/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Netværk Ukendt computernavn
Fra : PennyX
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 20-07-03 22:52

Jeg har internet gennem en Nokia-bridge med HUB. Der er tilsluttet en Router, på den er der 3 PC'er ( 2 XP og 1 NT ) Alle kan se hinandens delte drev og mapper, men de 2 XP'er står nu som "ukendt" under ( Computer ) på sin egen PC i "vis netværkssteder". De 2 Xp hedder Master og Laptop. På MasterPC står Master som ”Ukendt” men Laptop har sit Computernavn. På Laptop står Laptop som ”Ukendt” men Master har sit Computernavn.
Det startede rigtigt med alles respektive Computernavne, men når jeg skulle se ned i drev og mapper på respektive XP PC, ændrede ikonerne sig fra netværks mappe og drevikoner til alm. drev og mappeikoner, man kan dog stadig se alt hos hinanden. Skal det være sådan eller er der noget jeg har gjort galt.

Kommentar
Fra : Biztech.dk

Dato : 20-07-03 23:00

hej Penny

prøv at checke om Microsoft Firewall er sat til så kan de ikke blive set på lan delen hellere prøv evt. at pinge deres ip-adr.

prøv evt. slå firewall fra i lan-forbindelse og gå der efter ind i advanceret

Biztech

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 20-07-03 23:08

Hej Biztech.dk

Firewall er ikke sat til og jeg kan pinge alt

mvh
PennyX

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 01:05

Prøv at slukke hubben og start maskinerne efter at hubben er tændt igen.
En hub kan godt blive lidt vanskelig en gang i mellem.
Emesen.