kontakte dem? Det lyder som om de har skabt et godt liv for andre med Aspergers. hvor har du tænkt dig at flytte hen, når du ikke vil bo med din stedfar mere?

...Endelig er nettet og disse sider også en måde at kommunikere med andre på, på en god og positiv måde.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 09:53

Nej. Jeg syntes ikke det er værd at leve sådan. Overhovedet ikke.
Jeg tror ikke jeg behøver gå til læge hvis jeg er for tynd. Jeg har tabt mig 4-5 kg. på en uge, så mon ikke det snart går op ad igen.
Altså, hvis det kan gå så hurtigt nedaf kan det også gå så hurtigt op ad.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-08-03 09:58

hvordan er det med antidepressive midler kombineret med aspergers? Få dog den hjælp, du kan....

Forstod ikke helt din kommentar...hvordan synes du ikke det er værd at leve..som du har det nu eller refererer du til mit indlæg?

mvh Christina

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 10:39

det er som jeg har det nu og bliver ved med at have det.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 11:04

Ok. Jeg overvejer at gå til lægen, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-08-03 12:45

elxx -> Fald ned.

Skingur -> Fald ned.

Franksp -> Fald ned.

elxx ; Du kan sagtens tage en uforpligtende snak med din læge, uden det behøver betyde medicinering, terapi eller noget. Nogen gange er det bare fornuftigt at ta' en snak med et 'voksent' menneske. Det er faktisk også rigtigt, hvad mango sagde :

[citat]
Vi er faktisk nogle personer der interesserer os for hvordan du har det, er det ikke dejligt?
Prøv at mærke følelsen af at der er nogen der tænker på dig!
[/code]

Det er faktisk 'levende' mennesker, du skriver med lige nu !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 13:47

jeg vil kun snakke om det over nettet.. ikke med nogen jeg kender

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 10-08-03 21:45

Hvorfor er i edentligt interesserede i mig. Jeg er jo ikke noget spc. med jer at gøre. Jeg kunne forstå hvis det var jeres børn eller familie, men mig?
Jeg er altså ikke det værd, overhovedet. Men jeg indrømmer at det er rart at der er nogen der vil. Jeg er bare nervøs når jeg skal til lægen for så lidt.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-08-03 01:54

for så lidt... øhhh, det er jo dit LIV??????

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 11-08-03 05:54

det er det vel

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-08-03 08:21

elxx...uanset hvem du er, hvad du er...om du har et handicap eller er anderledes begavet - så er ALLE lige meget værd ! Og vi vil meget gerne snakke med dig her over nettet. Hvilke interesser har du? Hvad får du din dag til at gå med?
Fortæl fortæl...
Venlige hilsner
Sus
Mango

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-03 09:15

Hvis det kan være dig til nogen hjælp, så kan jeg fortælle dig at jeg også har haft 'problemer' med vægten på forskellige tidspunkter af mit liv. Min vægt har svinget mellem 52½ kg.(Jeg er 1.75 cm.!!!) og 70 kg. I de perioder jeg var længst 'nede' i vægt var humøret det også. Man tænker ikke rigtig klart på tom mave. Spis endelig chokolade (meget), men snup også lige et par vitaminpiller. C mod skørbug og huller i tænderne, B+ stærke mod kvalme, samt nogle mineraler; Jern for blodprocenten og mælk/fløde/ost for kalk til knoglerne. Kalk kan IKKE optages af kroppen i tabletform.

Jeg vejer i øjeblikket 64 kg. og har det PRAGTFULDT, selvom kæresten er gået fra mig, jeg er hjemmløs på 5'te år, skal flytte ind på et lille værelse (9 Kvm.) uden ADSL (suk) d.1-9-03 og åbenbart fortsat skal leve af de 4.700 kr mdr. jeg får.

Ps. Jeg er sgu sikkert også alternativt begavet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 11-08-03 16:47

jeg går på teknisk skole i ringsted på teknologi og kommunikation. I fritiden keder jeg mig mest, men jeg er på lunarstorm.dk utroligt megt af min fritid.
Jeg kan ikke finde eller holde fast i nogen interesse, og jeg har prøvet.

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 05-03-04 15:25

hej,
slutning er altid start på noget andet,så når vi dør så er det start på noget andet som vi kender det ikke endnu.Så det kan være ligmeget hvordan man dør, bar man dør er godt nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:10

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>