/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp til en nybegynder....
Fra : miss_viking2000
Vist : 751 gange
50 point
Dato : 10-07-03 14:42

Har en lille computer, 1.19 gb, 96 ram, en amd-k6, 3d processor. Kunne godt tænke mig en størrere harddisk, samt en brænder, men hvad kræver det så lige, at jeg investere i. Ja, kunne også tænke mig en skærm, min. 15", er det nogen som ved hvor det evt. sælges brugt, og hvad det er jeg skal have fat i, vil jeg blive meget glad for henvendelser.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 15:12

Nye cd-brændere finder du her til 270 kroner og opefter :

http://www.edbpriser.dk/hardware/cd-braendere-show.asp

Vælg f.eks. NEC der går du ikke galt i byen

Og her en prisbillig 17" til ca. 1.140 kroner :

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597893

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 16:34

Alt efter hvilken comp. det er, kan der godt være en begrænsning på hvor stor en harddisk den kan køre med, 8,5 gigabyte kan næsten alle comp. køre med. Hvis din comp. ikke kan håndtere mere end 8,5 GB og du lægger en 10 GB i så vil den bare bruge de 8,5 og resten er skjult.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 20:39

emesen -> Passer ikke helt.... Min 'puter' nægter overhovedet at bruger harddiske større end 8,5 Gb. Hvis jeg prøver (f.eks 40 eller 80 Gb.) får jeg kun sølle 4Mb ikke 4Gb at rulle rundt på !!! Jeg har, skal det siges, et museumsstykke af en Mitsubishi Apricot LS550 Pentium I på 133 Mhz. 128 Mb. RAM. Den er dog go' nok til nettet. Det er ikke dér, flaskehalsen trykker.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Squanto

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-03 21:02

Din computer er for gammel til at tage nye diske,....biosen genkender dem ikke....hos prc-data.dk kan du få et pc system til omkring 2.400 kr. og op efter til en fin ydelse ;D .... Se om du kan sælge din computer til en som kan bruge den som server eller noget og anskaf dig en ny.....tror det er biosen den er glad med....held og lykke....håber du kan bruge noget af det her ;D hygge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 21:22

Tak Squanto -> Det er vist ikke mig der har et problem men, miss_viking2000.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 21:23

Ok en ældre fujitsu siemens bøvlede også lidt med en 13gb, men den kom til at køre som 8,5 gb. (1024 cyl) I øvrigt også grænsen for start af windows os på primære partitioner.
Og ja - en harddisk på 8,5GB er nok det sikreste, men den skal ikke koste mange basseører før det kan betale sig at finde en nyere comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 10-07-03 21:53

...Det bedste ville være at anskafte sig en ny computer...USB osv....men ved jo ikke hvad du bruger din computer til så....men 2,4oo kr er sku billig for en kørerklar pc ;D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:25

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 05-07-04 12:23

Tak for svaret Squanto.

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 06-07-04 17:18

Var så lidt miss, skulle det være en anden gang skriver du bare :D chill