/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Iriterende Hotbar, hjææælp
Fra : ppk
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 20-07-03 08:32

Hej

Jeg har ved et eller andet tilfælde fået installeret en Hotbar, som det IKKE kan lykkedes mig at fjerne.

Mit styresystem er Windows XP Pro, og har installeret RegCleaner.

Jeg har kigget efter den i tilføj/fjern, men her er den ikke at se. Så derfor brugte jeg RegCleaner 4.3 og kunne der kun se den i PROGRAMMER, her fjernede jeg så alt med Hotbar. Men skidtet kommer stadig når jeg åbner Explore eller Outlook Expres.

Skulle nogen have en ide om hvordan skidtet fjernes igen, vil jeg blive meget glad.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 08:40

Prøv at dawnlode dette program og kør det,opdater det først>

http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 08:45

Du kan også køre denne test>

http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Hvad hedder denne hotBar?

Manse9933

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 20-07-03 09:01

Jeg har også bæret så uheldig at få hotbar på min maskine. Med IE besøgte jeg www.pagetutor.com og pludselig var der en boks hvor jeg meget uheldigt kom til at klikke på OK fordi jeg bare ville have den til at gå væk. På det tidspunkt skulle jeg have flået 220V stikket ud. Det lykkedes mig ved at klikke på en masse luk at forhindre, at der kom kom hotbar i outlook, men hver gang jeg åbner IE kommer der en ekstra (åndsvag) menulinie, som jeg må fjerne ved at højreklikke på den.
vh nyfigen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 09:12

Dawnloade også dette program,sammen skulle de sørge for at det ikke sker igen,
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html(opdater)du kan åbne det i
spyBot immuisering.
Gå ind i immunisering og tryk immuniser,samme sted ,tryk indstaller browser hjælp og sæt den til spørg efter blokerings bekræftelse,så kan du se hvad der bliver blokeret for når du er på nettet(altså i spyBot SD)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 09:16

du kan sætte interface sprog til dansk,hjælp er på engelsk,gå også ind i opsætning og sæt opsætningen efter dine behov.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-03 09:29

Hej alle overstående

Mange tak for de hurtige svar !
så må jeg om det kan lykkes at fjerne det igen, jeg kender ikke noget navn på Hotbaren det var en eller anden side jeg var inde på og fik trykket OK til den.

Jeg kunne jo ikke forestille mig at den var så svær at komme af med igen, men af skade bliver man forhåbentlig klog.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-03 09:43

Hej

Jeg har nu prøvet følgende adresse
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
den har fundet den "dumme" hotbar og en del andre som er blevet fjernet !

Så nu vil jeg prøve at genstarte og se om IKKE man skulle være heldig at skidtet er væk.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 09:48

Hvis jeg var dig ville jeg indstallere de ovenstående programmer,for at beskytte din pc for alt det skidt man kan rissikerer at få ind på pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 09:50

spyBot gør det samme som den online scanning som du lige har kørt.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-03 10:12

Hej Manse9933

Det ser nu ud til at den er blevet fjernet efektivt !

Men ved genstart kom der en besked jeg ikke helt forstår, i boksen som hed
Download Receiver stod der følgende.

eAcceleration
Thank you for installing !
We appreciate your support in helping us provide you with more free software.
We have detected that you do not have eAcceleration`s indispensable Download Recceiver. Please allow us to install this device for you.

Den eneste mulighed der var til denne boks var at trykke på OK
så nu er gode råd dyre, er det noget der bør fjernes igen ?
måske kan du give mig en forklaring på dette også da mit engelske ikke noget at råbe hurra for.

Det var noget der kom efter online scanningen for spyware.

Programmet spyBot er det freeware ? og findes det evt. på dansk ?
vil du give et link til download af det.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 10:19

Programmet spyBot er det freeware ,ja og ja der dansk sprog mulighed i selve programmet men hjælp er på engelsk.

Den meddelse du får er programmet du har fjernet der prøver at snyde dig til at genindstallere det tryk nej eller tryk på det røde kryds.

http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1
ups.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 20-07-03 10:20

Spybot kan fjerne hotbar.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 10:23

vis det bliver ved med at komme med denne meddelse så kør spyBot og din regcleaner bagefter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 10:26

Spybot kan fjerne hotbar.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja,gå ind i undtagelser og se det meste den kan fjerne,skal opdateres jævnligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 10:52

Du skal passe på,hvis du har programmer med tracking og adware som du gerne
vil beholde,at du ikke fjerner disse elementer,fordi der er nogle programmer der ikke
vil funggere når du fjerner disse spyware og adware elementer,men disse programmer er ikke noget at samle på,efter min mening.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 11:02

når du har lavet en søgning f.eks.alle fil sæt så kan du afmærke de enkelte
ellementer og højre klikke på disse så får du flere mulighedder for at se
hvad hvor eller åbne den pågældene mappe hvor dette prodckt høre hjemme o.s.v

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-07-03 18:52

Skulle det ikke lykkes for dig kan du spørge i forummet på Spywarefri.dk og jeg er så sikker på at du har en helt ren pc senere på aftenen. De er alle meget dygtige. Prøv at gå ind i deres forum og se hvad de har svaret på.

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-07-03 22:12
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-07-03 07:59

Hej

Jeg har nu fået installeret SpyBot og er kommet af med den "dumme" Hotbar
men så efterfølgende er der kommet en eAcceleration boks op på skærmen
hver gang jeg starter maskinen !

Spørgsmålet er nu hvad gør dette program, er det noget der skal være der ?
når man bruger SpyBot.

Se indlæget længere oppe ( 20-07-03 10:12 )

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-07-03 09:00

Ja, men det kan jeg da godt sige dig. eacceleration laver kighuller til din pc og sørger for at bringe informationen om dig og din færden på internettet ud til andre. Du kan evt. se her: http://www.safersite.com/PestInfo/db/e/eacceleration.asp
Jeg kan ikke nok anbefale dig at stille spørgsmålet hos Spywarefri.dk Så får du fjernet alt dit snavs og tro mig. Du har sikker meget som ligger godt skjult og som normale spywarefjernere ikke kan tage.
eAcceleration skulle dog muligvis kunne fjernes med onlinescanneren fra Spywarefri. Den er i hvert fald i scannerens database. Onlinescanneren finder du her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
men du skal have renset din pc helt uden at formatere og det kan de kun gøre hos Spywarefri. Her er linket til deres forum http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Nu er det op til dig Preben om du vil have renset din puter eller ej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-03 11:19

Nej den skal ikke være der den skal slettes,har du kørt SpyBot?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-03 12:07

indstil, opsætning,gå ned i bunden ekspert indstillinger,sæt flue ben i alle fire bokse,eksterne fremvisere,sæt flueben i alle tre,gå så ind i Search & destroye,nede i bunden trykker du på fil-sæt og vælg alle filsæt, og tryk så
scan system,det der så kommer frem i rødt er spyware og andet ubehaligt som
du så sætter flueben i og trykker afhjælp valgte problemer,vis du ikke har
software indstalleret som indeholder reklamer eller spyware som du vil beholde
så kan du godt trykke maker alle problemer og så trykke på afhjælp alle problemer,den sletter ikke alt det andet den tømmer bare de forskællige temporary internet filer og cookis og gemmer log filerne så de er sværere at spionere i for spyware,det gør jeg,herefter kan du nøjes med fil-sæt scan kun
efter bruger adfærs-sporing og så køre fuld filsæt en gang om ugen eller efter
behov.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-03 12:11

se også indlæg Dato : 20-07-03 11:02

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-03 12:19

husk at opdatere programmet først

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-03 12:33

Jeg anbefaler også at du indstallere indlæg Dato : 20-07-03 09:12,husk også at opdatere det ofte.

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-12-03 21:08

Tak for svaret Manse9933.