/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan blokeres mikrofon, Apps lytter
Fra : boyelauritzen
Vist : 258 gange
50 point
Dato : 05-01-24 06:10

Telefon SM-G965F fra Samsung.

Er chokeret over, at jeg efter, at have sagde til hustru - "face to face" -, at for at kunne reparere denne lampe, konstrueret på computer med for små skruer, har brug for mit "Apple Tool Kit", - som jeg desværre ikke har her.

"Apple Tool Kit", købt jeg for mere end fem år siden, og har ikke søg eller optalt siden...

Efter opkald på Samsung telefon, får jeg en annonce på eksakt samme "Tool kit set", og til 20 gange under prisen ....

Kan jeg få standset den uønskede aflytning af mine personlige samtaler, og stadig bruge telefonen?

Indtil videre sætter jeg min telefon på
- "Fly tilstand", når jeg ikke køre i bil, bruger høreapparat, ...,
- har fjernet mikrofon fra alle apps, hvor det er muligt,
- lægger telefon med glasset nedad - da jeg tror mikrofon sidder bag glasset....
men det er desværre ikke nok?

Og det er surt.

Det er ikke sjov.
Jeg har at kontakte butik, hvor jeg har købte Samsung telefon, om de kunne hjælpe.

De ville blot sælge nyt abonnement, med support der måske kunne hjælpe med problem....

Jeg finder det uacceptabelt at nogle snager i mine private mundtlig samtaler - i min stuen - uden dommerkendelse, og blot fordi min telefon er tændt.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-01-24 12:39

Det lyder som en politisag, men politiet har vist ikke for meget tid. Få fat i nogle lokale politikkere, helst nogle som arbejder med eu-stof, for det er vist noget som skal ordnes på eu-plan.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-01-24 12:43

Så længe du ikke kan bevise noget, ommer du ikke langt med politikerne.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-24 12:46

Foresten, så sidder mikrofonen på min egen Samsung telefon bag et ganske lille hul ved siden af usb-stikket

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 05-01-24 13:49

Citat
Så længe du ikke kan bevise noget, ommer du ikke langt med politikerne.

Det sker tid efter anden at EU pålægger techgiganterne gigantbøder da de snager i og udnytter brugernes adfærd ............ angiveligt til markedsføring så annoncører på f.eks Google får noget for deres penge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-24 18:14

Alle mobil telefoner er usikre mht. privatliv.
Selv om du så slukker den helt.
Så længe der er strøm på og en internet forbindelse i nærheden.

Har du ikke læst noget af: https://da.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden ?

Hans beretninger er bestemt læseværdige.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-24 18:22

Ps. Du kan muligvis slippe af med 'lyttere', hvis du lægger din telefon fra dig i et :

https://da.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 05-01-24 19:16

telefonen kan sagtens lytte i et Faradays bur - det stopper ikke lydbølger - men det hindrer muligvis telefonen i at virke som telefon. jeg tror ikke man skal være så paranoia - men man kan da altid lægge telefonen på noget støjende -en emhætte eller en højtaler i brug.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-01-24 03:55

du kan blokkere microfon under tilladelser, mener det tager en evighed da det skal gøres ved hvert app.
Og så ellers se efter hvad du i fremtiden giver tilladelse til.

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 06-01-24 23:10

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Hul er to ovale huller, som jeg hermed har blokkeret med lidt papir, jeg må fjerne, hvis og når jeg har brug for mikrofon.