/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus kommer igen efter jeg har slettet ~
Fra : elxx
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 08-07-03 20:30

Jeg her prøvet at slette en virus igen og igen, men dn vender tilbage, efter kort tid hver gang. Naven på virusen er Worm/sprybot, og mit virusprogram finder den i explore.exe. Jeg har slettet alle cookies, og filer i temporary internetfiles

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-03 20:37

For at komme HELT af med virussen skal du gøre mange ting: Siden er på engelsk er der noget du ikke forstår så skriv det lige:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.spybot.worm.html

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 08-07-03 20:39

det står kazaa det bruger jeg ikke.. Åhh... det er irc det laver ballade

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-07-03 20:41

Meget af det. Har du nogensinde gjort som nogle lede bots skriver til Dig?
[quote]
Download Matrix Reloaded type /script write blablablablablablablablablablablabla|
[/quote]
Det er der der forårsager virusserne og bagdørene bliver åbnet!
Men følger du de removal instructions på siden så kommer du også af med den.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 20:45

Giver xodeus helt ret i sit link!!
Som tilføjelse vil jeg bare forklare dig at virussen lægger sig flere steder på din pc OG i registreringsdatabasen! - så følg instruktionerne nøje - Sig til hvis du ikke forstår engelsk, så kan xodeus og jeg sikkert klare at oversætte det for dig

- Men få det lige gjort lidt villigt - din virus-spreder

Mvh

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 20:48

- og husk at køre opdateringerne til dine programmer! - men det står selvfølgeligt også i beskrivelsen.....

Mvh

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 08-07-03 20:52

Hmm. Den kommer igen... Hvad mon jeg har gjort forkert..? Jeg prøver lige med Norton AntiVirus... Jeg hader bare programmer med prøvetid. Jeg bruger AVG, og det er gratis, men det virker tilsynladende ikke.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 08-07-03 20:53

hejsa
jeg havde et problem med hijack, jeg fik hjælp på
www.spywarefri.dk
de hjælper også med virus.................
jeg kan varmt anbefale dem

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 20:54

Hvad windows kører du med?

Mvh

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 08-07-03 20:57

Jeg har aldrig downloadet noget fra kazaa eller IRC. Kazaa er slet ikke installeret og har ikke været det i MEEEEGT lang tid, men jeg husker et eller andet med en virus-advarsel for en uge siden da jeg var på IRC, så det er ret sikkert den.
Når men.. Jeg har læst og forstået det hele, og det lyder jo faktisk meget enkelt. Problemet er at mit virusprogram ikke finder noget nu.
Jeg venter til mit virusprogram Igen kommer med en pop-up, så jeg kan prøve igen, men imens vi jeg downloade Norton på prøvetid

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 08-07-03 20:57

kan det være at virussen laver backup af sig selv??? Har set det før, det var med en "parite" virus. Nogle virus programmer laver også en bacupfil af de filer det sletter (smart..hmm??????)

er ikke sikekr, men det kunne være det

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 08-07-03 21:00

det var med PC-Chillin...

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 21:06

Nej til ZeroXP's udlægning med at det er fordi antivirusprogrammet laver back-up. Selvfølgeligt gør de det i tilfælde af at der er vigtige oplysninger i en inficeret fil du skal have fat i.

elxx - du skal ikke fokusere så meget på havd du har gjort og ikke gjort med Kazaa og IRC - du kan konstatere virus, altså ud med den....

Har du checket med din registreringsdatabase? der er nogle tråde i beskrivelsen du skal følge - har du prøvet det?

Mvh

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-07-03 21:07

Jeg kan også anbefale at hente og oprette de 2 "F-Prot" disketter, det er rimelig nemt at forny dem med mellemrum. Når man booter på dem er resten selvforklarende:
http://www.avirus.dk/

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 08-07-03 21:11

hej igen
har lige kigget lidt på spyware men de har ikke noget spørgsmål der ligner dit men der står noget som jeg ikke selv ville have tænkt på nemlig:
kører du med xp eller win2000 skal du huske at slå systemgendannelse fra hvis du finder virus

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 21:13

Yep Grausen! - derfor blev der tidligere spurgt om hvad Windows der bliver kørt med!.... men det kan være du får et svar....

Mvh

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 08-07-03 23:10

grausen > Jeg kører med XP, og jeg har ( som det står i det link jeg fik tidligere) slået systemgendannelse fra. Jeg har nu prøvet med både Norton og AVG. Nu venter jeg nogen dage, og hvis den ikke finder noget må jeg gå ud fra at den er væk.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-07-03 00:45

Det er i WinME eller WinXP, man skal huske at slå systemgendannelse fra.
Der er ikke systemgendannelse i Win2000.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 09-07-03 01:03

Så kom der lige et "Kandu-jantelovs-bøvs" fra Rellom selvom elxx havde svaret hvad system han kører under - godt gået Rellom! - det lærer vi allesammen utroligt meget af!

Mh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 01:05

Tjek lige : http://www.trendmicro.com/en/home/global/enterprise.htm

Der er det hele : Online scan og jeg ska' komme efter dig !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-07-03 01:41

Okay, kanjegik, sådan var det nu ikke ment.

Kommentar
Fra : aovergaard33

Dato : 07-08-03 12:08

Prøv dette her. Det har hjulpet mange andre med spybot

1)hent process explorer http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml og kill wincfg.scr
2)åben regedit og søg på wincfg.scr og slet alle entries
3)gå til c:\*windir*\system32 og slet wincfg.scr
4)åben msconfig og tjek at winsock2 ikke er tilstede under start(ellers slet)

Godkendelse af svar
Fra : elxx

Dato : 07-08-03 16:45

Tak for svaret xodeus.