/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det mig der er tosset ?
Fra : Leif7
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 01-11-23 08:35

Forleden hørte jeg at Staten har en "Udviklings- og Forenklingsstyrelse".

Er det endnu en funktion som opsuger nyuddannede akademikere som laver pseudoarbejde ......... og vel skal stå for forenkling i Danmars love og funktioner som andre akademikere har udfærdiget.

Nu er de inde over med det udskældte grundværdisystem hvor tusinder af boligejere har håret i skuffen og hvor deres nye skat fremgår af den kommende forskudsopgørelse.
Folk kan klage men klagerne bliver også vurderet af et IT-program, ikke af personer, dette program fungerer ikke lige nu ............... surprise !

Monstro at "Udviklings- og Forenklingsstyrelsen" skal stå for indførsel af kunstig intelligens overalt i det offentlige, men så skal der jo ansættes 25.000 flere akademikere i stat og kommuner for at administrere og feljrette.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 01-11-23 08:43

Ja, der findes en “Udviklings- og Forenklingsstyrelse” i Danmark, som er en del af Skatteforvaltningen under Skatteministeriet. Styrelsens opgave er at vedligeholde eksisterende IT-systemer og implementere nye IT-løsninger og forretningsprocesser i tæt samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen.

https://ufst.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-23 09:16

Drop nu de "Chat med GPT" svar ?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 01-11-23 10:55

Okay, altså under SKAT og ikke heldækkende.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-23 11:47

Det drejer sig om økonomer og jurister.
De er en plage i det offentlige system.

Hvis sådoan nogle vælger ansættelse i det offentlige er de enten dumme eller dovne. Måske endda begge dele.
Men der er da mange andre akademikere som er af en helt ande art.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-23 00:21

Du spørger
Citat
Er det mig der er tosset ?
Det korte og enkle svar er JA!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-11-23 01:52

bentjuul

Tak

Udbredt humor på arbejdspladser, hvis man siger at man tænker får man at vide at man praler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-23 19:10

Jeg låner lige din tråd for et kort øjeblik, Leif7.

Først griner vi

Og.....så skal der stortudes. Tårerne pisker ud ad øjnene i lårfede stråler.

Den danske regering er på forsiden af samtlige aviser i Europa.
Pga. PET-skandalen.

Hvornår bliver den landskadelige regering væltet???

OG, hvor er jeg glad for, at jeg ikke betaler en eneste krone til platuglerne.

JEG ER RYSTET, DYBT DYBT RYSTET!!!!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-11-23 08:47

Tommy

Nu siger retten det som som jeg sagde allerede da Claus Hjort kom under mistanke for at have røbet statshemmeligheder på TV2.
Han sagde blot at vi delte oplysninger med USA hvilket alle ved, og faktisk er en fordel i disse tider hvor der rasles med sabler flere steder i verden.

Desuden tror jeg at de sociale medier som er styret af amerikanske og kinesiske techgiganter ved meget mere om os end myndighederne og efterretningstjenesterne.

Men nok ikke om mig, jeg bruger ingen sociale medier eller apps og bruger heller ikke mobiltelefonen til indkøb og bankforbindelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-23 19:04

Jamen for fanden, de anklager 2 mænd, hvor af den ene, Lars Findsen, bliver varetægtsfængslet, trukket igennem sølet, hele hans privatliv bliver optrevlet og endevendt i div. aviser incl. samtlige Tv-kanaler og det hele ender med "Nej, der var intet at komme efter".

Danmark med Mette Frederiksen som statsminister er en ren diktatur stat af værste skuffe. Puh ha da.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 06-11-23 13:11

Tak for svaret transor.