/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtgevær
Fra : hephep
Vist : 1770 gange
20 point
Dato : 22-07-03 20:26

Er der nogen som er interesseret i at købe et jagtgevær?

Mærke: Rizzini.
Kaliber: 12/70.
Over/under.
Single aftræk.
Pæn stand.
Pris: kr. 3000,-

Mærke: Eibar.
Kaliber: 12/70
Side by side.
Dobbelt aftræk.
Ok stand
Pris: kr. 1200,-

Geværerne befinder sig i Århus hvis der er nogen som er interesseret!

Giv et bud.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 20:48

Et mærkeligt sted at annoncere.
Prøv Danmarks Jægerforbunds medlemsblad "Jæger"

Danmarks Jægerforbund
Højnæsvej 56
2610 Rødovre

Mvh
John

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-03 21:09

Ja her på kandu er der kun pointjægere, til det behøver vi ikke et jagtgevær. Skal man ikke have våbentilladelse til et sådant gevær?

mvh ans

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 21:14

Næh, men jagttegn
mvh john

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-03 21:25

-> hephep hvis du får solgt dine jagtgeværer, så vil det måske være en god ide at køberne har jagttegn, så de lovligt kan bruge dem. Der er jo ofte noget i medierne om at sådanne geværer bliver oversavet, og så er de vist ikke så lovlige. Måske vil du uden at vide det blive inddraget i sådan en sag.

mvh ans

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 21:36

Det skal lige bemærkes, at køber i dag, er pligtig til at indberette køb af haglgevær til politiet.

mvh John

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-03 21:44

Ja køber, men hvad med sælger, skal han/hun ikke indberette salget?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 22:03

->ans Nej, og det er også noget som selv lovlige jægere er slemme til at glemme.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-03 23:36

Min com. gik "død". Jeg havde lige fundet en §2 stk ?, som sagde at sælger skulle sikre sig at køber havde jagttegn.

Til hephep: Jeg er ikke interesseret i at købe et jagtgevær.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : hephep

Dato : 23-07-03 18:07

Hej Ans

Jeg har selvfølgelig ingen interesse i at sælge geværene til folk som ikke på lovlig vis kan erhverve sig disse!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-03 18:10

Hej hepep:

Det glæder mig.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : kennyt

Dato : 25-07-03 01:30

Hej

Man behøver ikke et jagttegn for at købe et haglgevær. Man søge om bæretilladelse, hvis man f.eks. vil skyde flugtskydning.

God sommer

Kommentar
Fra : hephep

Dato : 25-07-03 07:11

Hej

Selvom det ikke er uden væsentlighed, så er det ikke det denne forespørgsel drejer sig om.

Jeg forespøger om nogle er interesserede i at købe et af mine geværer. Ikke hvilke regler der er omkring salg af disse!!!

Med venlig hilsen og god sommer

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:45

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : leonbonvin

Dato : 05-02-04 11:55

Kan sende et billede på dit gevær?
mail:levvis@urtestuen.dk