/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WIN '98
Fra : ole_thorsen
Vist : 252 gange
100 point
Dato : 18-07-03 12:51

Hej !
Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvorvidt det er muligt at installere WIN '98 SE oveni WIN '98 ? uden at man mister data, Internet opsætning o.l.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 12:57

Ja, det kan du godt. Du mister ikke noget. Nogle Win98 SE versioner vil dog ikke installere, hvis der ligger et 'andet' operativ system i forvejen. Så må du finde en opgraderings CD-ROM til Win98 SE et sted, men du mister stadig ikke noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 18-07-03 13:03

-> Molokyle

Tak for dit svar. Jeg må se at få taget mig sammen.
Hvis det nu ikke virker, ved du så, hvor man kan få fat i en opgraderings CD ?
Jeg har nemlig fået en original WIN '98 SE CD forærende fordi en kammerat overgik til XP

ole_thorsen

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-07-03 13:18

Hej ole_thorsen,
Du kan altid installere ME oven i '98.
Start din pc med opstartdiskette '98, start i DOS. skriv
ren c:\windows\win.com win.123
start pc'en på ny og kør setup fra ME cd'en. Sørg for at windows bliver installeret i c:\windows
Jeg går ud fra at din '98 version står i c:\windows

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 13:22

Prøv den. Som sagt; den kommer selv ud og fortæller, hvis den ikke vil installere. Jeg opgraderede fra en engelsk Win98 til en Svensk Win98 SE uden problemer. Jeg havde netop også fået den af en ven, der gik over til XP. Min museums genstand af en 133Mhz. pentium I, vil nemlig ikke lege med XP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 13:25

hryttel -> Du snakker om ME? Vi taler SE ! men jeg tror ikke der den store forskel på Millenium Edition og Special Edition udgaverne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 13:28

Ps. Husk som det første, når du har fået Win98 SE ind at tjekke for sikkerheds opdateringer i Windows Update !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-07-03 13:51

</MOLOKYLE>
Undskyld, du har ret. Forskellen bliver den samme. På denne måde virker det altid!

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-07-03 16:56

SE = Second Edition = Anden Udgave
Hvis du har gamle programmer/grej er det ikke sikkert, det kører lige så godt under win 98SE.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 18:12

Ups.. Jeg havde skrevet; Special .... tak emesen.

Jeg opfatter SE som mere stabil end min gamle Win98.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-07-03 19:03

Jeg har både Win ME og Win98 SE - godtnok på hver sin computer.

Forskellen er, at det i WnME er muligt at køre systemgendannelse.
Derudover har WinME nogle gode sikkerhedsforanstaltninger indbygget.
Hvis man fx kommer til at slette en systemfil, gendannes den i løbet af et splitsekund.

Den slags raffinementer findes ikke i Win98 SE, som desuden - i hvert fald hos mig -
har en forkærlighed for at lave blå skærm på de mest uventede tidspunkter.
Som regel lader problemet sig dog løse ved at trykke på en tilfældig tast.

Og når man først har vænnet sig til det, er Win98 SE såmænd et udmærket styresystem.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-07-03 19:20

Hovsa, nu ser jeg, at det slet ikke er WinME, du vil installere.
Så glem min kommentar - eller gem den, til du en dag får
en cd med WinME på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-03 00:33

Nåh..,men fik du taget dig sammen ole_thorsen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:46

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>