/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
fem flade flødeboller...
Fra : osSso
Vist : 6241 gange
100 point
Dato : 16-07-03 23:13

Fem flade flødeboller på et fladt flødebollefad
bispens gipsgebis
præstens ged i marken
får får får - nej, får får lam
....
Er der nogen der kan flere af samme slags?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:18

pluk frisk frugt med en brugt frugplukker. (Siges tre gange!)

præsten sidder i kælderen og piller spæk (skal siges MEGET hurtigt. Og højt!!!!!!)

Da de hvide kom til de vildes ville, ville de vilde vide hvad de hvide vilde vide...

how much wood could a woodchopper chop if a woodchopper could chop wood

Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-03 23:26

lektilæs kulitorum femihverum

ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:29

http://www.enchantedlearning.com/rhymes/Woodchuck.shtml

Her er en hel masse af dem på engelsk..også the woodchopper

How much wood

would a woodchuck chuck,

if a woodchuck

could chuck wood?

--------------------------------------------------------------------------------

As much wood
As a woodchuck would,

if a woodchuck

could chuck wood.

Der står godt nok "the end" efter det, men jeg kan huske et oldgammelt spil, "Largo the Embargo", hvor den kørte i een uendelighed!!!!

Whether the weather be fine,

Or whether the weather be not,

Whether the weather be cold, ,

Or whether the weather be hot, ,

We'll weather the weather, ,

Whatever the weather,

Whether we like it or not.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-03 23:31

Ka´køer li´likør? - Nej, køer ka´ikke li´likør, køer ka li´ køer!

ns

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:31

Da de hvide kom til de vilde, ville de vilde vide, hvad de hvide ville de vilde. Hvis de hvide viste de vilde, at de hvide ville vide, hvad de vilde vidste, ville de vilde vise de hvide, hvad de vidste, de hvide ville tro, men da de vilde fik at vide, hvad de hvide ville de vilde, ville de vilde ikke vide af de hvide.

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 110 point
Dato : 16-07-03 23:32

venligst hugget fra http://www.math.ku.dk/muh/spas/sentences.html

der er mANGE!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-03 23:35

Når bådebygger Både bygger både, bygger bådebygger Både både både til Kongen og Marinen.

ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:35

Uddybende (af Jimmy E. Bachorek): Da de hvide kom til de vilde, ville de vilde vide, hvad de hvide ville de vilde, men de hvide ville ikke lade de vilde vide, hvad de hvide ville de vilde, for de hvide vidste, at hvis de vilde vidste, hvad de hvide ville de vilde, ville de vilde ikke lade de hvide vide, hvad de vilde vidste, for de hvide ville jo vide, om de vilde vidste, at guldet var værdifuldt...

http://www.h33.dk/ordknud_index.html

der er endnu flere
Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:39

Hvad er der i vejen med vejen i Vejen?
Der er det i vejen med vejen i Vejen,
at folk i Vejen går i vejen i vejen.
Det er det, der er i vejen med vejen i Vejen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-03 23:39

Is tap perne på ta gene. (Skal udtales på latrin)

...og det hedder : Bispens bisp gispede i sit gips gebis.

Prøv 3 gange hurtigt efter hinanden at sige :

Våd Glat Blå Blank Gade Plakat !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-03 23:41

..eller 3 hurtige gange :

Slagetern sad i kælleren og pillede spæk !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-07-03 23:58

molo- se mit første indlæg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:06

skingur -> Ups...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:07

skingur -> Giv mig dog ret : Det er en slagter og ikke en præst.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:09

ans -> Ka'kao? Ka'rate?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:11

Ps. Husk at gi'raffen mad og ta'lerknerne med !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:13

nå ja...måske er det en slagter...hva f..... skulle en præst lave i en kælder? Men det er sjoverere at sige forkert når det er præsten der ....... ...!!!!!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 00:14

Ringeren i ringe ringer ringere end ringeren ringer i ringsted...

og

der er flere indianer end de aner

// Toupie

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 17-07-03 00:17

Præstens ged på marken siges hurtigt flere gange i træk

MVH Bente

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:21

Toupie -> Yes : Man kan ringe til Tisted, men man kan ikke tisse til Ringsted.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:21

Ringeren fra Ringsted ringer ringere, end Ringer Ring fra Ringe ringer

(der var lige en "ring" mere end i Toupies.. )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:26

Hørt hos boghandleren:

Det er for meget forlangt for kort !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 00:27

molokyle

det kommer vel an på hvor man står ....man kan ringe fra Ringsted til Tisted men man kan ikke tisse fra Tisted til Ringsted

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 00:30

og

det kan ske det kniver med gaflerne....

man kan ikke (ægge) vide hvad man ikke (ægge) skal...

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:31

Selvom man kan ringe til Ringsted fra Tisted og og ringe fra Tisted til Ringsted kan man godt både tisse i Tisted og Ringsted. Men man skal tisse hjemmefra inden man kører til Ringsted til Tisted, for der er langt!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:32

...ups..

Selvom man kan ringe til Ringsted fra Tisted og og ringe fra Tisted til Ringsted kan man godt både tisse i Tisted og Ringsted. Men man skal tisse hjemmefra inden man kører til Ringsted fra Tisted, for der er langt!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 00:35

Toupie -> Retteligt: Man kan ringe fra Ringsted til Tisted, Men du kan ikke tisse fra Tisted til Ringsted.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 00:38

molokyle

Jeg ville slet ikke kunne tisse til Ringsted om jeg så stod på den anden side af byskiltet.... det virker ikke rigtigt for os piger

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:40

jo jo toupie...vi skal bare bælle en urimelig masse fadøl først!!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 00:47

skingur

tror nu alligevel ikke jeg ville kunne

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-03 01:06

Kan du på Kandu så kan du være glad

og nu kan og vil jeg gå i seng....nat nat alle sov godt og drøm sødt

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 01:09

Dyrk lige et noget langt ord på grønlandsk ..

Inuussutissarsiorsnnaajunnarrnerstutiralisukassikkunnukaqatigeqqaarusussimanngilluinnaqqissaarsimanguatsiarsimagunaraluapaamminngooq !

..der kan oversættes til :

Tilsyneladende havde de i første omgang overhovedet ikke haft den ringeste lyst til at tage dem med til den "sølle" førtidspensionists sagsbehanders hjem !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 01:13

ja...det er et ord man kan øve sig på, lige inden man lægger sig til at sove...

Vil gå ind og øve mig, sleep tight!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 01:17

GoRoligNat, skingur og ALLE , include myself :_/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-03 06:29

Til osSso:

Ka´du li'noleum?

ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 08:33

ans -> Kaniner li' kø'r ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : coolwarp

Dato : 17-07-03 09:03

Itis apis potanda bigone (udtales på latin)

It is a pispot and a big one... hvadend det så skal betyde

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 09:20

Sjûv sjiver råbrø' sejlada i Svaneke hávn (Udtales på bornholmsk)
= syv skiver rugbrød sejlede i Svaneke havn.

Maler mester madsen maler mange malerier.

Toben sad på treben og gnavede i etben, så kom firben og ville stjæle etben fra toben. Men da toben lige sad så odt på treben og gnavede på etben, ville toben ikke af med etben til firben. Så bed firben toben, så toben faldt af treben og tabte etben. Så stjal firben etben og begyndte at løbe, men toben var hurtig og snuppede treben g kastede den efter firben så den tabte etben.
(Etben= en knogle Toben= et menneske Treben= en skammel Firben= en hund)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 09:24

Lacoste koste hva' det vil.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 09:40

he he sabelfisk...
malermester madsen maler muligvis mange malerier, men malermester møller mangler meget maling.. hvor mange m´er er der i det?

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 09:49

Der er ingen m'er i det... D-E-T

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 09:53

dyyygtig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 10:08

Hvis man kan bage en bolle. Kan man så også bolle en bager?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 10:11

Åhh vær sød ikke at lukke denne tråd foreløbig.. jeg bliver nemlig nødt til at smutte nu.. r tilbage klokken 12..
sommerkram til alle..

Kommentar
Fra : coolwarp

Dato : 17-07-03 10:32

Jeg havde engang en kæreste, hvis morfar havde skrevet en bog (og udgivet den), hvor alle ord kun indeholdt vokalen E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 11:28

coolwarp -> Er du sikker?

Guiseppe Varaldos; All'alba Sharrazad andrá ammazzata (Sharrazad skal hænges ved daggry) er på italiensk med kun a'er.

Douglas R. Hofstadter har i sin bog: 'Le Ton beau de Marot' oversat en stykke af Dante's Inferno med kun e'er. Edmon Rostand har oversat et stykke af: 'Cyrano de Bergerac' med kun o'er.
Dette kaldes monovokalistisk.

Et lipogram er det modsatte: En tekst uden et bestemt bogstav. Ernest Vincent Wright skev i 1930; 'Gadsby' (ikke Gatsby!). En hel roman uden e'er.
Georges Perec skrev en fransk novelle : 'La disparition' ligeldes uden e'er.

Kender du navnet på denne kærestes morfar ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-07-03 12:21

Uden at være racistisk
For syv salte skide stive svenskere da' osse'
Hygge... sjov streng
Søren (på jobbet)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 12:44

En af dem der red med fane.

Et palindrom er et special tilfælde af et anagram.

Her er et link til en masse engelske : http://www.palindromes.org/

..og danske : http://www.elkan.dk/palindrom.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-03 12:46

norske fiske kutter ( siges tre gange hurtigt..!!) så må i selv gætte hvad det skal blive til..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 13:07

Kender I et pangram? En sætning der indeholder hele alpfabetet.

Her et på engelsk (A-Z):

This pangram contains five a's, two b's, two c's, three d's, forty-six e's, five f's, four g's, two h's, fifteen i's, four j's, one k, two l's, two m's, seventeen n's, one o, two p's, one q, seven r's, twenty-four s's, sixteen t's, one u, eleven v's, eight w's, one x, one y, and six z's.

Tæl selv efter!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 13:18

Ups.. det var min engelske direkte over sættelse fra Hollandsk !!! ..og så passer det delvfølgelig ikke !!! I får den på Hollandsk istedet:

Dit pangram bevat vijf a's, twee b's, twee c's, drie d's, zesenveertig e's, vijf f's, vier g's, twee h's, vijftien i's, vier j's, een k, twee l's, twee m's, zeventien n's, een o, twee p's, een q, zeven r's, vierentwintig s's, zestien t's, een u, elf v's, acht w's, een x, een y, en zes z's.

Så passer pengene... Sorry, hvis I talte forgæves.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 13:46

Til dem der måtte have interesse er her en tabel over pangammer, palindromer, lipogrammer, anagrammer osv... :

http://spinelessbooks.com/table/tableofforms.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 13:48

Ps. Der kan man f.eks finde 'Gadsby' : http://spinelessbooks.com/gadsby/index.html
En 50.000 ord's roman uden bogstavet e.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : osSso

Dato : 17-07-03 21:49

Tak for underholdningen, pointene går til skingur som var først med flest selvom jeg også kunne li'kør og alle de andre...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 22:26

osSso; jeg må lige give en til ans -> Ka' du li'noleum? Der hjemme har vi nyl !

Tjyt.. </MOLOKYLE>