/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kønskonstruktioner
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 351 gange
50 point
Dato : 20-08-23 15:34

Der har været lidt tamt på Kandu op til - og her i weekenden.

Jeg tænker, de fleste har vel deltaget i Priden, for at vise hvor mangfoldige og god man er ?
Og berigtige, at der findes hundredevis af konstruktioner af forskellige affarter af køn.
Den biologiske lære om mand/kvinde er fuldstændig gak i låget, ifølge Pridedeltagerne, Statsministeren, og dens tilhængere.

Vores Statsminister har skam overgivet sig. Tænker, hvilket køn mon Statsminister føler sig ???
Klippet på TV, viste da også - med stærk fokus på hendes kindmaling. Hendes fyldige æblekinder havde fået Pride/Regnbuemaling. Jo jo, denne førhen nok så fattige Ålborgpige var skam nok så mangfoldig.

Onde tunger påstår, at de så et klip, hvor Lars Løkke skulle være iført lædertrikot og klovnenæse. Lædertrikotet påstås, at være meget stramtsiddende omkring hans bagdel, at man anede nogle buttplugs ?
Jeg så det desværre ikke, så jeg aner ikke om det er onde rygter????

Ovenpå den kvalmende Pride-parade er jeg glad for, at jeg drager ad landet og ned til et bare nogenlunde normalt folkefærd.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 20-08-23 16:46

Normalt folkefærd ?
Indtil videre vil jeg rose svejtserne for at de har mange folkeafstemninger om mærkesager som jo i Danmark forsvinder helt i politiske rævekager på langs og tværs i tinget og får valgte politikere at glemme deres løfter og bliver partihoppere..

Jeg har som sådan ikke noget imod "de anderledes", dog mener jeg at de er en tand for opmærksomhedskrævende i Danmark hvor vi er ret tolerante.
Vores ledende må da gerne vise ansigt, men andre spørger hvorfor kongehuset ikke er med i paraderne.

Jeg er mest imod ideen med at børn FØR deres pubertet skal kunne juridisk kønsbestemmes inden for de 100 varianter som findes, de aner ikke en skid og er desuden eksperimenterende, også under puberteten.
Det koster store ressourcer i psykiatrien og hos fagfolk, desuden har de fleste af de forvildede unger vel fyldt deres hjerner med alt muligt bras fra de sociale medier.

Vi kunne starte med at kønsneutralisere personnummeret, men kun for nyfødte fra en given dato

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-08-23 20:14

Citat
Jeg har som sådan ikke noget imod "de anderledes", dog mener jeg at de er en tand for opmærksomhedskrævende i Danmark hvor vi er ret tolerante.
Vores ledende må da gerne vise ansigt, men andre spørger hvorfor kongehuset ikke er med i paraderne.
Altså, lad os få en ting på plads! Har du XY kromosom er du dreng/mand og har du XX kromosom er du pige/kvinde, det er biologisk, og biologien kan ikke juridisk laves om, eller lovgives om.
At så nogle mennesker har nogle andre seksuelle præferencer kommer ikke kønsbegrebet ved.

Børn under 18 år bør ikke kunne få foretaget en kønsskifteoperation. Grunden til det er, at børn/unge altid er lidt forvirret om, hvem de er, hvad de er.

Citat
hvorfor kongehuset ikke er med i paraderne.
For guds skyld, nej da!! Kongehuset skal overhovedet ikke tage parti for nogen - eller noget. Jeg ved godt, at Mary er begyndt på det, men det ender også med at blive kongehusets død.

Citat
Indtil videre vil jeg rose svejtserne for at de har mange folkeafstemninger om mærkesager
I Schweiz er der ægte demokrati modsat Danmark som kaldes et repræsentativt demokrati - altså halvt socialistisk......det bliver værre endnu.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-08-23 05:14

Citat
Børn under 18 år bør ikke kunne få foretaget en kønsskifteoperation. Grunden til det er, at børn/unge altid er lidt forvirret om, hvem de er, hvad de er.

Det jeg mente med kønsskifte var ikke fysisk, men juridisk hvilket vil sige at anderledes mænd/drenge vil have et lige tal som nummer.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-08-23 07:25

Citat
Der har været lidt tamt på Kandu op til - og her i weekenden.

Jeg tænker, de fleste har vel deltaget i Priden, for at vise hvor mangfoldige og god man er ?

Jeg ser kun det skunk på nyhederne, er indslagene for lange smutter jeg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-08-23 20:06

Det bliver vi sikkert ikke enige om.

Lad os lege med et par eksempler.

Mikkel Hansen, professionel håndboldspiller, finder lige pludselig ud af at han vil være kvinde. Mikkel bliver nu juridisk erklæret for kvinde og kan nu spille på kvindelandsholdet - eller på et tophold i en af ligaerne.

Eksempel 2.

En Mike Tyson lignende person - bokser i øvrigt - finder lige pludselig ud af at nu vil han være kvinde. Mike bliver nu juridisk erklæret for kvinde og er nu klar til at bokse mod andre kvinder.

Der er to køn, mand - kvinde. Jeg indrømmer - selvfølgelig da, at der mange forskellige seksuelle afvigelser. Sådan er det.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-08-23 22:01

Citat
En Mike Tyson lignende person - bokser i øvrigt - finder lige pludselig ud af at nu vil han være kvinde. Mike bliver nu juridisk erklæret for kvinde og er nu klar til at bokse mod andre kvinder.

Hvis han ikke har gennemgået forløb med hormonbehandling og operationer og hjernevridere skal der bruges en særdeles dygtig advokat til juridisk kønsskifte.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-23 08:45

Nu må du følge lidt med Leif7.

For ikke så lang tid siden, havde Jylland Posten en artikel om en
australsk mand, der havde ændret sit køn til kvinde. Han var ca. 1,90 høj og vejede 100 kilo. Kort sagt både en stor mand og kvinde. Denne mand, som nu juridisk er blevet til en kvinde ved navn Hannah Mouncey, er nu klar til at spille for det australske kvindelandshold. Hannah har tidligere heddet Callum og har spillet for det australske herrelandshold til VM i Spanien.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-08-23 11:10

Jeg har ikke hørt om Hannah Mouncey, men er hun blevet kvinde på operationsbordet med tilhørende hormonbehandlinger ?
Jeg er også med på at der kun findes to køn, men vi kan jo ikke hindre at nogen bliver født med fysiske kønslige defekter, såsom tvekønnede, om det så er manden eller kvinden der dominerer ved jeg ikke.
Det må være op til de enkelte lande at have det i deres lovgivning, men fornylig rullede Putin lovene tilbage hvilket ikke kan komme som nogen overraskelse da store dele af befolkningen i Rusland er konservative og aldeles ikke brød sig om en Pride der blev kørt i landet, det skete også i et par østlande.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-23 19:26

Citat
er det eneste gode
Citat
men er hun blevet kvinde på operationsbordet med tilhørende hormonbehandlinger ?
Nej, kun juridisk. Den olympiske Komite vil nu kigge på reglerne, men trans-fætrene har nedlagt protest. De føler sig krænket.

Citat
Det må være op til de enkelte lande at have det i deres lovgivning, men fornylig rullede Putin lovene tilbage hvilket ikke kan komme som nogen overraskelse da store dele af befolkningen i Rusland er konservative og aldeles ikke brød sig om en Pride der blev kørt i landet, det skete også i et par østlande.
Det er det eneste gode Putin nogensinde har gjort

Citat
fysiske kønslige defekter, såsom tvekønnede
Hermafrodit er lovligt undskyld i mine øjne, de er født sådan.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-23 19:39

Det er til at brække sig over. Vi heteroseksuelle bør snart have en biologiparade, Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-23 20:38

Citat
Det er til at brække sig over. Vi heteroseksuelle bør snart have en biologiparade, Ingelein
HØRT!!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-23 08:29

Efter min mening er det jo i DK tilladt at opfatte sit køn som hvad som helst, så hvorfor gøre sig "anormal" ved at fremhæve "anderlesheden" med en parade?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-08-23 11:22

Ingelein

Prideparaderne er ikke nødvendige i Danmark, men der er vel mange hetoroer som går med i optoget da de betragter det som en fest ............. hvis det er godt vejr.
Der er også et islæt af "Black lives matter".

Jeg havde en gang en kollega på jobbet, helt normal og var med på vores "mandehørm"
En dag fik han besøg af en kammerat, noget med en vigtig ting i forbindelse med en bilhandel der ikke kunne opsættes.
Så kyssede de hinanden ........... ups, afsløret, men ingen af vi kolleger sagde noget om det til ham, så heldig var han nok ikke på alle arbejdspladser

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-23 13:56

Noget helt andet: hvorfor må mennesker uden "kulør" kaldes hvide? Det er da ligeså diskrimnerende som alle andre farver? Hvad med de sommerbrune? ????

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-08-23 14:23

Jeg har set nogle antiracister kalde os danskere for leverpostejsfarvede, hvad vi langt fra er.

Det er nok mere udbredt at kalde os for blegfjæs, muslimerne kan nøjes med "vantro" som de kalder alle som ikke er muslimer.
Da englænderne lagde pres på Kina i kolonitiden blev de kaldt for hvide djævle, danskerne var nu langt mere populære idet Store Nord stod for starten af telesystemet i det store land.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-23 14:51

Vor Herre bevares, hvor langt er vi i grunden nået med tolerancen, når alt skal manifesteres med store overskrifter i medierne og parader og demonstrationer for både det ene og det andet.
I dag læste jeg at " Russian live matters". Så vidt jeg husker var det fra Lars von Trier. Sorry, hvis jeg husker forkert.
Det er da klart at jeg har lige så ondt af de mænd der sendes i krig fra begge parter i den meninghedsløse krig. og ikke mindst deres familier. Sådan er det vist i alle krige. Min lille familie kunne tælle 4 krigsenker. Deres mænd var tvangsindlagte!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-08-23 15:33

Lars Von Trier har et ego i storformat så man skal ikke tage ham højtideligt.

Han har ret, men Putin har benyttet sig af at den russiske befolkning stadig er letpåvirkelig af propaganda efter århundreders undertrykkelse og tilhørende frygt for hårde straffe for at åbne munden.
Ingen dødsstraf, bortset fra at de falder ud af vinduer.

Jeg kendte en ældre kvinde, en af min mors veninder, som overværede at hendes far blev skudt at tyskerne på åben gade.
Hans begravelse sad så dybt i hende at hun efterfølgende aldrig deltog i nogen begravelser af selv de bedste venner, heller ikke min mors begravelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-23 16:17

Citat
Han har ret, men Putin har benyttet sig af at den russiske befolkning stadig er letpåvirkelig af propaganda
Det er danskerne vidst også.
Se blot her:

Mogens Lykketoft: Formand Energinets bestyrelsen. 500.000 årligt.
INGEN uddannelsesmæssig baggrund indenfor energiplanlægning.

Helle Thorning:. Bestyrelsen Vestas. 500.000 om året. Aktier hos Vestas for ca. 500000.
Ingen uddannelsesmæssig baggrund der kvalificerer.

Kristian Jensen: Direktør Green Power Denmark (vindmølleindustrien). Ingen uddannelsesmæssig baggrund der kvalificerer.

Lars Aagaard. Lobbyist for energibranchen/vindmølleindustrien og nu Minister med b.la. ansvar for vindmølleplanlægning i Danmark.

Ja ja, "Kejserens nye klæder" er ikke skrevet forgæves.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-08-23 17:38

Et bestyrelsesmedlem behøver ikke at være faguddannet inden for det felt en virksomhed beskæftiger sig med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-23 21:39

Nu er det ikke bestyrelsesmedlemmer jeg her skriver om, men Formænd.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-08-23 00:08

Okay ............. så længe de ikke samtidig er M/F

Nå, så smuttede Wagner bossen.

De har nok fulgt ham i et stykke tid for at se om han gik op i et højhus, men skød så et fly ned med typisk russisk adfærd som er at ignorere at der er andre på flyet eller civile på jorden som kunne rammes af vragdele.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-23 20:32

Ja, hvad er der med ham, Putin.

Et forkert ord eller handling og du er død!

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-23 16:16

Tak for svaret ingelein.