/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til cdrom i dos 6,22
Fra : Sniper12
Vist : 271 gange
100 point
Dato : 19-07-03 00:00

Jeg er ved at lave en gammel pc men kan ikke få mit cdrom drev til at virke i dos det virker fint under windows, der er bare ikke windows på den pc med dos på. det er et Vuego drev 24X speed jeg har hentet alle de drivere jeg kan finde men de virker ikke selv om man bruger de setup prog. der er med til dem.

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 00:25

Et CD-ROM drev G:

config.sys -> device=aspicd.sys /d:cd000 ( Her er jeg i tvivl om switchen d , det kunne være a eller s eller...?)

autoexec.bat -> mscdex.exe /d:cd000 /l:g /m:10

eller deromkring, kan ikke lige huske om switchene er rigtige: 100 år siden jeg var i DOS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 00:28

Har tjekket. Jo, den er go nok!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-07-03 10:54

Molokyle!
Se lige på dette sp. http://www.kandu.dk/dk/spg/18923
Emesen.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 19-07-03 11:10

Det virker ikke på mit drev jeg har fået det til at virke med en gammel win98 disk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 17:33

emesen -> Dét kan jeg ikke decifrere...?

Sniper12 -> Virker det nu eller hva'? Hvis du går den gamle bootdisk 'Win98' efter i sømmene vil du se, switchene er de samme, som jeg anførte. Du skal selvfølgelig have filerne : aspicd.sys og mscdex.exe liggende i roden, hvis du vil følge mit ovenstående eksempel! Eller må du angige den fulde sti. Eks. :

config.sys -> device=c:\cd\aspicd.sys /D:cd000 ..( Forudsat din driver ligger i c:\cd )

autoexex.bat -> c:\dos\mscdex.exe /D:cd000 /L:g /M:10 ..( Forudsat din MSCDEX.EXE ligger i c:\dos )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 20-07-03 22:36

ja det virker fint nu brugte bare alt det der lå på den disk

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-03 23:10

Ok. så acceptér emesen eller no'én's kommentar. Her ------------------------------------------------------------> ---^

Så; slipper du også for flere E-mails

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Sniper12

Dato : 20-07-03 23:52

Tak for svaret molokyle.

Du får dem bare da du kom med nogle gode forslag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-03 00:11

Danke Well.... Sniper12.

</MOLOKYLE>