/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikke adgang til filer som er i brug på n~
Fra : duckit.dk
Vist : 511 gange
300 point
Dato : 10-07-03 10:38

kan ikke få adgang til filer som er i brug på netværk.
drevet på netværks computer er montet som drev Z.
jeg kan godt få adgang til de fleste filer men når filerne bliver brugt af en anden på netværket kan jeg ikke åbne filen. hvad kan jeg gøre ved dette?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 11:39

Ejeren af filen skal tillade flere brugere.
Fildeling og tilladelser/antal
Emesen.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 10-07-03 12:31

det der ikke noget der hedder på min xp pro har prøvet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-07-03 13:19

Hvlike filer er der tale om ?

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 16:15

Prøv at arkiver din fil der skal deles her "C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter" (default sti) og. Så bør du kunner åbne filen trods i brug.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 10-07-03 21:51

jeg må hellere udybe. jeg har et download program (emule) som kører på en server xp pro som er fjernstyret. når filerne er downloadet fra emule og bliver lagt i video katalog kan jeg ikke åbne dem eller kopire dem! kun hvis jeg er gør det fra serveren!. hvad skal jeg gøre for at jeg kan gøre det fra en anden computer? drevet på serveren er delt som Z:
på min computer.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 10-07-03 21:56

Det har virket fint før men det var med windows server 2003 installeret som server. og jeg ønsker ikke at gå tilbage da den er alt for resurce krævende

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 21:56

Hvis jeg forstår det rigtigt, lyder det stadig som om mappen hvori filerne bliver arkiveret, pt. ikke er delt på netværket.
Har du adgang til andre filer på serveren? - Hvis ikke, kunne det tyde på at de to pc'er ikke når hinanden i netværket.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 10-07-03 22:02

alle drev på serveren er delt som drev på min maskine med "net use"