/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
lille Leerbek og nørre Leerbek
Fra : Ove_Blach
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 04-07-03 20:53

Hej

Niels Christensen. af nørre Leerbek, eller rød Leerbek
Chresten Christensen. af lille Leerbek er der nogen der ved hvor det er.

det fremkommer ved oldefars barnedåb 12.04.1838 i Hammer kirke Kær H

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-07-03 21:14

Det Ligger i Nordjylland:
Kig evt på dette link http://www.geocities.com/Heartland/Flats/9991/amter/aalborg.htm#KÆR

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-07-03 21:24

Du kan også finde det på www.kms.dk
Vælge punktet slægtsforskning under menuen "mest til fritid"
vælg det link der hedder Danmark - før og nu
her kan du så vælge linker der igen hedder Danmark før og nu
så kan du indtaste bynavn og vælge blandt de viste det lerbæk der ligger ved Fredrikshavn

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : KaNi

Dato : 04-07-03 22:22

Hej Ove

På Geodætisk Instituts Generalstabskort Danmark 1:100000 fra 1961 findes en lille bitte by (en samling huse) med navnet Lerbæk lidt sydøst for landevejen fra Ålborg til Sæby, lidt efter gården "Engholm" og ca 1 km før vejen går fra mod højre til V.Hassing - ca. 7 km fra Ålborg, lige op til Hammer Sogns grænse mod Hvorup Sogn og næsten helt ude ved Langerak (Limfjorden). "Stednavnet" er ikke nævnt i Trap Danmark 5. udg. 1961 i Hammer Sogn, Kær Herred.

Med venlig hilsen
KaNi