/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SMS fra nummer der ikke eksisterer ?
Fra : fuldfart
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 09-07-03 15:19

Jeg har netop modtaget en sms fra en eller anden der ville drille mig...
(sikkert en af mine venner, der vidste dette ville irretere mig voldsomt)

Han/hun skrev:
Prøv at spore dette nummer drengerøv hæhæ...

Jeg checkede nummeret på tdc nummeroplysning (www.nnx.dk (som vi abbonnerer på på mit arb.)),
og hos Sonofon men begge steder uden resultat.

Jeg ringede derefter op til dette nr. men fik den besked at nummeret ikke eksisterede......

Hvordan kan det lade sig gøre ??? Det kunne evt. være en email der er sendt afsted,
hvor man har ændret headeren til at have en retur adresse med et nummer istedet for en email adresse...men er det muligt ??
...og der er vel generelt lukket for de der gratis email til sms tjenester...eller også er det vel som regel med reklamer ???

nummer der ikke eksisterer er ....... 22296402

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 15:25

Kan det være sendt fra en, som skulle 'gasse' dig, da vedkommende stod for at ændre nummer eller nedlægge et abonnement? I det tilfælde har du fået en SMS fra en nu nedlagt telefon.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-07-03 15:27

der er en side på nette hvor du kan sende sms anonymt. Det vil sige du kan indtaste afsender navn/nummer hvis du vil. Det kan være en mulighed

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-03 15:27

222964xx er numre som Sonofon bruger til bi-kort, altså hvis man har 2 simkort på samme nummer med viderestilling imellem. Det er ikke et "rigtigt" nummer man kan ringe til - men der kan sms'es fra det og der kan viderestilles til nummeret fra hovednummeret.

Godkendelse af svar
Fra : fuldfart

Dato : 09-07-03 15:39

Tak for svaret kanjegik.