/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
dyrevenlig sensor
Fra : Eyvind
Vist : 265 gange
100 point
Dato : 27-06-23 12:13

Dyrevenlig sensor.
Jeg har sært ved at finde en sensor som ikke reagerer over kat/hund.
Måske ikke den rigtige kategori - men det går vel nok. ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-06-23 12:14

En hvad for en sensor?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-23 12:18

sådan en som eks. tænder for lys.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-06-23 12:20

Sådan en sensor der tænder lyse, reagerer jo på bevægelser uanset om det er en kat, hund eller et menneske. Der findes jo ikke nogle sensorer der kan sortere i hvem der laver en bevægelse...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-23 13:54

Mit camera fra tp-link kan godt se forskel på om det er et mindre dyr eller en person. Og så får jeg en sms fra cameraet til min telefon og tablet.
Men jeg vil gerne kunne tænde noget lys, så cameraet bed kan se.

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-23 15:32

Hvad med den ældre type tyverialarm hvor strålen skal ramme et spejl og kastes tilbage så længe den ikke bliver brudt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-23 15:35

lef7 - ja men dem har jeg vist et par stykker af et sted.
Men jeg vil bare gerne have en sms/styring af lys uden at skulle lyse op for diverse katte/hunde/osv.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-06-23 15:53

Jamen dog, har du sådan en trafik af katte og hunde at det ligefrem er et problem at der bliver lys når de går forbi?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-23 15:59

De går ikke forbi - de sniger sig forbi.
Måske er det også dumt at fodre dem lige nedenfor soveværelsesvinduet.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-23 13:47

Tak for svaret Leif7. det er jo et godt forslag, selvom jeg har de strålsystemer i forvejen
Jeg vil koble mine camera i skyen og så få besked når der er personbevægelse.