/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Lexmark Z23e
Fra : maya123
Vist : 526 gange
120 point
Dato : 03-01-02 07:10

Hejsa og godt nytår
Jeg har fået ovenstående maskine i julegave, der fulgte en farvepatron med,
der er også plads til en sort patron...Nu vil jeg gerne vide, hvor jeg får oplysninger om
hvordan man fylder refill, der er ingen hjælp på Lexmarks hjemmeside og kan jeg bruge
patroner, fra andre modeller af Lexmark, da de nogle gange er billigere, og hvor kan
jeg se det henne (nettet)...Er der nogen der har nogle gode sider jeg kan slå op på..
Hvis der ellers er nogle fede trix omkring emnet, modtager jeg gerne og kan jeg bruge
alm. kopipapir, når det bare er til alm. breve osv, har søgt på goooogle, men fandt
ikke lige det jeg søgte ?????På forhånd tak og venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-01-02 09:07

Takker vestergade
Jeg har været på de ovennævnte sider et par gange, før jeg stillede mit første spørgsmål her
og måske var mit spørgsmål ikke præcis nok.....
1. Kan jeg feks bruge patroner til Lexmark Z13 eller Z33 osv ???
2. Kan jeg bruge refill sæt til andre Lexmark typer
På det medfølgende hæfte står det somom, jeg kun kan bruge det der passer til Z23e, men
det er som skrevet, en smule dyrere og ikke mange forretninger har 10N0026 (farve) og
10N0016 (sort) endnu engang venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 03-01-02 10:23

hej maya123
jeg har haft lignende problem med z23, har talt med refilshoppen,prøv det

venlig hilsen, ingole

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-01-02 10:26

Hvis du finder ud af noget med refilshoppen, så skriv lige svaret her. Jeg er også interesseret i det..

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-01-02 10:42

Jeg ved godt dette ikke er svaret, men jeg har handlet med nedennævnte firma flere gange og de er billige, rigtig billige og blækket virker fortrinligt. Når du først har "sprøjten" så køber du blot blækket f.eks. 103kr + moms for 250 ml. til din printer. Til de priser gider jeg ikke eksperimentere med andre patroner.. Men se nu linket og du kan jo evt. ringe til dem.
http://www.activeprint.dk/

mv.
summer

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 120 point
Dato : 03-01-02 11:40

Hej Maya
Først og fremmest skal du vide at du inden for garantiperioden har gratis Hotline til Lexmark
Så prøv i første omgang at spørge dem over ved lexmark om du kan bruge andre nummer af Patroner
Telefonnumre: 38 48 72 46
(Man-Fre 9:30 - 18:00)
Fax: 38 48 73 22
http://www.lexmark-europe.com/emea/denmark/index.html
Jeg har selv haft en Lexmark 5700 og til den kunne jeg kun bruge patroner med de nummer der hørte til den-og de var ret dyre-350kr pr patron-og det vil sige at skulle jeg have begge patroner skiftet ud kostede det mig cirka 700kr en halvdyr fornøjelse-til den pris kan man jo få en ny printer med to patroner i,jeg var meget glad ved min lexmark,men for nærrig til at købe patroner-så jeg har skiftet den ud med en HP.
Du kan nemt selv købe en startsæt til opfylding af Patroner-men har du ikke forstand på det-skal du holde dig langt væk fra det-og i stedet få en der har forstand på det til at gører det
Du skal bare vide at sker der noget ved din printer foråsaget af patronerne-her tænkes der på-hvis de skulle være utætte og blækket er rendt ned i din printer-så bortfalder garantien.
Du har på denne side fået en masse link til steder der påfylder patroner så det vil jeg ikke nævne
angående papir kan du bruge alt slaks papir til din printer
Men prøv at starte med at ringe til Lexmark da du lige så godt kan benytte dig af din gratis hotline
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-01-02 16:28

Tak til alle, der har ført mig videre i dette spørgsmål og til Harlekin, jeg fik at vide fra
refillshoppen, at man også kan bruge refillkits Lexmark 12A1970 og 12A1980 og
Photo starterpack, der har 3 forskellige papirtyper, ellers bruger jeg brianis råd, her
ovenover, Tak Brian
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-01-02 07:15

Til dem, der har yderligere interesse i Lexmark Z23e
Jeg ringede til Lexmark i går, de sagde at jeg kun måtte bruge 10N0026 og 10N0016, da de
patroner er lavet specielt til denne model....Det må så være op til jer, om I vil løbe risikoen,
ved at bruge andet, for mit eget vedkommende, har jeg endnu ikke taget en beslutning, men
har dog anskaffet mig et refillsæt....fra trykspar.dk , vil måske vende tilbage, hvis jeg bruger
det Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-02-02 08:07

Jeg har med STOR held (og dygtighed, he he) fyldt med 10N0016 sort i Lexmark Z23e, d.d, det gik fint, borset fra at det blev ved at dryppe ud af dysserne, jeg duppede og tørrede, det lykkedes til sidst at få det stoppet, men til dem der vil prøve, vær forsigtig, at I ikke ødelægger noget, brug en blød ren klud eller køkkenrulle, eller få hjælp fra en der har prøvet det før Jeg fandt ud af at jeg havde fyldt lidt rigeligt blæk i, derfor *SSS*
Min virker nu, mit næste projekt bliver at fylde farvepatronen, puuhha
Hav en god dag....VH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 02-03-02 08:39

Jeg mangler lige at afslutte mit lille projekt, jeg har fyldt farvepatronen op, det var meget besværligt at åbne den og jeg måtte bruge lidt vold, da den nærmest skal brækkes op og man ikke må røre ved de kobbertråde der sidder i bunden...Jeg skar mig kun 3 gange i fingrene, men det lykkedes, pas på , fyld ikke for meget i ad gangen, jeg tog ca.3-4 ml i første omgang...
Det hele virker perfekt nu og jeg har fyldt sort på igen..... HUSK lige at det er på eget ansvar
*GGG* Så betragter jeg dette indlæg som afsluttet.... MVH og god weekend maya123