/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TOC-fil?
Fra : tobias_jacobsen
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 29-07-03 18:34

Har downloadet et psx spil (Capcom vs. Marvel).
I mappen ligger en bin-fil og en toc-fil. Hvad gør jeg når skidtet skal brændes på en skive og spilles på min psx? Jeg kan vel ikke bare brænde de 2 filer og regne med at det så virker. Har prøvet at åbne toc-filen med daemon tools, men programmet genkender ikke filen.
HJÆLP!

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-07-03 18:51

hmmm med winiso kan du konvertere bin filen til en iso så skulle det være muligt at brænde den ... har ikke prøvet at brænde psx spil så jeg ved ikke om der står noget specielt i toc filen som den skal bruge ...

Winiso kan hentes på kazaa for demo'en tilader kun at konvertere filer på max 15 mb

mvh
Phylock`

Accepteret svar
Fra : ice_boy

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-03 19:18

Hej Tobias

Dette progz skulle kunne brænde .toc filer.

http://www.webattack.com/get/xduplicator.shtml

Håber at det løser dit problem....

mvh
Ice_boy

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 29-07-03 19:24

For at sige det som der er, så har jeg ingen anelse om hvad der foregår her

Der er mange ting som jeg IKKE ved ret meget om, det gælder særligt spil, og især psx spil. Indtil nu så har jeg faktisk ikke vidst at der overhovedet var noget som hed psx spil!!!

Og så er det man spørger sig selv: "Hvorfor blander han sig så?"

Ja, det er kun fordi en bin fil i visse samenhænge virker som en boot fil. Med fx. Nero 5 så er det muligt at lave en boot bar cd, i stil med hvad win98 og Win2K-XP kan.
En boot fil er som regel ikke større end den kan ligge på en diskette, men den kan i princippet have en vilkårlig størrelse.
Inde i brænder programmet udpeger man bin filen som boot sector.

Pøj, pøj med projektet.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 30-07-03 00:59

Tak for svaret ice_boy. Det virkede. Spillet kører dog kun i sort/hvid, hvilket undrer mig...?