/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Singleside 256 MB RAM - i Motherboard AB~
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 19-07-03 11:41

Hej
Singleside RAM Motherboard ABIT-BE6-II
Jeg er rendt ind i et problem omkring RAM til Motherboard ABIT-BE6-II.

Jeg har et RAM modul på 256 MB hvor den kun kan anvdende de 128 MB

Probelemet er at der idag kun fremstilles single side monteret RAM-moduler.
Print hvor der kun er klodser på den ene side.
samt at disse klodser er 32 MB mod tidligere 16 MB.

Min Bios er V6.00PG med Plug and play Extension V1.0A.

Er der nogen her der har eftermonteret singleside RAM med succes og i såfald hvad
har du gjort for at få det til at virke ?

Hvilken Bio version køre du med hvis det virker hos dig?
mvh og tak
Benjamin

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 12:03

Du skal ikke fokusere på om det er "singlesided" eller "doublesided" - det er noget fabrikanten bestemmer.

Du skal bare være sikker på typen af RAM og om de virker i det hele taget.
Specifikationer for dit motherboard finder du her: http://www.thetechzone.com/reviews/motherboards/abit_be6_ii/page2.htm

Hvis de Ram du har ER på 256 MB/SD-RAM/168 pins og den kun tæller op til 128 MB, er RAM'ene defekte

Mvh

Accepteret svar
Fra : andy40

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-03 21:24

Har selv et BE6-II Ver 1.0 , kører uden problemer nu efter udskiftning af dårlige "caps" . Så jeg kender RAM problemet!!

Dette med "singlesided" -"doublesided" RAM-klodser ER vigtigt. Fordi BE6-II har de gamle BX-kredse til at styre på bundkortet, SKAL RAM-klodser over 128MB være "doublesided".

SHG a/s i Århus har Double-sided RAM-klodser på 256MB ( dog til 133MHz) men de skulle nok kunne køre med de 100MHz der er på hukommelsesbussen på Bundkortet.
SHG A/S hjemmeside:

http://www.shg.dk/

Ellers prøv hjemmesiderne hos nogle af de store Hukommelses producenter : Kingston, Crucial, Hynex, Samsung

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-12-03 22:10

Tak for svaret andy40.
Undskyld det gik lidt tid før jeg fik lukket denne
God Jul og godt nytår
Benjamin