|
| liste lavet i Frontpage Fra : bigmozzy | Vist : 418 gange 100 point Dato : 20-07-03 19:58 |
|
Jeg bruger Frontpage 2002. Jeg er ved at lave en liste, men hvordan får jeg den sendt fra min hjemmeside til min mailboks?
Jeg har lavet flg. knapper i bunden af listen:
Send formular og nulstil formular.
Jeg prøvede at lave et hyperlink til send formular med min mail adr. i og det virkede ikke.
Jeg har ikke lavet det i HTML da jeg ikke kan den slags.
| |
| Kommentar Fra : copycatDK |
Dato : 20-07-03 20:44 |
|
Prøv at højreklikke på linket og vælge egenskaber for hyperlink. Der skulle nu komme en boks frem. Og nede omkring venstre hjørne er der nogle små iconer og der skal du trykke på den med en kuvert på.
Eller der hvor der står URL kan du skrive "mailto:navn@domæin.dk" Frks. "mailto:copycatdk@kandu.dk"
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 20-07-03 21:41 |
| | |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 21-07-03 00:35 |
|
Når man prøver at skrive i din liste, vil den ha' at man indstallerer et program.
Du må forudse at mange som jeg ikke tør dette, af skræk for virus ol.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : Phylock |
Dato : 21-07-03 00:48 |
| | |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 21-07-03 06:58 |
|
Det er heller ikke meningen at man skal installere noget, meningen skulle være at man udfylder den formaler som jeg laver og baretrykker på send knappen og bum så skulle den ligge i min mailboks.
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 22-07-03 23:15 |
|
Hej.
Det er såment ikke så svært, når bare man ved hvordan.
I din formular skal du højreklikke og vælge indstillinger for formular.
Herefter sætter du kryds i rubrikken "send til"
Dernæst skriver du din emailadresse. Du skal ikke skrive mailto. foran.
Nu skulle den gerne virke, forudsat at der på serveren er indstalleret Ft-extensions.
Bruger selv denne metode på vores hjemmeside http://stas.dk hvor man kan tilmelde link.
søren
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 23-07-03 06:58 |
|
Jeg kan stadig ikke få det til at virke :(
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 24-07-03 22:54 |
|
Kan du ikke prøve at forklare hvad og hvordan du har gjort, så skal jeg prøve at hjælpe hvis det er muligt.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 25-07-03 06:10 |
|
Jeg har lavet en formular ved hjælp af den der er i Frontpage. Der insætter den også selv knapperne. Jeg højre klikkede så i formularen, valgte "egenskaber for formular". Her indtastede jeg så min e-mail adr. Det hjalp ikke den kan ikke sende det.
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 25-07-03 10:06 |
|
Linket til din formular virker ikke lige nu, men hvis jeg husker rigtigt så havde du "send" og "nulstil" knapperne midt i det hele.
Når jeg laver en formular gør jeg følgende.
1. Indsætter formular.
2. Inde i dette område ( er markeret med stiplet linie ) og ikke nogen som helst andre steder, indsætter jeg så de felter som brugeren skal udfylde eller klikke på osv.
3. Nu skulle det hele gerne være samlet på en sådan måde at du har "send" og "nulstil" knapperne forneden i formularen. Det er nu du kan højreklikke og vælge hvad der skal ske med formularen, herunder at sende den til en email adresse.
Jeg håber det må virke for dig.
Søren.
Ps.
Har du prøvet at bruge en af guiderne og så rette den til.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 25-07-03 10:12 |
| | |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 25-07-03 11:27 |
|
Hej.
Jeg har lige prøvet formularen, når jeg trykker send bliver jeg sendt til en search side.
Jeg prøver at kigge på din kode i aften, så må vi se.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 25-07-03 11:40 |
|
Ps.
Jeg kom til at tænke på, om det måske er måden du udgiver på.
Når du har lavet en formular eller noget andet med komponenter, så skal du sørge for at udgive alt nyt, ikke kun siden. I indstillinger kan du vælge mellem at overskrive alt eller kun at udgive ændrede ting, vælg det sidste. Det er nemlig vigtigt at formularbehandleren kommer med op.
Blot et forslag.
søren
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 25-07-03 11:45 |
|
Hvordan finder jeg det sted hvor jeg skal gemme jeg alt henne?
Det hjælper vel ikke hvis jeg laver hjemmelavet knapper?
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 25-07-03 15:34 |
|
Hej.
Jeg forstår ikke dit spørgsmål helt, men hvis du mener hvor du skal gemme hvad henne når du udgiver, er det helt op til dig selv. Du kan gemme formularen i lige præsic hvilken mappe du vil på dit websted, frontpage laver nemlig nogle skjulte mapper hvor den bla. gemmer det den skal bruge for at behandle f.eks formularen, det er derfor det er vigtigt at du, når du har lavet f.eks. en ny formular at du sørger for at udgive alt og ikke bruger den mulighed der er for at markere en enkelt fil og så at udgive kun den. Den mulighed kan du bruge bagefter, hvis du f.eks. retter et eller andet.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 25-07-03 16:18 |
|
bigmozzy!
Når du arbejder med Front Pages er det vigtigt at du allerførst opretter et websted på din egen comp. Så laver du et eller andet. For nu at være sikker på om det hele er gemt (alt skal gemmes før upload) lukker du lige FP og åbner igen.
Nu kan du filer>udgiv websted>udgiv kun ændrede sider/udgiv alle og overskriv...
Det er metoden i FP til rimelig sikker upload.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 25-07-03 16:43 |
|
Jeg har prøvet det emesen har skrevet, men når jeg når dertil hvor jeg skal:
Nu kan du filer>udgiv websted>udgivelsesdestiantion aner jeg ikke hvad jeg skal skrive. For lige meget hvad jeg skriver i boks, kan den ikke finde ud af det.
Jeg bruger ellers CuteFTP til klare det med.
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 25-07-03 17:30 |
|
Når du udgiver skal du ikke skrive andet end http://ditdomain.dk eller hvad det nu hedder. Det burde din udbyder også have oplyst dig om.
Når du bruger FP er det vigtigt at du ikke bruger andre programmer til upload. Det kan nemlig føre til at filstrukturen bliver ødelagt.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 25-07-03 18:54 |
|
Du må have en adresse fra din udbyder hvor du kan lægge din FP.
(du skal ikke give adressen her)
Og den adresse skriver du under "angiv hvor du vil udgive........."
Du kan godt vise en adresse som du skal bruge, men SÅ LAV DEN OM
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 25-07-03 22:28 |
|
Mener i FTP Host Adressen?? feks. ftp.ditdomain.dk
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 26-07-03 09:43 |
|
Nej, når du udgiver med FP så er det til din http adresse. F.eks. http://www.kandu.dk
Frontpage sørger selv for at lægge tingene i de rigtige mapper. Hvis du har brugt et ftp program til upload, kan det være derfor at din formular ikke virker, du har nemlig ikke fået behandleren med op. Se tidligere indlæg.
Klik på udgiv i frontpage, skriv distanationen, herefter promter den for password og brugernavn. Skriv disse og tryk enter, herefter udgives dit websted og frontpage slutter af med at spørge dig om du vil se webstedet.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 26-07-03 11:45 |
|
Så bliver jeg vel nødtil at droppe det?? - Jeg kan nemlig kun finde FTP adressen som jeg skrev op over.....
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 26-07-03 12:32 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 26-07-03 13:39 |
| | |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 26-07-03 18:42 |
|
Ja, hvor har du ret Eyvind.
bigmozzy, skulle have læst hvilke betingelser der er for hjemmesiden.
Ingen FP, ingen ggi, ingen asp på den gratis side. Det er jo derfor formularen ikke virker.
Søren
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 27-07-03 08:18 |
|
ok, jeg har kun forstand på at lave tingene i Frontpage under normal. Jeg aner ikke en meter om:
FP, ggi, asp, html.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-07-03 11:27 |
|
bigmozzy!
En server som har hjemmesiden liggende, skal være indrettet til at håndtere forskellige programmer og udvidelser. FP ext. er f.eks. Front Page udvidelser. For det første skal din udbyder kunne give dig adgang til upload via Front Pages (FP) og for det andet skal han have indstalleret FP udvidelse for bl.a. at du kan lave den formular du er i gang med - og det ser det ud til at du ikke kan.
Jeg syntes også FP er et godt program men det kræver en god udbyder.
Eyvind.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 27-07-03 13:09 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-07-03 13:38 |
|
Ja men det er hjemmesidens udbyder der skal ha' FP udvidelser.
Eyvind.
| |
| Kommentar Fra : stas |
Dato : 27-07-03 14:58 |
|
Hej.
Hvis jeg læste rigtigt igår på fortunecity, og at jeg formoder du har en gratis hjemmeside plads, så har du ikke adgang til at bruge de lidt mere avancered ting i Frontpage, herunder formular, fordi en formular kræver en eller anden form for scriptsprog for at fungere. I frontpage vil det typisk være ggi eller asp.
Du kan på http://www.hotscripts.com finde nogle formularer der er skrevet i javascript. Dem kan du så selv rette til og de vil fungere.
Alternativet er at du finder en hjemmesideudbyder, der understøtter frontpage ext.
Om der findes nogen gratis ved jeg ikke, for jeg har selv valgt at betale for det.
Jeg ønsker dig held og lykke.
Søren.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 27-07-03 15:04 |
|
Jeg har kigget på den side du henviste til, men det står desværre på engelsk, og det forstår jeg ikke. Kan kun dansk. :(
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 14-08-03 10:11 |
|
Jeg har nu skiftet til www.frac.dk og her skulle det kunne lade sig gøre ikke?
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 14-08-03 16:24 |
|
Det ser ud til kunne lade sig gøre med mail på din hjemmeside.
Emesen/Eyvind.
| |
| Kommentar Fra : bigmozzy |
Dato : 15-08-03 06:10 |
|
kan sq ikke finde ud af det :'o(
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|