/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sex ved opstart ??????????
Fra : Mille35
Vist : 414 gange
120 point
Dato : 24-07-03 11:32

Jeg kom hjem efter sommer ferie,min computer har stået tændt (har bredbånd)
hver gang jeg går på nettet kommer der tilbud om livesex ??
hvad gør jeg for at fjerne det? jeg kan ikke se der er nogle nye programmer installeret

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-07-03 11:36

Det lyder som om du har "spy-ware" på din PC.

Download AdAware og kør programmet - så skulle den gerne finde det...
http://www.downloadfree.us/page4.shtml

Mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 11:37
Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 11:38

ER det som pop-up's reklammer eller hvad?

Prøv og tryk ctrl + alt + del .. Og se om der kører nogle skumle programmer som fx. hotsex eller sådan noget..

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-07-03 11:38

Download Ad-Aware fra Lavasoft og kør programmet en gang i mellan så blir du fri fra lorten

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 24-07-03 11:42

Du kan fx. anskaffe dig et program der sletter spam.
Jeg har købt Spam Alarm og det virker godt. Spam Alarm har i forvejen blacklistet en masse domæner. jeg er sluppet for en masse ragelse - såsom sextilbud og tilbud om slankemidler o.a.
Der findes selvfølgelig også gratis programmer på markedet, men dem kender jeg ikke.
Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 11:42

Og hvis du hellere vil have en anden spyware-scanner, kan du gå ind her:
http://www.spywarefri.dk (Vælg "Værktøjer" i menuen til venstre)
Så får du en del at vælge imellem.
Og har du stadig problemer, kan du få gratis rådgivning i deres forum.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 24-07-03 11:43

Du kan også finde masser under http://www.download.dk

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 11:47

Der kører noget hotvideo_nl.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 11:51

kør SpyBot den skal nok fjerne den 24-07-03 11:37

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 11:57

Prøv i første omgang at køre online-scanneren på forsiden hos spywarefri.dk.

Der er også den mulighed, at du er blevet hijacked.
Det kan en almindelig spyware-scanner ikke klare. Så skal du have fat i
programmet "HijackThis".
Når du har kørt HijackThis, vil jeg foreslå, at du sender logfilen til eksperterne
på spywarefri.dk. Så fortæller de dig, hvad du evt. ikke må slette.
De svarer altid - både hurtigt og fyldestgørende.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 12:06

# Mile35 Prøv og gå ind og søg efter filen hotvideo_nl.exe, hvis du kan finde den på din harddisk.. Så slet den..!

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 12:14

Jeg har fundet dem,men kan ikke slette nægtet adgang

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 12:18

Har du fundet en mappe oder was? Eller ligger der kun den ene fil?
Der er ikke en fil der uinstall, vel?

Kan DU IKKE prøve at højreklikke på filen og derefter slå den væk fra skrivebeskyttet tilstand..! Det kan være fejlen til at du ikke kunne slette den.. Men prøv nu lige dette..

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 12:22

slå den væk fra skrivebeskyttet tilstand..! Der er ikke flueben i !!!!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 12:24

kan du flytte rundt på filen.. altså overfører den til en anden mappe?

For så kan du jo smide den over på en diskette og så bagefter formatere den.. Men den vil nok bare skrive nægtet adgang..

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 12:28

Jep

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 12:31

Jep til hvad?

Hvis du mener ja til du kan flytte den.. Så smid den dog over i papirkurven eller over i min diskette metode..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 12:34

Mille35, har du undersøgt, om du har fået spyware på computeren,
eller om du evt. er blevet hi-jacked?

Ellers vil jeg da vamt anbefale, at du tjekker det!

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 12:38

jeg har scanet med panda og online-scanneren og ad avare det spræder sig som pæst

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 12:48

Har du slettet det, som online-scanneren og Ad-aware fandt?

I så fald synes jeg, du skal lade spørgsmålet gå videre til spywarefri.dk´s ekspertpanel,
for de vil helt sikkert kunne finde den rigtige løsning.

Og som sagt svarer de altid både hurtigt, fyldestgørende - og meget gerne!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 12:50

Rellom hun skriv noget med at hun ikke kunne slette filen..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 12:51

NB! Når du oplever det sådan, at det spreder sig som pest, er forklaringen
efter al sandsynlighed, at du har meget andet skidt på computeren end lige
den fil, som er skyld i det aktuelle problem.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 12:54

Martinussen> Ja, og derfor tror jeg, at hun enten er blevet hijacked eller er kommet til
at installere noget særlig ondartet spyware.

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 13:04

Kan kun anbefale dig at bruge Relloms forslag. Hijacking er sikkert korrekt og du bør lade Spywarefris eksperter kigge på det, så har du en ren pc iaften. Her er forumet: http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
NB! Jeg skal ikke have points for dette indlæg. Hvis du bruger henvisningen skal points tilfalde Rellom.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 13:07

HijackThis har jeg lige kørt på min pc der kom en lang liste med en masse filer

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 13:12

Logfile of HijackThis v1.95.1
Scan saved at 13:03:31, on 24-07-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\cam2pc\cam2pc.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe
c:\program files\gsoft\dialers\hotvideo_nl\hotvideo_nl.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Lotte\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\System32\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotVideo_nl] c:\program files\gsoft\dialers\hotvideo_nl\hotvideo_nl.exe /noconnect
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [cam2pc] C:\Programmer\cam2pc\cam2pc.exe
O4 - Startup: Update DIMhood.lnk = C:\Programmer\Lindab\DIMhood\WiseUpdt.exe
O4 - Startup: Update Price.lnk = C:\Programmer\Lindab\Price\WiseUpdt.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37776.0453009259
O16 - DPF: {AE563720-B4F5-11D4-A415-00108302FDFD} (NOXLATE-BANR) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstBanr.ocx
O16 - DPF: {C6637286-300D-11D4-AE0A-0010830243BD} (InstaFred) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstFred.ocx
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\AcPreview.ocx

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 13:55

Send listen videre til spywarefri.dk på: http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Så risikerer du ikke at komme til at slette noget, som ikke skal slettes.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 14:43

Undskyld, als, jeg ser først din kommentar nu.
Ellers havde jeg henvist til den, i stedet for
at bringe linket igen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 15:03

Der er en masse skidt og møg på din computer kan jeg se. Sæt den samme log ind hos spywarefri. Jeg kan også godt tyde den, men da jeg har fødselsdag så har jeg ingen tid. Gå til Spywarefris forum og kopier den ind der og du har en ren pc meget snart.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 15:17

c:\program files\gsoft\dialers\hotvideo_nl\hotvideo_nl.exe - Den skal ihvertfald ikke være der.

De fleste andre er dem der skal kører i windows. Dog har du jo tilføjet nogle.. Du ved godt hvad cam2pc er? Det er noget du selv har installeret ikke?

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 15:38

Du må endelige ikke lade ukyndige begynde at fjerne noget som helst.Hvis du gør det så laver du kage i den for de der kender til HijackThis. Dem på spywarefri fixer 10-15 stk af den slags hver dag. Herhjemme og i Europa og USA, så hvis du har fjernet den som martinussen har opgivet (som er noget skidt ganske rigtig) så skal du IKKE rette henvendelse til Spywarefri. Undskyld når jeg direkte siger at dette skader mere end det gavner. Du må INTET fixe før du retter henvendelse til Spywarefri. Gør du det så ret ikke henvendelse til dem.

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 15:40

Det er en ganske speciel måde man skal fixe på så martinussen lad endelig vær med at komme med HijackThis råd

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 15:44

"HijackThis råd" - den er god med dig.. Jeg har haft samme problem med noget ligende hotsex.exe .. Og jeg fik da bare slettet den.. (jeg mener jeg smed alle andre filer over på et andet drev, hvorefter jeg formaterede det ene med hotsex.exe) Så nu er jeg slippet med alt det der pis.. Men jeg kan da godt lade være med at skrive herinde mere... Du lyder jo til at være så klog..!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 15:44

"HijackThis råd" - den er god med dig.. Jeg har haft samme problem med noget ligende hotsex.exe .. Og jeg fik da bare slettet den.. (jeg mener jeg smed alle andre filer over på et andet drev, hvorefter jeg formaterede det ene med hotsex.exe) Så nu er jeg slippet med alt det der pis.. Men jeg kan da godt lade være med at skrive herinde mere... Du lyder jo til at være så klog..!

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 16:09

martinussen>mille35 må selvfølgelig gøre hvad hun vil. Jeg siger hvad jeg mener, og mener du at du kender mere til den slags end jeg gør så er det da ok. Jeg arbejder professionelt med den slags og har måske været med til at udvikle den spywarefjerner du bruger. Jeg vil kun gøre det nemmest for mille35. Og dem fra Spywarefri kan ikke løse opgaven når der fjernes en nøgle uden deres viden. Du skal selvfølgelig ikke lade være med at skrive herinde. Det er jo tilladt for alle også dig. Jeg deltager næsten kun i sikkerhedsspørgsmål, da jeg mener at jeg ved meget om sikkerhed for den private bruger. Hvor ved du fra at du er sluppet af med det pis som du skriver? Hvor ved du fra? Du kan da sagtens ha' en keylogger liggende. Den mærker du simpelt hen intet til. Eller andet spy.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 18:48

Årsagen til at du ikke kan slette den er sikkert, at programmet er i din memory
lige fra start af din pc,i spyBot sd er der en indbygget funktion der tilbyder at køre en scann ved næste opstart,vis den ikke kan slette et problem ved en almindelig scanning,det gør at problemet ikke når at sætte sig i memmory(ram),altså den scanner før at problemet når at starte og sletter det.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 19:32

Har du prøvet spyBot sd ?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 19:33

Har fået slettet næsten det hele mangler kun 1 fil som ligger i windows\prefech hotvideo_nl.exe pf-fil,men kan ikke slette den

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-07-03 19:34

Hvor finder jeg den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 19:36
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 19:38

opdater den lige før du scanner

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 24-07-03 19:51

http://spybot.eon.net.au/

Hej Mille35!

Du kan hente Spybot på ovennævnte adresse, men husk at opdatere efter at have installeret programmet!

Med venlig hilsen Rupta.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 19:53

Det samme program???????

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 24-07-03 22:52

Hej Manse9933!

Ved ikke af, at der findes flere forskellige programmer med det samme navn og de samme funktioner.
Men, man ka´jo aldrig vide, før det er undersøgt nærmere.

Med venlig hilsen Rupta.

PS. Så først du havde sendt linket til Mille 35, efter jeg havde sendt mit indlæg, så sorry for det!

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-03 22:53

Mille35. Nej den kan du ikke slette og det kan Spybot heller ikke.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 25-07-03 02:05

Hej Mille 35!

Der er håb forude!
Prøv engang at besøge forummet: spywarefri.dk
De anbefaler i tilfælde som dit, at du FØRST scanner med SpybotSD og DERNÆST med SpyBlaster, så skulle problemet være løst.
I fald det ikke er, så kan jeg love dig de vil gøre alt, hvad der står i deres magt for at hjælpe dig!
PRØV DET! De er bare så flinke, for de ka´heller ikke fordrage spyware og pop-ups, u-ønskede cookies o.lign.

//Rupta.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 25-07-03 02:34

Hej Mille 35!

Må skynde mig at rette en fejl i ovennænte!
Det er ikke korrekt, når jeg skriver Spyblaster; det hedder rettelig "BrowserHijackBlaster"!
Men ellers er resten efter min bedste overbevisning i orden.

//Rupta.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 07:04

1)har du prøvet at åbne opsætning>opsætning>automatisering af system start>
kør programmet ved næste system start>genstart.
Finder spybot denne famøse fil,men kan ikke slette den ??
2)Hvis den ikke finder den kan du også prøve, opsætning>mapper>højreklik i det åbne vindue tilføj en mappe til listen,også tilføj den mappe som denne fil ligger i og kør en scann igen.
3)Værktøjer>makulering>marker og træk filen ind i det åbne vindue> nede i
bunden antal af markuleringer,sæt den til efter hvor sur du er,og tryk fjern

før du går i gang, i opsætning> ekspertindstillinger>sæt flue ben i de 7bokse
og når du så går ind i spybot S&D for at scanne,så nede i bunden>Fil-sæt>vælg alle filsæt.

Manse9933

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 11:52

Tusinde tak Manse9933
Nu er det vist lykkes

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 11:55

Nej hotvideo_nl.exe
er der endnu

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-07-03 12:06

Jaah, Hotvidio er der skam endnu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 12:07

Godt gået Mille35,gå ind i immunisering>tryk på immuniser.
2)tryk på installer browser hjælp,og sæt den til,spørg efter bekræftelse,så
kan du se hvad der bliver blokeret for når du surfer og du kan trykke ja eller
nej til blokkeringen.
Tryk også på javacool spyware blaster og indstaller denne og opdater den.

For at det ikke skal ske igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 12:12

Prøv så sætte et flue ben i afhjælp alle problemer hved system start,genstart
i opsætning
ellers skal vi ned i run i reg databasen

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 12:37

hvor finder jeg immunisering ??? og hvad er det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 12:46

Den finder du lige under ser spybot s&d,kan du ikke se den så er der en lille pil du kan trykke på.eller du kan trykke på den 4 kant der ved siden af det
rød/ hvide kryds oppe i højre hjørne,immunisering er en såkaldt killbit som
bliver sat på dårlige ellementer som du har på din pc,så de ikke kan være aktive eller kan blive dawnloadet,dette er en simpel forklaring.
Vis du går ind på javacool webside kan du læse mere om det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 12:47

i venstre side af programmet

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 12:57

Martinussen du skrev til mig følgende
Du ved godt hvad cam2pc er?
nej det hved jeg ikke ? hvad er det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 12:57

sæt også et flue ben i spær host-filen to read-only

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 13:06

cam2pc.exe ligger under C:programmer kan jeg se ,søg og find/få svar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 13:10

Mille35
Åben start>kør,og skriv, regedit>ok
se om du kan finde disse to nøgler og se om det famøse software står der
og gør det så højre klik på den og slet,kør så spybot med alle filsæt

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 13:16

er det den der hotvideo du skriver om ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 13:17

Ja

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-07-03 13:21

Hvorfor kan jeg ikke højre klikke og kopirer ?? så du kan se h´vad der er ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 13:24

hvad tænker du på,cam2pc.exe ??prøv egenskaber og se hvad der står

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-07-03 13:31

Mille35, det er ikke muligt at slippe af med hotvideo.
Det HAVDE været muligt, hvis du fra starten havde rådført
dig med de professionelle folk hos spyware.dk.
Men nu er det for sent.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 25-07-03 14:25

En ide mange ganger for at fjerne et program som ikke vil fjernes er, at starte fra dospromt via diskett så ikke OS har startet og manuellt fjerne med delete og hvis den er skrivbeskydded skifte dette med attribute.

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-07-03 14:54

Ved Hotvideo drejer sig om en lille server som er plantet på din pc, altså en non-destructiv trojaner som kalder op til Hotvideos pornosite. So it is.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 25-07-03 18:30

Hvilket Operativ System kører du?

Hvis det er Win2000 eller WinXP, så kan du sandsynligvis stoppe .exe programmet i TaskManager/JobListe. Det er også muligt at det kan/skal stoppes i Services/Tjenester.

Det er ikke sandsynligt, men måske du kan omdøbe filens navn. Windows oplever nogle gange omdøbning af filer anderledes end sletning.

mvh. Per

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-07-03 18:41

Per> Hun kører WinXP og dit svar er slet ikke så dårligt, men det er ikke nok.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 25-07-03 23:14

Du' Als,

hva' er det du ved, som du ikke lige vil dele med os andre?

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-07-03 00:28

Hej Mille,

er du kommet dit problem til livs?

Når nu als ved noget som han ikke lige vil dele med dig, så er det nok fordi, aktivering og/eller genskabelse af de nøgler som er nødvendige for at hotvideo bliver ved med at starte, ligger dobbelt, eller tre dobbelt.
En af de familer som jeg hjælper med at holde deres pc'ere kørende har været ude for noget lignende sejlivet, og selv om vi har slettet hele tre forskellige programsystemer og ryddet op i mindst 20 forskellige registry entries, så bliver skidtet ved med at dukke op igen.

Så efter jeg nu har haft tid til at se nærmere på spywarefri.dk, deres kommentarer og henvisninger til værktøjer til at holde spyware ude af ens pc, så er jeg også en af dem der vil anbefale dig at tage kontakt til dem, med den liste som HijackThis har givet, og som du har delt med os her.

Efter at have gransket din log yderligere, så ville jeg selv undersøge disse detaljer yderligere:
c:\program files\gsoft\dialers\hotvideo_nl\hotvideo_nl.exe
C:\Programmer\cam2pc\cam2pc.exe
O4 - Startup: Update DIMhood.lnk = C:\Programmer\Lindab\DIMhood\WiseUpdt.exe
O4 - Startup: Update Price.lnk = C:\Programmer\Lindab\Price\WiseUpdt.exe
AutoCad 2002
Jeg ville spørge mig selv: "Kender jeg programmerne, og bør de være installeret; Cam2pc, Lindab, AutoCad 2002"

Men igen, selv om dette kan føre dig videre, så er der ingen garanti for at det er komplet, især ikke hvis du har skaffet dig en af de rigtigt smarte Hijacker programmer ind på systemet.

mvh. Per

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 08:50

Per Frederiksen> Jeg er her på dette forum for bl.a. at dele ud af min viden omkring sikkerhed, så der er ikke noget jeg hellere vil end dele min viden med Mille, men jeg har givet Mille flg. råd se 24-07-03 13:04 og derefter dette 24-07-03 15:03 hvor jeg ser at hun har lavet en HijackThis log og hvor jeg så siger at jeg pga min fødselsdag ikke kan gennemgå den, men at hun skal sætte den op hos Spywarefri.dk. I løbet af en halv time kunne de have givet hende nøje instrukser i hvad hun skulle gøre. Hun havde efter meget kort tid haft en helt ren pc. Nu sker der så det at en anden begynder på loggen uden at have viden om hvordan man nøjagtig går frem. Det er uhyre vigtigt at dette bliver gjort rigtigt. Meget vigtigt. Mille ønsker IKKE at bruge mine råd som er afgivet i bedste mening selvfølgelig, og det står hende frit for. Men havde hun fulgt mit råd og andre som siger det samme som jeg gør i efterfølgende indlæg havde hun ikke længere haft et problem.

Det må slås fast med syvtommersøm: Jeg har ikke noget større ønske end at kunne hjælpe herind, men jeg vil ikke først latterliggøres af en anden samtidig med at mine svar ignoreres af spørgeren. Jeg er nok en af de få danskere som arbejder med spyware dagen lang. Jeg kender mange nøgler, Urls og programmer også de stygge. Hvad angår den famøse hotvideo og den trojaner som den har tilknytning til så er de slet ikke ukendt for mig. Der er ingen som skal få et dårligt indtryk af mig så derfor ville jeg som Per Frederiksen også sige stadig hvis jeg var dig rette henvendelse til Spywarefri. dk På Spywarefri.dk sidder bl.a. de førendende sikkerhedsfolk fra Eksperten.dk. Det er aovergaard, fromsej og perhaps. Når de ser at du har hotvideo så ved de øjeblikkelig hvad de skal gøre og de styre dig stille og roligt på den rigtige vej uden brug af en masse fagsprog. Husk på at de løser sådanne opgaver ikke blot herhjemme, men overalt i Europa og USA. Og et problem som dit har de ca. 10-15 stykker af om dagen. Jeg kender dem, da mit arbejdsområde er identisk med deres. Når problemet er løst får du desuden råd og vejledning i hvad du skal gøre for at undgå den slags fremover.
Held og lykke Mille og "no bad feelings" fra min side.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 09:00

For at man nu også skal tro på hvad jeg siger så kan du her se hjælp fra fromsej, Spywarefri.dk hvor han hjælper i et forum i USA, med noget som ligner (lidt) dit problem: http://forums.techguy.org/t149298/s.html
Se lige under HijackThis loggen (svaret) der står der Fromsej, Odense, Denmark og han er coadmin på Spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-03 09:09

als,jeg fatter ikke med din ekspertise(som du påstår du har) så skulle du jo kunne løse problemet i en hånde vending,i stedet for at råbe op om vad vi andre skal/vil/kan og ikke kan,hold kæft hvor er du tung og danse med,
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh,jeg kan blive så tosset over sådan en karl smart.
Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 09:56

Det er din vurdering Manse9933. Jeg ville jo gerne løse problemet i en håndevending, men som jeg tidligere skrev havde jeg fødselsdag og gæster, så tiden var der ikke den dag. Det tager tid at gennemgå en log grundigt samt komme med nøjagtige instrukser om hvordan man går frem. Karl Smart? Jeg kunne løse problemet, som jeg også har skrevet tidligere, men pga tidspres ønskede jeg problemet lagt over til Spywarefri, men det var der jo ingen grund til når du kunne løse det, vel Og spørgeren ønskede ikke at gøre brug af mit råd. "Råbe op om hvad vi andre skal/vil/kan"??? Det eneste jeg har sagt er at når man ikke ved hvordan man nøjagtig går frem med en HijackThis log så skal man ikke begynde på det. Det kan gå grueligt galt. Tænk nu hvis Mille havde fixet alle, jeg så var pc'en sort idag. Jeg har stor respekt for alle dine svar herpå Kandu Manse, men det seneste indlægs ordlyd mener jeg blot skyldes frustration over at du ikke kunne løse problemet. Og så kommer jeg ikke med yderligere kommentarer lige iøjeblikket da der ligger flere hijacks og venter.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 09:59

og lige tilsidst. Jeg er vel ikke helt dum til det med sikkerhed, når jeg fører sikkerhedsgruppen med fire gange så mange points som nr. 2. Bemærkede det egentlig først nu da jeg gik ind under sikkerhed http://www.kandu.dk/dk/emne/30303

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-03 10:16

Jeg er klar over at du har en vis viden om emnet,det oplyser du om i hvert eneste spørsmål der bliver taget op om emnet,og stakkels mennesker der prøver
at modsige dig,så kommer du med en hel doktor afhandling om hvorfor de
skal overlade problemet til dig og spywarefri.dk,man kan ihvert tilfælde ikke beskylde dig for at være beskeden.

Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 11:10

Manse9933>Hvis andre er af samme opfattelse om dig, beklager jeg og forlader gerne Kandu. Grunden til at jeg henviser meget til Spywarefri.dk (og det gør jeg) er selvfølgelig fordi jeg ved hvad de mennesker som står bag kan, og så er det jo gratis. Jeg kommer ikke med yderligere kommentarer til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-03 11:33

Så Så,historien er ikke længre,vi kan jo ikke være egnig om alting,du siger din mening og jeg siger min,jeg tror der plads nok på kandu til os begge,ta det som en oplevelse,vi ses på kandu.

Manse9933

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 27-07-03 02:51

Hej als!

Lad dig endelig ikke kyse af at nogen kalder dig for en "Karl smart"!

Dine indlæg er seriøse, præcise og uden div. mudderkastende prædikater om andre brugere!!

Ville håbe alle kunne følge dit eksempel!

Der findes da heldigvis andre seriøse fora f.eks spyfri.dk , hvor der ikke findes div. pointsystemer med hvad det indebærer af fristelser for svage sjæle, men det er efter min oprigtige mening et tab for dette forum, hvis du tager alle de nærtagende og frustrede brugeres udsagn til indtægt!
Hæv dig over det niveau. Please!

Der er vel forhåbentlig plads til os alle, tykke som tynde, intelligente som mindre do.

En STOR tak for dine indlæg og forhåbentlig på gen-mail her på kandu.dk!

Med venlig hilsen Rupta.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 27-07-03 03:14

En rettelse:

Det seriøse danske forums navn er: spywarefri.dk

HUSK DET NU!!!

//Rupta

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 08:15

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-03 11:50

Hej Manse9933

Jeg har ved nogle lejligheder set, at du har taget skarpt afstand fra janteloven,
og det synspunkt er jeg ganske enig i.
Derfor forstår jeg heller ikke dine kommentarer til als.
Efter min mening er det en stor kvalitet, at en bruger er særlig kvalificeret
inden for et eksakt felt. Så hvorfor blive muggen over det?

Og hvis der er noget, als IKKE er - så er det da en "Karl Smart"!

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 27-07-03 12:01

Det er måden als kommentere andres indlæg og forsøg på at hjælpe spørgeren
der sætter mit p... i kog,andet har jeg såment ikke at tilføje,ellers er
han en ok fyr,udover det så har du ret.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 28-07-03 08:21

Tak for svaret Manse9933.