/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændovnen er grå ???
Fra : TGR
Vist : 1000 gange
50 point
Dato : 23-07-03 01:25

Vi har en brændovn i 5mm sortmalet jernplade. Lågerne (u.glas) er nu (omkring drejespjældene) blevet
aske-grå. Jeg har skrubbet, men det hjælper ikke ! Hva gør jeg ???

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 01:44

Hej TGR

Du skal smøre og pudse med ovnsværte, så kommer det hele til at stå som nyt.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-07-03 06:21

Du kan også vaske den helt ren med gamle klude og defter lade den tørre og give den en gang pejsemaling. Er den helt glat i overfladen skal du være nøje med på smøringen. Maling smitter i modsætning til ovnsværte ikke af.

Accepteret svar
Fra : jytteras

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-03 23:10

Min brændeovn så ud som din og jeg forestillede mig en større proces, men hos PROFA (malerkæden) - og sikkert andre steder - fandt jeg et middel, der blot skulle påføres med en blød klud og så have lov at tørre.

RESULTAT; en brændeovn, der blev så flot, som var den helt ny .............. tilmed var det overordentligt billigt.

Så ind til Profa eller en anden farvehandel og forhør dig

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 18-08-03 08:50

Hej TGR........

Hvis dit problem er løst kunne du så ikke være rar at lukke spørgsmålet.

Sren Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : TGR